To tak jak przed Rajdem Krakowskim rozmiawialismy z mechanikiem jednego z warszawskich zawodnikow startujacym czarna Honda Civic w A6 (jakos na P sie nazywal ale przypomniec sobie nie moge) twierdzil on ze Honda ze seryjna skrzynia jest idealna baza na rajdowke gdyz pierwsze 3 biegi to ok 150-160 a wiecej sie po odcinkach nie jezdzi wiec nie trzeba tak żonglować biegami podczas jazdy
To tak jak przed Rajdem Krakowskim rozmiawialismy z mechanikiem jednego z warszawskich zawodnikow startujacym czarna Honda Civic w A6 (jakos na P sie nazywal ale przypomniec sobie nie moge) twierdzil on ze Honda ze seryjna skrzynia jest idealna baza na rajdowke gdyz pierwsze 3 biegi to ok 150-160 a wiecej sie po odcinkach nie jezdzi wiec nie trzeba tak żonglować biegami podczas jazdy
aktualizując temat:) i już się nie moge doczekać...padło na swapa z 8v na 16v silnik praktycznie już kupiony do odbioru w nastepnym tyg. a prace się zaczną gdy mechanik będzie miał kilka dni na zabawe.
Postaram się opisać wszystko co i jak w pimp my ride żeby może ktoś miał kiedyś łatwiej.
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Nie 24 Sty, 2010
kaco_d napisał/a:
padło na swapa z 8v na 16
Mechanicznie podmienicie motor w weekend.
Wszystko inne (przynajmniej w pugu 106) zostało z 8V.
W saxo chyba sa inne chłodnice z "okularami".
Skrzynia z 8V pasuje - ma nawet krótsze przełożenie.
Sprzegło to samo.
Kolektor - wiadomo musi byc z 16V, najlepiej kup sobie od razu jakiegoś racelanda - jakoś sie sprawdza kazdemu co go ma.
Odetkaj wydech, załóż dolot racelanda i masz praktycznie powtarzalne u każdego 130KM (bez remapu).
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
chłodnica nie jest problem nawet pojedynczy wiatrak, mechanik mówił że uciągnie, kiedys coś tam wspominał, że nawet zmieniali w 106 z 2 na 1
kolektor jest, narazie seryjny jak budżet puści to potem się zamówi,
skrzynie w 8v jest dłuższa niż w 16v podobno gość od którego biorę silnik ma skrzynie z 206 nie wiem czy to możliwe ale tak mówi a ja szczerze mówiąc nie siedze w temacie aż tak głęboko więc narazie wierze mu na słowo heh
wydech będzie odetkany całość z nierdzewki, zamiast kata coś o większej średnicy a na końcu seria albo to co mam teraz czyli jakiś tjunigowy wydech:)
na dolot czekam...jak większość
a komp jest po jakimś niewielkim remapie
zastanawiam się czy półosie w 8 i w 16 są takie same bo te z 16 są ukręcone:/
elektryka myślę, że nie będzie problemem
nawet zegary będe miał z 16V peeeełen wypas heh
róznica jest z pompą paliwa ale tez ją dostane
silnik z roku 2000 na jednej kości, sterowanie Magnetti Marelli a więc NAJLEPIEJ !
ŁukaszS3 Mam wykształcenie jak prezydent mistrz jebaka
auto: EVO V
silnik:: 4G63
moc: 334km Pomógł: 16 razy Dołączył: 20 Lut 2009 Skąd: Ustroń
Wysłany: Nie 24 Sty, 2010
Barejka xsi 8v to prawie to samo co rallye. A rallye to co innego niż saxo 8v. Może w xsi 1.6 8v i rallye są takie same a w saxo 8v inne. Ogólnie to kiedyś byłem bardzo zaskoczony jak duże różnice są między 106 rallye a Saxo 1.6 8v
I to co pokazałeś te dwie foty to dwie inne pompy. Zobacz choćby w pimpie od 106. Ta z saxo pompuje większe ciśnienie
_________________ "Najważniejsze to ecu ktore leje paliwo i wali iskrą a nie zastanawia się czy misiom na biegunie nie bedzie za ciepło " by eM
Mitsubishi Lancer Evolution V
Fiat 127 MkI
Ostatnio zmieniony przez ŁukaszS3 Nie 24 Sty, 2010, w całości zmieniany 1 raz
auto: Reno Sport
silnik:: 1.6
moc: 133km Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Cze 2009 Skąd: przyjezdny
Wysłany: Nie 24 Sty, 2010
Podpinając się pod ten temat: Jakie silniki (z jakich aut) podchodzą mniej więcej p&p do 106 gti ? Na jakiś zagranicznych forach widziałem 106 z 1.6 z 206 albo 307, już nie pamiętam. Ciężko jest to włożyć?
ŁukaszS3 Mam wykształcenie jak prezydent mistrz jebaka
auto: EVO V
silnik:: 4G63
moc: 334km Pomógł: 16 razy Dołączył: 20 Lut 2009 Skąd: Ustroń
Wysłany: Nie 24 Sty, 2010
Podchodzi dosyć łatwo 1.6 16v z 206 ale seryjnie jest słabsza bo ma 110km z tym że ma głowicę na większych zaworach i wkładając w ten silnik wałki z saxo 1.6 16v już jest lepiej. Potem możesz przeszczepić silnik z C2 VTS seryjnie 125km. Ale po co? Nie lepiej zmodzić za te pieniądze seryjne 1.6 16v ze 106 czy Saxo?
_________________ "Najważniejsze to ecu ktore leje paliwo i wali iskrą a nie zastanawia się czy misiom na biegunie nie bedzie za ciepło " by eM
Lepiej uważaj z tą pompą. Ja już niestety zapłaciłem za próby pójścia na łatwiznę remontem silnika, tyle że w przypadku pompy oleju. Kupiłem na oko identyczną jak w vts 16v pompę oleju z jakiegoś innego TU i jak się później okazało przy porównaniu z ori pompą z vts'a w podstawie pompy były 2 mm różnicy. Dla oka niewidoczne, ale na tyle dużo żeby był luz na łańcuchu napędowym. Generalnie strzeliłem sobie samobója
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach