ostatnio kolega zadał mi pytanie dość proste ale skomplikowane..zamierza kupić używane bmw x5 i zapytał jaki silnik wybrać:
a) b8 4,4i 320KM
b) v6 3,0sd 240KM
za dislem przemawia spalanie mniejsze, za benzyna tańsze koszty serwisu i napraw, co jeszcze?
hmm..?
potrzebuję kilku informacji, żeby udzielić dobrej porady:
- jakie średnie miesięczne dochody ma kolega
- jakie średnie miesięczne wydatki
- ile kilometrów przejeżdża średnio w roku
- czy głównie jeździ sam czy z pasażerem/pasażerami
- jak bardzo zależy mu na na osiągach
- czy nie przeszkadza mu klekot dizla
- czy w przypadku silnika benzynowego brałby pod uwagę montaż doskonałej instalacji VII generacji, która nic a nic nie szkodzi silnikowi a dodaje mocy i zapewnia lepsze właściwości jezdne
- jakim budżetem na zakup tego samochodu dysponuje
To tak na początek, więcej szczegółów możemy dogadać później
a tak serio, jeśli stać go na koszty benzyny to ja bym brał bene... Podobno te dizle 3.0 potrafią być kosztowne w eksploatacji.
potrzebuję kilku informacji, żeby udzielić dobrej porady:
- jakie średnie miesięczne dochody ma kolega
- jakie średnie miesięczne wydatki
- ile kilometrów przejeżdża średnio w roku
- czy głównie jeździ sami czy z pasażerem/pasażerami
- jak bardzo zależy mu na na osiągach
- czy nie przeszkadza mu klekot dizla
- czy w przypadku silnika benzynowego brałby pod uwagę montaż doskonałej instalacji VII generacji, która nic a nic nie szkodzi silnikowi a dodaje mocy i zapewnia lepsze właściwości jezdne
- jakim budżetem na zakup tego samochodu dysponuje
To tak na początek, więcej szczegółów możemy dogadać później
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Wto 09 Mar, 2010
Pp - ja CI odpowiem:
Jezeli ktoś kupuje dość prestizowy samochód marki BMW to zastanówmy się czy chce mieć samochód napedzany silnikiem który powstał w wyniku lat doświadczeń w sporcie czy silnikiem który pochodzi od maszyny rolniczej i został nieco ucywilizowany ???
Już sobie odpowiedziałeś ?
No.
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
auto: Mazda MX5
silnik:: 1596
moc: 110km Pomógł: 78 razy Dołączył: 04 Gru 2005 Skąd: Warszawa Wola
Wysłany: Wto 09 Mar, 2010
taki zakup to dla mnie na zasadzie:
kupić polo sdi które pali 5 w miescie błota czy moze kupić polo gti które pali 15 w miescie.
Karwa ...
jak ma kase to niech kupije 4.4 , a jak nie to niech kupuje błoto ...
wychodzę z założenia, że jak się kupuje używane auto to należy kupić to co jest akurat godne uwagi a nie napalać się na konkretny silnik i kupić szrota
jak będzie idealna 4.4 to niech bierze ten silnik
a może jeszcze jakąś inną X5 znajdzie która będzie w idealnym stanie
4.4i - silnik po liftingu, osiągi - delikatnie poniżej 7 do setki, spalanie w mieście realne około 18litrów Pb
wolałbym niż diesla, który mimo wszystko daje więcej możliwości do wysypania się
_________________ Filozof, Biegacz, Fotograf, Egoista, Cham, Prostak i Humanista
auto: brak
silnik:: brak
moc: 1km Pomógł: 23 razy Dołączył: 24 Lut 2006 Skąd: Wch
Wysłany: Wto 09 Mar, 2010
CHRZANEK napisał/a:
zastanówmy się czy chce mieć samochód napedzany silnikiem który powstał w wyniku lat doświadczeń w sporcie czy silnikiem który pochodzi od maszyny rolniczej i został nieco ucywilizowany ??
Chrzaniu szukam w pamięci i nie mogę mimo usilnych prób znaleść silnika 4,4 l który bmw używało w sporcie i ma cokolwiek wspólnego z tym montowanym w X5, być może dakarze używają czegoś podobnego (jednak umówmy się że tam bmw też nie mają nie wiadomo jak dlugiej tradycji).
W żadnym innym sporcie nie kojarzę jednak bmw 4.4L więc pisanie o sporcie w odniesieniu do tego silnika to trochę na siłę przypinanie łatki arcydzieła inżynierii motoryzacyjnej..
To troche jakby napisać pug 908 HDI fap jest bardzo szybki w le mans series więc 407 HDI ma silnik z rodowodem wprost z motorsportu.. Marketingowo jako 3literki "HDI" byc może, ale nic poza tym..
pP jak kolega ma szanse kupić jeszcze jakieś auto będące na gwarancji, bądź z pewnego źródła z niewielkim przebiegiem to pchałbym się w klekota, jeżeli auto ma mieć jednak kilka lat benzyna jest bardziej uzasadniona (o ile będzie bezawaryjna, lecz tego też nikt zagwarantować nie może).
auto: XR2
silnik:: Kent 1.6
moc: nie wiadomokm Pomógł: 26 razy Dołączył: 11 Sty 2006 Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 09 Mar, 2010
pP sd to jest wersja bi turbo która dotyczy modelu po 2006 roku i miała 286ps w x5 do 2006 był 3.0d który mial 184ps lub te późniejsze (chyba w 2003)miały 218ps , wersja 240 PS były dostępna w modelu po 2006roku . Generalnie kolega jest zainteresowany tą starszą wersją ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach