Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Opony Rajdowe
Autor Wiadomość

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Czw 04 Mar, 2010   Opony Rajdowe

Duzo tematow tu otwieram to jeden wiecej nikogo chyba nie zdenerwuje.
Jak wiadomo zbliza sie rajd Warszawski, niestety w chwili obecnej mam tylko R888 ki.
Zastanawiam sie (jezeli starczy $) nad kupnem opon. Przegladam dzisiaj rozne marki i co mnie zastanawia:

- Kumho ma 180/580/15
- Pirelli 190/580/15
- Michelin 180 i 190/580/15

Zastanawiam cie ktora opona jest najbardziej odpowiednia rozmiarowo (obecnie jezdze na R888 195/50/15 a te tutaj wszystkie sa wezsze).
Dodatkowo, czy kupowac slicki czy medie (jezeli bedzie ogranioczony budzet). Wiem ze ludzie kupuja slicki a docinaja R888 tyle ze ja o docinaniu nie mam pojecia.
 
 

k-mart 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2005
Skąd: z polecenia

Wysłany: Czw 04 Mar, 2010   

Skromnie:
zapytal bym Holka
:]
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Czw 04 Mar, 2010   

k-mart napisał/a:
Skromnie:
zapytal bym Holka
:]


Marcin szanuje Twoje poczucie humoru ale akurat ten temat ma duze wplyw na moje bezpieczenstwo ;)
 
 

106 
You, you, you...
SIŁŁŁŁŁAAA :]


auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: ze wsi

Wysłany: Czw 04 Mar, 2010   

imho do 106 najbardziej odpowiedni jest 18/580-15. 190/580/15 to troche duze..
taki rozmiar sprawdza sie w astrze. imho 106 na tym jednak troche bedzie
zamulone.

co do doboru opon to temat rzeka.... mi najbardziej lezy zestawienie na tyle
z bardziej miekka mieszanka... czyli przod slick tyl np media. w matadorze
moze to byc przod R3 tyl R1.... takim ukladem tez zawsze na asfaltach jezdzil
przemek janik.

na kumho i pirelli nie jezdzilem. michelin wypas. jak kupisz N20 na pewno
na troche wystarczy... przy jednym komplecie tez wybral bym slika.. +
888 lub nawet nowy seryjny komplet na deszcz.... choc miedzy seria
a otwartym TA00 bedzie przepasc. koniecznie musi byc na zapas to samo
co masz na kolach.

docinanie to nie problem. jak nie masz docinarki to na prawie kazdej rundzie
laczonej z rsmp jest bus z oponami w ktorym bez problemu dotniesz opone.
jak nie to w duzych serwisach tez ci to bez problemu zrobia....
wszystko w rekach twojego serwisu.. dzownisz z rajdowki ze trzeba otworzyc
opony.. wjezdzasz na strefe i sa dociete... :] tak ma to dzialac.... nie wnikasz
w to jak i skad ;)
_________________
Dudziak / Rozkrut http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Czw 04 Mar, 2010   

piszcie piszcie bo to dla mnie mega wazne. A dlaczego niektory na zakladaja przod slick tyl media - tzn co w takim przypadku wrzucic na zapas?
 
 

qbus 
Witamina A..


auto: Civic FN2
silnik:: K20Z4
moc: 201km
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Skąd: Myslenice

Wysłany: Czw 04 Mar, 2010   

Cytat:
kupisz N20 na pewno
na troche wystarczy


Wg. mnie N20 na Rajd Mazowiecki beda za twarde.

Cytat:
mi najbardziej lezy zestawienie na tyle
z bardziej miekka mieszanka... czyli przod slick tyl np media.


To juz wszystko zalezy od warunkow... przy suchym asfalcie ta media z tylu szybko sie przegrzeje i przestanie trzymac jak nalezy a wtedy jazda robi sie niebezpieczna zwlaszcza w takim nerwusie jak 106 :) ale w okolicach 10-15 stopni jakie beda pewnie na mazowieckim jest to bezpieczny uklad.

Cytat:
A dlaczego niektory na zakladaja przod slick tyl media - tzn co w takim przypadku wrzucic na zapas?


Tu juz wszystko zalezy od warunkow i przewidywanej pogody, jesli jest sucho i slonecznie wtedy nie ma problemu jedziemy 4x slick. Jesli pogoda moze sie popsuc to w zaleznosci od tego jak jest i na co liczymy. My na zeszlorocznym Rzeszowskim mielismy taka loterie z oponami... na 1 petli wyjechalismy na 4 slickach i 2 mediach w bagazniku, w polowie 1 oesu spadl deszcz. Potem pomiedzy 1 a 2 zmienilismy opony z przodu na te z bagaznika przez co jazda stawala sie mozliwa ale niestety dalej nie tak szybka jak powinna byc. Na 2 petli odwrotna sytuacja... zalozylismy otwarte medie a 20 km od Rzeszowa bylo juz sucho mimo tego ze w samym centrum bylo oberwanie chmury :)
Rajd Subaru pierwsze dwa odcinki po mokrym trzeci po suchym... czasami nie ma zlotych srodkow :)
Ostatnio zmieniony przez qbus Czw 04 Mar, 2010, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 

