Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Szpera/Mechanizm różnicowy/Dyferencjał
Autor Wiadomość

kubas 
DJ Sparky
205 RULA !


auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Wto 19 Sty, 2010   

miniac super pokazałeś jak to wygląda w teorii tak dla ludu !! Teraz to wydaje się dużo bardziej oczywiste wszystko :)
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Wto 19 Sty, 2010   

Miniac - dałbym Ci pomuk bo bardzo ciekawie się to czytało.

Bez dwóch zdań piekny esej.

Profesor Szyszkowska byłaby z Ciebie dumna.

Ja lubie jak szpera wyrywa łapy a jak pure podbije na dwa koła to nadal mamy power na tym kole które dotyka ziemi - czyli jaka to jest szpera ???
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

Miniac 
Ala ma kota
Mini-Me


auto: Cayane
silnik:: Tuaregoa
moc: np 182km
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Skąd: Warszawa

Wysłany: Wto 19 Sty, 2010   

CHRZANEK napisał/a:

Ja lubie jak szpera wyrywa łapy a jak pure podbije na dwa koła to nadal mamy power na tym kole które dotyka ziemi - czyli jaka to jest szpera ???


Spoko loko.

Jak ma jechac z jednym kolem w gorze to tylko plytkowa z preloadem, jak ma sie jeszcze na tym "kole" rozpedzac to conajmniej 1.5way. Moze byc tez szperka wiskotyczna, ktora bedzie dazyla do wyrownania predkosci kol majac do dyspozycji maksymalny moment jaki jest w stanie przeniesc, ale poza ogromnymi wiskozami z VW Syncro (centralny) te dyfrowe sa raczej slabasne i awaryjne jak bys mial dlugo jechac na tym "kole" lub z gumami o roznej srednicy.

Na jazde z taka 'plytka' trzeba sie przestawic. Kiedys mialem przyjemnosc testowac N i A Grupowe CTRy na torze slomczyn. Na zakretach z banda po WEWNETRZNEJ trzeba bylo mocno uwazac z gazem by w nia nie przybaranic (btw. ktos po mnie wlasnie tak przywalil.. nikt sie nie smial :> ) . Naturalna tendencja FWD jest 'pluzenie' (jak foka Rasty w Bilgoraju :) ), ale z mocna szperka jest tendencja zaciesniania zakretow dziobem. Wiec zamiast odpuszczac gaz i dokrecic kierownice, trzeba go wklepac i szybko kieryche prostowac :] Tak czy inaczej o ile by jazda nie byla bardziej chaotyczna i nerwowa to i tak czas 'Z' bedzie wyraznie lepszy.
 
 
 

qbus 
Witamina A..


auto: Civic FN2
silnik:: K20Z4
moc: 201km
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Skąd: Myslenice

Wysłany: Wto 19 Sty, 2010   

Cytat:
Naturalna tendencja FWD jest 'pluzenie' (jak foka Rasty w Bilgoraju :) ), ale z mocna szperka jest tendencja zaciesniania zakretow dziobem.


i moje spostrzezenia okazaly sie sluszne
Cytat:
jedzilem nasza Honda ze szpera KaZaa, auto z ta druga szpera jest duzo trudniejsze w prowadzeniu, niesamowicie zmienia sie sposob kierowania tym pojazdem, nie jest prawda ze wyjezdza przodem, caly samochod podarza za przednimi kolami, trzeba jezdzic duzo bardziej precyzyjnie, nie ma miejsca na poprawki w zakrecie, mialbym problem zeby po wsiadnieciu do tego samochodu odrazu pojechac nim szybciej, szarpie troche rekami


pare osob kompletnie mi nie wierzylo ze szpera ma az taki wplyw na prowadzenie sie samochodu, chodzilo jakies bledne przeswiadczenie ze tylko trzeba mocniej kierownice trzymac i nie ma wielkiej roznicy, bardziej wyjezdza przodem w ciasnych zakretach i ot tyle, moje doswiadczenia ze szpera KaZaa w VTi okazaly sie zupelnie inne. po jej zamontowaniu zrobil sie to zupelnie inny samochod
 
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Wto 19 Sty, 2010   

Miniac jeśli dobrze rozumiem w płytkowej jak zblokujemy 1 koło na śliskim podczas hamowania to szpera nam przyblokuje również to jadące po asflacie gdzie jest przyczepnie, dobrze kminię?
_________________
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Wto 19 Sty, 2010   

Miniac napisał/a:
ale z mocna szperka jest tendencja zaciesniania zakretow dziobem. Wiec zamiast odpuszczac gaz i dokrecic kierownice, trzeba go wklepac i szybko kieryche prostowac


TAK TAAAK TAAAAAAAAAAAAAAAAKKKKK !!!

O to to właśnie mi chodziło :)

Miniac napisał/a:
Na zakretach z banda po WEWNETRZNEJ trzeba bylo mocno uwazac z gazem by w nia nie przybaranic


Filozofia jazdy zmienia się dość znacznie, ale "dokręcania" kół kiedy samochód płuzy nalezy się oduczać i w seryjnym samochodzie.
GeKo napisał/a:
Miniac jeśli dobrze rozumiem w płytkowej jak zblokujemy 1 koło na śliskim podczas hamowania to szpera nam przyblokuje również to jadące po asflacie


No ?? Właśnie - mnie też się tak wydaje
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

Miniac 
Ala ma kota
Mini-Me


auto: Cayane
silnik:: Tuaregoa
moc: np 182km
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Skąd: Warszawa

Wysłany: Wto 19 Sty, 2010   

GeKo napisał/a:
Miniac jeśli dobrze rozumiem w płytkowej jak zblokujemy 1 koło na śliskim podczas hamowania to szpera nam przyblokuje również to jadące po asflacie gdzie jest przyczepnie, dobrze kminię?


Zdanie prawdziwe tak samo jak z tym momentem w Quaife. W kazdej plytkowej z preloadem tak bedzie, ale tylko o wartosc preloadu czyli ZADNA jesli chodzi o sile hamownia. Bedzie to problem przy szperach plytkowych 2way, czyli tych co ich nie polecam do FWD. 1 way wogole sie luzuje do wartosci preload'u, a 1.5 way spina, ale delikatnie. Wariactwo wystepuje przy szperze wiskotycznej, ktorej jest bez roznicy w ktora sie kreci, ale cale szczescie one sa slabe :>

aha.. jeszcze male wyjasnienie bo mozna sie doszukac niekonsekwencji w tym co pisze. Kiedys zawsze myslalem ze 1way to szpera wogole bez ramp, mozna by powiedziec 0/0 lub 90/90 i takie tez widzialem. Ale ze schematu chociazby tego Cusco widac ze 1way rowniez potrafi posiadac rampe na przyspieszanie, bez rampy hamownia. W takim przypadku polecam rowniez takie cusco 1way cusco w miejsce KaaZ'a 1.5 :faja:
 
 
 

Pinioczet 
zaczynam sie rozpisywać

auto: Saxo Vts
silnik:: 1.6
moc: 118km
Dołączył: 01 Paź 2010
Skąd: Jelenia Góra

Wysłany: Pon 01 Lis, 2010   

Odgrzęję trochę kotleta,ale bardzo interesuję mnie ten temat.
Z tych schematów ze strony Cusco wynika,że jak przyspieszam to ten wałek rozpiera "rampy".
Ale nie rozumiem co się dzieję przy hamowaniu? Wałek kręci się w drugą stronę czy wraca to pozycji zerowej w której trochę rozpiera? Proszę o jakieś łopatologiczne wyjaśnienie.


Pozdrawiam Przemek
 
 

rabarbar
[Usunięty]

Wysłany: Czw 01 Mar, 2012   

takie pytanko z cyklu dociekliwy rabi-jaka jest żywotnosc płytek w szperach płytkowych i ile kosztuje ich wymiana/serwisowanie szpery??
 
 

mi 
Stawiam wszystkim ....


auto: Sitroen
silnik:: D16Z28K76W11
moc: milijonkm
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Maj 2006
Skąd: Z dupy

Wysłany: Czw 01 Mar, 2012   

nie wiem, ale jako ciekawostkę wrzucam linka takiego: http://ytrc.pl/viewtopic.php?t=1371&start=30





P.S. Torsen na mokrym pięknie spina. I like!
_________________
Czesio napisał/a:
Na twoim miejscu zaczął bym zważać na ton , którym się do mnie zwracasz. Nie piliśmy razem wódki , i nie jestem twoim kolegą spod sklepu żebyś używał wobec mnie takich słów .
 
 

Janusz 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio szrot
silnik:: F4R 730
moc: 155km
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 24 Maj 2007
Skąd: z Zakrzowa

Wysłany: Czw 01 Mar, 2012   

dobra ta łada :D
 
 
 

rabarbar
[Usunięty]

Wysłany: Czw 01 Mar, 2012   

łada konkret!!!i ciekawą tą szpere ma
własnie sprawdziłem ile kosztuje do puga,hmmm nie stac mnie :wall:
 
 

emilo89 
Janko Muzykant to mój misztrz

auto: Citroen AX
silnik:: TU3
moc: 95km
Dołączył: 04 Mar 2012
Skąd: Warszawa

Wysłany: Nie 11 Mar, 2012   phantom grip

Cześć
Czy ktoś robi phantom grip do saxo/106?
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Nie 11 Mar, 2012   

http://forum.hothatch.org...=14&start=11085
_________________
Samochody to ZUO!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 10