Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
swap: z vts'a do 106
Autor Wiadomość

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Czw 24 Gru, 2009   

Aaaa to o to chodzi :rotfl:
_________________
 
 
 

qbus 
Witamina A..


auto: Civic FN2
silnik:: K20Z4
moc: 201km
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Skąd: Myslenice

Wysłany: Czw 24 Gru, 2009   

To tak jak przed Rajdem Krakowskim rozmiawialismy z mechanikiem jednego z warszawskich zawodnikow startujacym czarna Honda Civic w A6 (jakos na P sie nazywal ale przypomniec sobie nie moge) twierdzil on ze Honda ze seryjna skrzynia jest idealna baza na rajdowke gdyz pierwsze 3 biegi to ok 150-160 a wiecej sie po odcinkach nie jezdzi wiec nie trzeba tak żonglować biegami podczas jazdy :)
 
 
 

martin.h 
koniec tego dobrego na dzisiaj


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6 8V
moc: 103km
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Skąd: Chorzów

Wysłany: Czw 24 Gru, 2009   

qbus napisał/a:
To tak jak przed Rajdem Krakowskim rozmiawialismy z mechanikiem jednego z warszawskich zawodnikow startujacym czarna Honda Civic w A6 (jakos na P sie nazywal ale przypomniec sobie nie moge) twierdzil on ze Honda ze seryjna skrzynia jest idealna baza na rajdowke gdyz pierwsze 3 biegi to ok 150-160 a wiecej sie po odcinkach nie jezdzi wiec nie trzeba tak żonglować biegami podczas jazdy :)


:rotfl: :rotfl: :rotfl:
 
 

vitesse 
kopsnij mi tic taca

auto: nie mam
silnik:: j.w
moc: w nogachkm
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Skąd: Kraków

Wysłany: Wto 12 Sty, 2010   

GeKo napisał/a:
vitesse napisał/a:
160+
:0 To nawet mnie na podciągnietej odcince się kończy ok 150 w clio. To chyba całą dynamikę temu autu zabrałeś


no ale czym tym ze mi sie odciecie przesuneło?

zreszta co do dynamiki to nie narzekam lecz pasuje miec punkt odniesienia, pasowało by sie z kims przystawic ;p

Grzesiek VTS napisał/a:
na 4 209 na 5 267 . HI jest wypas :rotfl: .


jakbys zgadł w morde ;p
 
 

kaco_d 
Ile masz lat?
chydysz


auto: Golf mk6 GTI
silnik:: 2.0
moc: 210km
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2009
Skąd: Wrocław

Wysłany: Sob 23 Sty, 2010   

aktualizując temat:) i już się nie moge doczekać...padło na swapa z 8v na 16v silnik praktycznie już kupiony do odbioru w nastepnym tyg. :) a prace się zaczną gdy mechanik będzie miał kilka dni na zabawe.
Postaram się opisać wszystko co i jak w pimp my ride żeby może ktoś miał kiedyś łatwiej.
 
 

Barejka 
kliknij obrazek poniżej


auto: 106 xsi
silnik:: 1.6 16v
moc: trochi jekm
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 12 Wrz 2008
Skąd: Siedlce

Wysłany: Sob 23 Sty, 2010   

kaco_d, zebys mieszkal blizej to chetnie bym robil za pomocnika :]
_________________
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Nie 24 Sty, 2010   

kaco_d napisał/a:
padło na swapa z 8v na 16


Mechanicznie podmienicie motor w weekend.
Wszystko inne (przynajmniej w pugu 106) zostało z 8V.
W saxo chyba sa inne chłodnice z "okularami".

Skrzynia z 8V pasuje - ma nawet krótsze przełożenie.
Sprzegło to samo.
Kolektor - wiadomo musi byc z 16V, najlepiej kup sobie od razu jakiegoś racelanda - jakoś sie sprawdza kazdemu co go ma.
Odetkaj wydech, załóż dolot racelanda i masz praktycznie powtarzalne u każdego 130KM (bez remapu).
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

kaco_d 
Ile masz lat?
chydysz


auto: Golf mk6 GTI
silnik:: 2.0
moc: 210km
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2009
Skąd: Wrocław

Wysłany: Nie 24 Sty, 2010   

chłodnica nie jest problem nawet pojedynczy wiatrak, mechanik mówił że uciągnie, kiedys coś tam wspominał, że nawet zmieniali w 106 z 2 na 1
kolektor jest, narazie seryjny jak budżet puści to potem się zamówi,
skrzynie w 8v jest dłuższa niż w 16v podobno :] gość od którego biorę silnik ma skrzynie z 206 nie wiem czy to możliwe ale tak mówi a ja szczerze mówiąc nie siedze w temacie aż tak głęboko więc narazie wierze mu na słowo heh
wydech będzie odetkany całość z nierdzewki, zamiast kata coś o większej średnicy a na końcu seria albo to co mam teraz czyli jakiś tjunigowy wydech:)
na dolot czekam...jak większość
a komp jest po jakimś niewielkim remapie
zastanawiam się czy półosie w 8 i w 16 są takie same bo te z 16 są ukręcone:/
elektryka myślę, że nie będzie problemem
nawet zegary będe miał z 16V peeeełen wypas heh
róznica jest z pompą paliwa ale tez ją dostane
silnik z roku 2000 na jednej kości, sterowanie Magnetti Marelli a więc NAJLEPIEJ !
 
 

Barejka 
kliknij obrazek poniżej


auto: 106 xsi
silnik:: 1.6 16v
moc: trochi jekm
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 12 Wrz 2008
Skąd: Siedlce

Wysłany: Nie 24 Sty, 2010   

kaco_d, a dalczego z pompa problem jak nawet w xsi byla pompa o takich samych parametrach :)
_________________
 
 
 

kaco_d 
Ile masz lat?
chydysz


auto: Golf mk6 GTI
silnik:: 2.0
moc: 210km
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2009
Skąd: Wrocław

Wysłany: Nie 24 Sty, 2010   

wiesz co nie wiem..przyznam się, mechanik mówił, że jest jakaś róznica w pompie z 8 a 16v więc opieram się na jego wiedzy:)
 
 

Barejka 
kliknij obrazek poniżej


auto: 106 xsi
silnik:: 1.6 16v
moc: trochi jekm
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 12 Wrz 2008
Skąd: Siedlce

Wysłany: Nie 24 Sty, 2010   

pompa w saxo vts 16v http://s58.photobucket.co...04.jpg&newest=1
a pompa xsi 8v http://media.photobucket....es/fuelpump.jpg
sama pompa nie rozni sie, podaje to samo cisnienie, zas rozni sie cala skorupa w ktorej siedzi
_________________
 
 
 

ŁukaszS3 
Mam wykształcenie jak prezydent
mistrz jebaka


auto: EVO V
silnik:: 4G63
moc: 334km
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 20 Lut 2009
Skąd: Ustroń

Wysłany: Nie 24 Sty, 2010   

Barejka xsi 8v to prawie to samo co rallye. A rallye to co innego niż saxo 8v. Może w xsi 1.6 8v i rallye są takie same a w saxo 8v inne. Ogólnie to kiedyś byłem bardzo zaskoczony jak duże różnice są między 106 rallye a Saxo 1.6 8v

I to co pokazałeś te dwie foty to dwie inne pompy. Zobacz choćby w pimpie od 106. Ta z saxo pompuje większe ciśnienie
_________________
"Najważniejsze to ecu ktore leje paliwo i wali iskrą a nie zastanawia się czy misiom na biegunie nie bedzie za ciepło :) " by eM

Mitsubishi Lancer Evolution V
Fiat 127 MkI
Ostatnio zmieniony przez ŁukaszS3 Nie 24 Sty, 2010, w całości zmieniany 1 raz  
 
 

kosmita 
spieprzaj dziadu


auto: Reno Sport
silnik:: 1.6
moc: 133km
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Cze 2009
Skąd: przyjezdny

Wysłany: Nie 24 Sty, 2010   

Podpinając się pod ten temat: Jakie silniki (z jakich aut) podchodzą mniej więcej p&p do 106 gti ? Na jakiś zagranicznych forach widziałem 106 z 1.6 z 206 albo 307, już nie pamiętam. Ciężko jest to włożyć?
_________________
www.sieplywa.pl
 
 

ŁukaszS3 
Mam wykształcenie jak prezydent
mistrz jebaka


auto: EVO V
silnik:: 4G63
moc: 334km
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 20 Lut 2009
Skąd: Ustroń

Wysłany: Nie 24 Sty, 2010   

Podchodzi dosyć łatwo 1.6 16v z 206 ale seryjnie jest słabsza bo ma 110km z tym że ma głowicę na większych zaworach i wkładając w ten silnik wałki z saxo 1.6 16v już jest lepiej. Potem możesz przeszczepić silnik z C2 VTS seryjnie 125km. Ale po co? Nie lepiej zmodzić za te pieniądze seryjne 1.6 16v ze 106 czy Saxo?
_________________
"Najważniejsze to ecu ktore leje paliwo i wali iskrą a nie zastanawia się czy misiom na biegunie nie bedzie za ciepło :) " by eM

Mitsubishi Lancer Evolution V
Fiat 127 MkI
 
 

Tomcat 
Pisze wiadomość....


auto: VTS + 147
silnik:: 1.6 + 1.9
moc: pierdyliard srylionówkm
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 11 Wrz 2008
Skąd: Miasto Królów

Wysłany: Nie 24 Sty, 2010   

Lepiej uważaj z tą pompą. Ja już niestety zapłaciłem za próby pójścia na łatwiznę remontem silnika, tyle że w przypadku pompy oleju. Kupiłem na oko identyczną jak w vts 16v pompę oleju z jakiegoś innego TU i jak się później okazało przy porównaniu z ori pompą z vts'a w podstawie pompy były 2 mm różnicy. Dla oka niewidoczne, ale na tyle dużo żeby był luz na łańcuchu napędowym. Generalnie strzeliłem sobie samobója :wall:
_________________
EXTREME Performance Tyres
www.extreme-tyres.com
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 8