Przem_106 
kluseczek


auto: Peugeot 206 RC
silnik:: 2.0
moc: 177km
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 14 Sty 2008
Skąd: Kwidzyn

Wysłany: Czw 04 Mar, 2010   

Optymalny zestaw
- przod - miekki slick N01
- tył - media TA00
- zapas - dociety slick N01 lub media TA00

Mysle, ze na mazowiecki to dosc uniwersalne zestawianie
 
 

106 
You, you, you...
SIŁŁŁŁŁAAA :]


auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: ze wsi

Wysłany: Czw 04 Mar, 2010   

qbus napisał/a:
Cytat:
kupisz N20 na pewno
na troche wystarczy


Wg. mnie N20 na Rajd Mazowiecki beda za twarde.

jechalem 2x w mazowieckim... takie szczescie ze w obu edycjach bylo bardzo
slonecznie (2005 i 2007). co do deszcza na tyl.. to tak jak pisalem janik tak
jezdzil wszystkie asfalty. czasy w sezonie 2005 mial topowe. odcinki w rpp
sa krotkie, tyl nie grzeje sie tak bardzo i szybko. wiadomo ze jak jest jest
zar z nieba +35 to media splynie ale.... przy 15-25 juz bedzie wystarczajaco.
opony to co kraj to obyczaj wiec najlepiej testowac.

przy okazji to dawny puchar 106 mial do dyspozycji tylko N20 i T1B.
_________________
Dudziak / Rozkrut http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Czw 04 Mar, 2010   

Bartku - ja na poczatek przygody ze sportem sugerował bym Ci po prostu zbierać różne opony i wypracować swoje preferencje.

Jak słusznie ktoś zauwazył w RPP tył się mało grzeje, ale należy pamiętać też o ciśnieniu w laczkach.

Jeżeli jest sucho to nie zakłądał bym medii na tył bo po co ??
Owszem miększa mieszanka z tyłu jak najbardziej ale w ramach tego samego bieżnika.
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Czw 04 Mar, 2010   

Dzisiaj bedac w garażu postanowilem sprawdzic jakie mam zapasy.

Oto co znalazłem (rozmiar 18/58):

1.


2.


3.


4.


Teraz pytania z nimi związane;
- opony leza 2 lata w garazu, czy warto wogole je uzyc?
- mieszanka N20 czyli to co pisaliscie ze twarda, nada sie?
- czy ich stan pozwala myslec o bezpiecznej jezdzie?

Dodam ze dodatkowko chce kupic komplet Kumho lub Hankooków ;)
 
 

kubas 
DJ Sparky
205 RULA !


auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Czw 04 Mar, 2010   

Bad-i nie nadadzą się dla ciebie niestety... Za to widzę je u mnie w pugu na trackdaye idealne :D

A tak poważnie to ja myślę że nie ma przeciwwskazań żeby je użyć. :)
 
 
 

qbus 
Witamina A..


auto: Civic FN2
silnik:: K20Z4
moc: 201km
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Skąd: Myslenice

Wysłany: Pią 05 Mar, 2010   

Nie koniecznie na oponie moze zostac jeszcze bieznik ale wcale nie musi ona trzymac jak nalezy. To co zabija slicka to liczba grzań tudzież przegrzanie tej opony. Jeśli masz kase na Twoim miejscu zostawił bym sobie to na treingi, jak nie masz to wiadomo że nadają się :)

Tak naprawde wszystko rozbija się o budżet mój driver wychodzi z założenia że lepiej sprzedać używane opony dołożyć i kupić nowe bo taki zjeżdżony misiek nie będzie trzymał nigdy jak nowe np. Kumho.

106 -> teoretycznie TA00 powinna byc zakladana w przedziale 2 do 20 stopni Krakowski 2008 pierwsza petle wyjechalismy na R888 z tylu ktore kompletnie nie zdaly egzaminu, druga wlasnie z TA00 ktora tez niestety od polowy puszczala... z tego co pamietam tam odcinki mialy po ponad 10 km dlugosci.
 
 
 

Mick 
Samochody, kina, kupa, cebula...


auto: Fiesta R2
silnik:: 1.6 16v
moc: 170km
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 10 Lip 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pią 05 Mar, 2010   

dzisiaj sprawdzałem dla Bartka ceny Michelina i BF i zdziwiło mnie bardzo bo kolega od tychże opon, powiedział, że najlepsze do Saxo i 106 na '15 będą opony 185/70 o_O

może ktoś ma coś do powiedzenia na ten temat?
_________________
DEEP HOUSE MUSIC | BEACH | SUN | PARTY
 
 

106 
You, you, you...
SIŁŁŁŁŁAAA :]


auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: ze wsi

Wysłany: Pią 05 Mar, 2010   

Mick napisał/a:
może ktoś ma coś do powiedzenia na ten temat?

moze kolega czysci swoje stany magazynowe... :D
_________________
Dudziak / Rozkrut http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 

p106rallye
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Mar, 2010   

A może 18/570 ;) Takie były by idealne :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 12