auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km Pomógł: 40 razy Dołączył: 08 Cze 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 04 Mar, 2010 Opony Rajdowe
Duzo tematow tu otwieram to jeden wiecej nikogo chyba nie zdenerwuje.
Jak wiadomo zbliza sie rajd Warszawski, niestety w chwili obecnej mam tylko R888 ki.
Zastanawiam sie (jezeli starczy nad kupnem opon. Przegladam dzisiaj rozne marki i co mnie zastanawia:
- Kumho ma 180/580/15
- Pirelli 190/580/15
- Michelin 180 i 190/580/15
Zastanawiam cie ktora opona jest najbardziej odpowiednia rozmiarowo (obecnie jezdze na R888 195/50/15 a te tutaj wszystkie sa wezsze).
Dodatkowo, czy kupowac slicki czy medie (jezeli bedzie ogranioczony budzet). Wiem ze ludzie kupuja slicki a docinaja R888 tyle ze ja o docinaniu nie mam pojecia.
auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km Pomógł: 80 razy Dołączył: 09 Kwi 2006 Skąd: ze wsi
Wysłany: Czw 04 Mar, 2010
imho do 106 najbardziej odpowiedni jest 18/580-15. 190/580/15 to troche duze..
taki rozmiar sprawdza sie w astrze. imho 106 na tym jednak troche bedzie
zamulone.
co do doboru opon to temat rzeka.... mi najbardziej lezy zestawienie na tyle
z bardziej miekka mieszanka... czyli przod slick tyl np media. w matadorze
moze to byc przod R3 tyl R1.... takim ukladem tez zawsze na asfaltach jezdzil
przemek janik.
na kumho i pirelli nie jezdzilem. michelin wypas. jak kupisz N20 na pewno
na troche wystarczy... przy jednym komplecie tez wybral bym slika.. +
888 lub nawet nowy seryjny komplet na deszcz.... choc miedzy seria
a otwartym TA00 bedzie przepasc. koniecznie musi byc na zapas to samo
co masz na kolach.
docinanie to nie problem. jak nie masz docinarki to na prawie kazdej rundzie
laczonej z rsmp jest bus z oponami w ktorym bez problemu dotniesz opone.
jak nie to w duzych serwisach tez ci to bez problemu zrobia....
wszystko w rekach twojego serwisu.. dzownisz z rajdowki ze trzeba otworzyc
opony.. wjezdzasz na strefe i sa dociete... tak ma to dzialac.... nie wnikasz
w to jak i skad
mi najbardziej lezy zestawienie na tyle
z bardziej miekka mieszanka... czyli przod slick tyl np media.
To juz wszystko zalezy od warunkow... przy suchym asfalcie ta media z tylu szybko sie przegrzeje i przestanie trzymac jak nalezy a wtedy jazda robi sie niebezpieczna zwlaszcza w takim nerwusie jak 106 ale w okolicach 10-15 stopni jakie beda pewnie na mazowieckim jest to bezpieczny uklad.
Cytat:
A dlaczego niektory na zakladaja przod slick tyl media - tzn co w takim przypadku wrzucic na zapas?
Tu juz wszystko zalezy od warunkow i przewidywanej pogody, jesli jest sucho i slonecznie wtedy nie ma problemu jedziemy 4x slick. Jesli pogoda moze sie popsuc to w zaleznosci od tego jak jest i na co liczymy. My na zeszlorocznym Rzeszowskim mielismy taka loterie z oponami... na 1 petli wyjechalismy na 4 slickach i 2 mediach w bagazniku, w polowie 1 oesu spadl deszcz. Potem pomiedzy 1 a 2 zmienilismy opony z przodu na te z bagaznika przez co jazda stawala sie mozliwa ale niestety dalej nie tak szybka jak powinna byc. Na 2 petli odwrotna sytuacja... zalozylismy otwarte medie a 20 km od Rzeszowa bylo juz sucho mimo tego ze w samym centrum bylo oberwanie chmury
Rajd Subaru pierwsze dwa odcinki po mokrym trzeci po suchym... czasami nie ma zlotych srodkow
Ostatnio zmieniony przez qbus Czw 04 Mar, 2010, w całości zmieniany 1 raz
auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km Pomógł: 80 razy Dołączył: 09 Kwi 2006 Skąd: ze wsi
Wysłany: Czw 04 Mar, 2010
qbus napisał/a:
Cytat:
kupisz N20 na pewno
na troche wystarczy
Wg. mnie N20 na Rajd Mazowiecki beda za twarde.
jechalem 2x w mazowieckim... takie szczescie ze w obu edycjach bylo bardzo
slonecznie (2005 i 2007). co do deszcza na tyl.. to tak jak pisalem janik tak
jezdzil wszystkie asfalty. czasy w sezonie 2005 mial topowe. odcinki w rpp
sa krotkie, tyl nie grzeje sie tak bardzo i szybko. wiadomo ze jak jest jest
zar z nieba +35 to media splynie ale.... przy 15-25 juz bedzie wystarczajaco.
opony to co kraj to obyczaj wiec najlepiej testowac.
przy okazji to dawny puchar 106 mial do dyspozycji tylko N20 i T1B.
auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km Pomógł: 40 razy Dołączył: 08 Cze 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 04 Mar, 2010
Dzisiaj bedac w garażu postanowilem sprawdzic jakie mam zapasy.
Oto co znalazłem (rozmiar 18/58):
1.
2.
3.
4.
Teraz pytania z nimi związane;
- opony leza 2 lata w garazu, czy warto wogole je uzyc?
- mieszanka N20 czyli to co pisaliscie ze twarda, nada sie?
- czy ich stan pozwala myslec o bezpiecznej jezdzie?
Dodam ze dodatkowko chce kupic komplet Kumho lub Hankooków
Nie koniecznie na oponie moze zostac jeszcze bieznik ale wcale nie musi ona trzymac jak nalezy. To co zabija slicka to liczba grzań tudzież przegrzanie tej opony. Jeśli masz kase na Twoim miejscu zostawił bym sobie to na treingi, jak nie masz to wiadomo że nadają się
Tak naprawde wszystko rozbija się o budżet mój driver wychodzi z założenia że lepiej sprzedać używane opony dołożyć i kupić nowe bo taki zjeżdżony misiek nie będzie trzymał nigdy jak nowe np. Kumho.
106 -> teoretycznie TA00 powinna byc zakladana w przedziale 2 do 20 stopni Krakowski 2008 pierwsza petle wyjechalismy na R888 z tylu ktore kompletnie nie zdaly egzaminu, druga wlasnie z TA00 ktora tez niestety od polowy puszczala... z tego co pamietam tam odcinki mialy po ponad 10 km dlugosci.
auto: Fiesta R2
silnik:: 1.6 16v
moc: 170km Pomógł: 32 razy Dołączył: 10 Lip 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 05 Mar, 2010
dzisiaj sprawdzałem dla Bartka ceny Michelina i BF i zdziwiło mnie bardzo bo kolega od tychże opon, powiedział, że najlepsze do Saxo i 106 na '15 będą opony 185/70
może ktoś ma coś do powiedzenia na ten temat?
_________________ DEEP HOUSE MUSIC | BEACH | SUN | PARTY
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach