auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Wto 25 Maj, 2010
Idac tym tropem nie każdy silnik ma predyspozycje do tego.
Wynika z tego że motór ma się kręcić bardzo wysoko a do tego trzeba perfekcyjnie wyważyć układ tłokowo-korbowy, oraz wyeliminować rzeczy które nie współpracują przy wysokich RPM takie jak np hydrauliczna regulacja luzów zaworowych.
Swoją drogą stwierdzam że silniki Saxo czy 106s16 sa bardzo wdzięcznymi konstrukcjami ponieważ sam wdech i wydech daje przyrost rzedu 10KM przy koszcie modyfikacji na poziomie <1000pln.
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
auto: Clio Sport ph1
silnik:: F4R 730
moc: 178km Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 25 Maj, 2010
U mnie wyszło troche odwrotnie. maksymalny moment 198Nm przy 5080rpm przeskoczył o 5 oczek niżej na 4600 ale pokazał już 218Nm tym samym moc tez przeskoczyła o te 500rpm niżej ale mimo ze pokazała te 3KM mniej to i tak było jej znacznie wiecej jesli chodzi o cały zakres obrotów. Co ciekawe wychodzi na to ze cała ta zmiana wynikła z przesiadki z kolektora 4-1 na 4-2-1. Akurat w tym przypadku cel zamierzony został osiągniety bo kolektor miał za zadanie poprawić średni i niski zakres obrotów. Natomiast pytanie pozostaje teraz jak pociągnąc teraz tą moc dalej i wyżej nie psując jednoczesnie dołu
auto: Brak
silnik:: Triumph
moc: 125km Pomógł: 36 razy Dołączył: 07 Gru 2007 Skąd: Wawa
Wysłany: Wto 25 Maj, 2010
Co do przyrostu to pewne wyjaśnienie, oczywiście producent podaje, że silnik ma seryjnie 100 koni. Ale prawda jest taka, że żadko kiedy na hamownii wychodni mniej niż 110 kuca. Najczęsciej zdrowa seria ma 110-115 koni.
Gowica była niedotykana.
Zetec 1.6 to kompletnie inna konstrukcja niż 1.8/2.0, dlatego wszelkie miksy odpadają. Bakt jest lżejszy bo blok jest aluminiowy, a 1.8/2.0 ma żeliwny ale na tym kończą się jego zalety.
Dokładając 3 klocki do wydanej kasy kupił by jezdzącego Focusa 2.0 do zabawy
Aleco za mniej niż wydana kwota przeswapował by swoje 1.6 na 2.0.
auto: Clio Sport ph1
silnik:: F4R 730
moc: 178km Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 25 Maj, 2010
Nie wiem czy sie ze mną zgodzicie ale ta róznica na wykresie to moim zdaniem działanie samych wałków, cała reszta dodatków to taka droga wisienka na torcie żeby sie lepiej poczuć
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach