ŁukaszS3 Mam wykształcenie jak prezydent mistrz jebaka
auto: EVO V
silnik:: 4G63
moc: 334km Pomógł: 16 razy Dołączył: 20 Lut 2009 Skąd: Ustroń
Wysłany: Wto 08 Cze, 2010
Dawanie kata na sam koniec moim zdaniem jak i paru innych mądrych głów jest pozbawione jakiegokolwiek sensu...
Po pierwsze kat powinien być w miejscu gdzie spaliny mają jak najwyższą temperaturę by spełnić swoje zadanie.
Po drugie kat powinien być w miejscu gdzie spaliny mają jak najwyższą prędkość by nie zaburzyć przepływu spalin.
Nie wiem ale oglądałem parę topowych rajdówek tego typu co 106 tzn. Clio S1600, Saxo S1600, C2 R2 Max i parę innych i nigdzie kat nie był na końcu a wydaje mi się że mądre głowy w działach sportu każdej z tych firm wiedzą lepiej od naszych pseudo tunerów gdzie tak ważny element wydechu powinien się znajdować.
Np w C2 R2 kat jest na końcu w C2 R2 Max już jest przeniesiony do przodu.
_________________ "Najważniejsze to ecu ktore leje paliwo i wali iskrą a nie zastanawia się czy misiom na biegunie nie bedzie za ciepło " by eM
auto: Saxo VTS
silnik:: TU5J4
moc: 118km Pomógł: 34 razy Dołączył: 20 Sty 2008 Skąd: Górki Małe
Wysłany: Wto 08 Cze, 2010
ŁukaszS3 napisał/a:
Dawanie kata na sam koniec moim zdaniem jak u paru innych mądrych głów jest pozbawione jakiegokolwiek sensu...
Po pierwsze kat powinien być w miejscu gdzie spaliny mają jak najwyższą temperaturę by spełnić swoje zadanie.
Po drugie kat powinien być w miejscu gdzie spaliny mają jak najwyższą prędkość by nie zaburzyć przepływu spalin.
Nie wiem ale oglądałem parę topowych rajdówek tego typu co 106 tzn. Clio S1600, Saxo S1600, C2 R2 Max i parę innych i nigdzie kat nie był na końcu a wydaje mi się że mądre głowy w działach sportu każdej z tych firm wiedzą lepiej od naszych pseudo tunerów gdzie tak ważny element wydechu powinien się znajdować.
Np w C2 R2 kat jest na końcu w C2 R2 Max już jest przeniesiony do przodu.
a g r e e
_________________
Marek23 napisał/a:
Zobaczyłem ludzi, myślę sobie, przejdę na bogato. Nie pokleiło wogóle...
auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km Pomógł: 40 razy Dołączył: 08 Cze 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 08 Cze, 2010
Z tego co mi wiadomo zarowno w Imprezie WRC jak i w Focusie WRC tez byl z tylu - mi to w sumie obojetne bo nie sadze aby kat zabieral tak duzo mocy zeby bylo warto sie nad tym zastanawiac.
ŁukaszS3 Mam wykształcenie jak prezydent mistrz jebaka
auto: EVO V
silnik:: 4G63
moc: 334km Pomógł: 16 razy Dołączył: 20 Lut 2009 Skąd: Ustroń
Wysłany: Wto 08 Cze, 2010
Bad-i napisał/a:
Z tego co mi wiadomo zarowno w Imprezie WRC jak i w Focusie WRC tez byl z tylu
Dlatego zawsze czyściły tyły Ale zwróć uwagę że są to silniki turbodoładowane co też nie pozostaje bez znaczenia...
_________________ "Najważniejsze to ecu ktore leje paliwo i wali iskrą a nie zastanawia się czy misiom na biegunie nie bedzie za ciepło " by eM
mi to kiedys ktos tlumaczyl ale juz nie pamietam generalnie chodzilo o to ze za sportowym kolektorem wydechowym nie moze sie znajdowac kat gdyz temp spalin z takiego kolektora jest duzo wyzsza niz normalnie
ŁukaszS3 Mam wykształcenie jak prezydent mistrz jebaka
auto: EVO V
silnik:: 4G63
moc: 334km Pomógł: 16 razy Dołączył: 20 Lut 2009 Skąd: Ustroń
Wysłany: Wto 08 Cze, 2010
qbus napisał/a:
mi to kiedys ktos tlumaczyl ale juz nie pamietam generalnie chodzilo o to ze za sportowym kolektorem wydechowym nie moze sie znajdowac kat gdyz temp spalin z takiego kolektora jest duzo wyzsza niz normalnie
To jak wytłumaczyć umiejscowienie kata w podanych przeze mnie samochodach. Których oczywiście jest dużo więcej?
_________________ "Najważniejsze to ecu ktore leje paliwo i wali iskrą a nie zastanawia się czy misiom na biegunie nie bedzie za ciepło " by eM
hmm ok tylko w tamtych samochodach jest sportowy kat a w wiekszosci tych projektow ktore ja widzialem byl to zwykly katalizator dostepny w kazdym motoryzacyjnym.
moze wtedy ma to sens?
tak sobie tylko gdybam... nam madre glowy tak powiedzialy i taki jest wydech w hondzie, u Knopta bylo tak samo, Saxo ktore kupilismy po Zlotnickim tez ma taki sam wydech
Ostatnio zmieniony przez qbus Wto 08 Cze, 2010, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach