Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Dobór opony do felgi
Autor Wiadomość

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pon 09 Lis, 2009   

p106rallye napisał/a:
Opony R888,R1R i RA1 nie mogą być użytkowane i składowane w temperaturach poniżej 0° - http://marktg.toyotires.com/file/TireStorage.pdf ;) Gratulacje dla jeżdzących w zimę na letnich :crazy:

Na tych oponach w ogole sie nie powinno jezdzic imho drogowo - doznania z jazdy to masakra.
Za to np t1r sa idealnym przykladem na zime
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

Marek23 
Gonna giv'm a cziken?

auto: gc8r
silnik:: 2.0
moc: 280km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Sty 2006
Skąd: Rbk/Krk

Wysłany: Pon 09 Lis, 2009   

Loko napisał/a:
jedyne warunki w których zamierzam szybko leci przez całą zimę to jest śnieg.

agrii
 
 

agentczor
[Usunięty]

Wysłany: Pon 09 Lis, 2009   

Ja 2 lata temu całą zimę przejeździłem na letnich ale ostatnia mnie zmusiła do kupna zimówek...

Wybrałem się z Krakowa do Tarnowa 13 lutego i..... utknąłem na letnich na międzynarodowej "4".

Więc polecam każdemu chociaż zimówki na przedniej osi... Ja mam 2 nalewki markgum na zimę i dająradę na śniegu a i 200km/h na nich leciałem...
 
 

Jakarti 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio Sport
silnik:: 2.0
moc: 201km
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 10 Sty 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 09 Lis, 2009   

polecialby pewnie i 700km/h tylko to chyba nie o to chodzi w zimowkach :D
_________________
Niech się dzieje wola nieba, z nią się zawsze zgadzać trzeba.
 
 
 

agentczor
[Usunięty]

Wysłany: Pon 09 Lis, 2009   

Jakarti napisał/a:
polecialby pewnie i 700km/h tylko to chyba nie o to chodzi w zimowkach :D


Wiem - ukazuje tylko, że nakewki nie rozlatują sie przy 120 :P

Jedno jest pewne - najgorsza nalewka zimowa jest o niebo lepsza na śniegu niż najlepsza wielosezonowa lub letnia :) Dlatego też takie kupiłem.
 
 

PiTT 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: .
silnik:: .
moc: .km
Pomógł: 60 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: .........

Wysłany: Pon 09 Lis, 2009   

agentczor napisał/a:
Jakarti napisał/a:
polecialby pewnie i 700km/h tylko to chyba nie o to chodzi w zimowkach :D


Wiem - ukazuje tylko, że nakewki nie rozlatują sie przy 120 :P

Jedno jest pewne - najgorsza nalewka zimowa jest o niebo lepsza na śniegu niż najlepsza wielosezonowa lub letnia :) Dlatego też takie kupiłem.

no nie wiem, jeździłem na nalewkach zimowych kiedyś
znajomy bardzo sobie chwalił, mówił że na śnieg jest idealna tyle że 1-2 sezony i gumy nie ma
znowu ja mam raczej negatywne wrażenia z jazdy na nalewkach, opona twarda jak kamień, na mokrym zero trzymania, na śniegu też do dupy
wszystko zależy od producenta, ale ja bym już w życiu nie kupił nalewanek
 
 
 

Jakarti 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio Sport
silnik:: 2.0
moc: 201km
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 10 Sty 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 09 Lis, 2009   

to jak uzywanie tego samego kondona dwa razy..
mozna ale po co? :D

nie o tym temat.
dobieramy tutaj opone do felgi!!

EOT.
_________________
Niech się dzieje wola nieba, z nią się zawsze zgadzać trzeba.
 
 
 

PiTT 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: .
silnik:: .
moc: .km
Pomógł: 60 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: .........

Wysłany: Pon 09 Lis, 2009   

Jakarti napisał/a:
to jak uzywanie tego samego kondona dwa razy..
mozna ale po co? :D

nie o tym temat.
dobieramy tutaj opone do felgi!!

EOT.

a używane to niby co, też jak używanie kondona po kimś

mimo wszystko wybrałbym użyki
 
 
 

kamil 
Kawior, cebula, kaszanka...


auto: E39 523i
silnik:: 2,5
moc: Ile Pan Bóg Dakm
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Skąd: ŚwiątyniaOpatrzności

Wysłany: Pon 09 Lis, 2009   

Nie wiem Panowie, ale uważam, ze jak poruszam się 100 Km/h czyms co ma stycznosc z ziemia na powierzchni kartki A4 to kupuje nowe i kupuje dostosowane do konkretnej pory roku czyli lato -letnie zima - zimówki. Jeżdze w mieście więc obstawiam opony, które dobrze sprawuja się na mokrym błocie posniegowym/mokre i kupujac zimówki ten parametr jest dla mnie najistorniejszy.
 
 

ade 
plotki... plotki...


auto: Królowa lawet
silnik:: f4rt
moc: 172km
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Sty 2008
Skąd: Krk

Wysłany: Pon 09 Lis, 2009   

kamil_wrc napisał/a:
Nie wiem Panowie, ale uważam, ze jak poruszam się 100 Km/h czyms co ma stycznosc z ziemia na powierzchni kartki A4 to kupuje nowe i kupuje dostosowane do konkretnej pory roku czyli lato -letnie zima - zimówki. Jeżdze w mieście więc obstawiam opony, które dobrze sprawuja się na mokrym błocie posniegowym/mokre i kupujac zimówki ten parametr jest dla mnie najistorniejszy.


z zimowkami w miescie jest ten problem, ze zanim doczekamy sie sniegu to je chuj strzeli przez jazde po suchym:D:P i juz beda slabiuchne na sniegu:P
_________________
http://yt-motorsport.eu
http://facebook.com/YoungTimerMotorsport
http://instagram.com/youngtimermotorsport
 
 

kamil 
Kawior, cebula, kaszanka...


auto: E39 523i
silnik:: 2,5
moc: Ile Pan Bóg Dakm
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Skąd: ŚwiątyniaOpatrzności

Wysłany: Pon 09 Lis, 2009   

ade napisał/a:
kamil_wrc napisał/a:
Nie wiem Panowie, ale uważam, ze jak poruszam się 100 Km/h czyms co ma stycznosc z ziemia na powierzchni kartki A4 to kupuje nowe i kupuje dostosowane do konkretnej pory roku czyli lato -letnie zima - zimówki. Jeżdze w mieście więc obstawiam opony, które dobrze sprawuja się na mokrym błocie posniegowym/mokre i kupujac zimówki ten parametr jest dla mnie najistorniejszy.


z zimowkami w miescie jest ten problem, ze zanim doczekamy sie sniegu to je zły czlowiek strzeli przez jazde po suchym:D:P i juz beda slabiuchne na sniegu:P


No i dzięki takiej wiedzy firmy oponiarskie powinny wydawac więcej kasy na kampanie uświadamiające - edukacyjne....

bieżnik to nie wszystko...najistotniejsza sprawa w oponie na zimę jest mieszanka z jakiej jest zrobiona. Dostosowana przede wszystkim do znacznie niższej temperatury niż jej letni odpowiednik. Więc jak będziesz jechał na swojej nówex letniej oponie w zime po suchuteńkiej nawierzchni to i tak zatrzymasz się kilka metrów dalej niż gdybyś miał odpowiednik swojej opony tylko że na zimę.
 
 

martin.h 
koniec tego dobrego na dzisiaj


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6 8V
moc: 103km
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Skąd: Chorzów

Wysłany: Pon 09 Lis, 2009   

kamil_wrc napisał/a:
Więc jak będziesz jechał na swojej nówex letniej oponie w zime po suchuteńkiej nawierzchni to i tak zatrzymasz się kilka metrów dalej niż gdybyś miał odpowiednik swojej opony tylko że na zimę.


Tutaj się mylisz, na suchym duże znaczenie ma powierzchnia styku opony z nawierzchnią, a w przypadku opony letniej (ze względu na budowę bieżnika) jest ona większa.
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Pon 09 Lis, 2009   

martin.h, gówno Ci da powierzchnia styku jak poniżej zera letnia guma jest twarda i zwyczajnie przestaje kleić do drogi, im zimniej tym gorzej.
_________________
 
 
 

martin.h 
koniec tego dobrego na dzisiaj


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6 8V
moc: 103km
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Skąd: Chorzów

Wysłany: Pon 09 Lis, 2009   

GeKo napisał/a:
martin.h, gówno Ci da powierzchnia styku jak poniżej zera letnia guma jest twarda i zwyczajnie przestaje kleić do drogi, im zimniej tym gorzej.


Akurat miałem na myśli temperatury w okolicach zera (większość zimy to właśnie takie temperatury). W takich warunkach letnia ma krótszą drogę hamowania od zimówki.
Czy poniżej zera zimówka będzie rzeczywiście lepsza? Tego bym nie powiedział, ale nie widziałem takiego porównania to nie powiem.
 
 

strick 
6950 spammer!

auto: MZK KZK PKP
silnik:: zależy który
moc: jest w tobiekm
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: Katowice

Wysłany: Pon 09 Lis, 2009   

martin.h napisał/a:
Akurat miałem na myśli temperatury w okolicach zera (większość zimy to właśnie takie temperatury)


To gdzie Ty zyjesz? Moze patrzysz na termometr w mieszkaniu na ktorym tam pietrze zyjesz... W samochodze zimą czesto temperatury przekraczaja -5 st.

martin.h napisał/a:
Akurat miałem na myśli temperatury w okolicach zera (większość zimy to właśnie takie temperatury). W takich warunkach letnia ma krótszą drogę hamowania od zimówki.
Czy poniżej zera zimówka będzie rzeczywiście lepsza? Tego bym nie powiedział, ale nie widziałem takiego porównania to nie powiem.


Wez lepiej potestuj, poczytaj, bo jak stwardniała letnia guma bedize lepiej hamowała od opony zimowej?
Jak lubisz, to jezdzij sobie na letnich, ale nie przekonuj do tych bzdur innych...
_________________
...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.32 sekundy. Zapytań do SQL: 13