Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Dyskusja o katalizatorze
Autor Wiadomość

ade 
plotki... plotki...


auto: Królowa lawet
silnik:: f4rt
moc: 172km
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Sty 2008
Skąd: Krk

Wysłany: Wto 08 Cze, 2010   

a tak z ciekawosci, dlaczego rajdowki maja kata na koncu wydechu?? sprawdzil ktos, ze tak jest lepiej, czy kazdy tak robi bo inni tak robia:D:P
_________________
http://yt-motorsport.eu
http://facebook.com/YoungTimerMotorsport
http://instagram.com/youngtimermotorsport
 
 

ŁukaszS3 
Mam wykształcenie jak prezydent
mistrz jebaka


auto: EVO V
silnik:: 4G63
moc: 334km
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 20 Lut 2009
Skąd: Ustroń

Wysłany: Wto 08 Cze, 2010   

Dawanie kata na sam koniec moim zdaniem jak i paru innych mądrych głów jest pozbawione jakiegokolwiek sensu...

Po pierwsze kat powinien być w miejscu gdzie spaliny mają jak najwyższą temperaturę by spełnić swoje zadanie.
Po drugie kat powinien być w miejscu gdzie spaliny mają jak najwyższą prędkość by nie zaburzyć przepływu spalin.

Nie wiem ale oglądałem parę topowych rajdówek tego typu co 106 tzn. Clio S1600, Saxo S1600, C2 R2 Max i parę innych i nigdzie kat nie był na końcu a wydaje mi się że mądre głowy w działach sportu każdej z tych firm wiedzą lepiej od naszych pseudo tunerów gdzie tak ważny element wydechu powinien się znajdować.

Np w C2 R2 kat jest na końcu w C2 R2 Max już jest przeniesiony do przodu.
_________________
"Najważniejsze to ecu ktore leje paliwo i wali iskrą a nie zastanawia się czy misiom na biegunie nie bedzie za ciepło :) " by eM

Mitsubishi Lancer Evolution V
Fiat 127 MkI
 
 

Jaco 
kośimazaki


auto: Saxo VTS
silnik:: TU5J4
moc: 118km
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 20 Sty 2008
Skąd: Górki Małe

Wysłany: Wto 08 Cze, 2010   

ŁukaszS3 napisał/a:
Dawanie kata na sam koniec moim zdaniem jak u paru innych mądrych głów jest pozbawione jakiegokolwiek sensu...

Po pierwsze kat powinien być w miejscu gdzie spaliny mają jak najwyższą temperaturę by spełnić swoje zadanie.
Po drugie kat powinien być w miejscu gdzie spaliny mają jak najwyższą prędkość by nie zaburzyć przepływu spalin.

Nie wiem ale oglądałem parę topowych rajdówek tego typu co 106 tzn. Clio S1600, Saxo S1600, C2 R2 Max i parę innych i nigdzie kat nie był na końcu a wydaje mi się że mądre głowy w działach sportu każdej z tych firm wiedzą lepiej od naszych pseudo tunerów gdzie tak ważny element wydechu powinien się znajdować.

Np w C2 R2 kat jest na końcu w C2 R2 Max już jest przeniesiony do przodu.


a g r e e :]
_________________
Marek23 napisał/a:
Zobaczyłem ludzi, myślę sobie, przejdę na bogato. Nie pokleiło wogóle...
 
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Wto 08 Cze, 2010   

Z tego co mi wiadomo zarowno w Imprezie WRC jak i w Focusie WRC tez byl z tylu :] - mi to w sumie obojetne bo nie sadze aby kat zabieral tak duzo mocy zeby bylo warto sie nad tym zastanawiac.
 
 

ŁukaszS3 
Mam wykształcenie jak prezydent
mistrz jebaka


auto: EVO V
silnik:: 4G63
moc: 334km
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 20 Lut 2009
Skąd: Ustroń

Wysłany: Wto 08 Cze, 2010   

Bad-i napisał/a:
Z tego co mi wiadomo zarowno w Imprezie WRC jak i w Focusie WRC tez byl z tylu :]


Dlatego zawsze czyściły tyły :) Ale zwróć uwagę że są to silniki turbodoładowane co też nie pozostaje bez znaczenia...
_________________
"Najważniejsze to ecu ktore leje paliwo i wali iskrą a nie zastanawia się czy misiom na biegunie nie bedzie za ciepło :) " by eM

Mitsubishi Lancer Evolution V
Fiat 127 MkI
 
 

qbus 
Witamina A..


auto: Civic FN2
silnik:: K20Z4
moc: 201km
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Skąd: Myslenice

Wysłany: Wto 08 Cze, 2010   

mi to kiedys ktos tlumaczyl ale juz nie pamietam :D generalnie chodzilo o to ze za sportowym kolektorem wydechowym nie moze sie znajdowac kat gdyz temp spalin z takiego kolektora jest duzo wyzsza niz normalnie
 
 
 

ŁukaszS3 
Mam wykształcenie jak prezydent
mistrz jebaka


auto: EVO V
silnik:: 4G63
moc: 334km
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 20 Lut 2009
Skąd: Ustroń

Wysłany: Wto 08 Cze, 2010   

qbus napisał/a:
mi to kiedys ktos tlumaczyl ale juz nie pamietam :D generalnie chodzilo o to ze za sportowym kolektorem wydechowym nie moze sie znajdowac kat gdyz temp spalin z takiego kolektora jest duzo wyzsza niz normalnie


To jak wytłumaczyć umiejscowienie kata w podanych przeze mnie samochodach. Których oczywiście jest dużo więcej?
_________________
"Najważniejsze to ecu ktore leje paliwo i wali iskrą a nie zastanawia się czy misiom na biegunie nie bedzie za ciepło :) " by eM

Mitsubishi Lancer Evolution V
Fiat 127 MkI
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Wto 08 Cze, 2010   

ŁukaszS3 napisał/a:
Bad-i napisał/a:
Z tego co mi wiadomo zarowno w Imprezie WRC jak i w Focusie WRC tez byl z tylu :]


Dlatego zawsze czyściły tyły :) Ale zwróć uwagę że są to silniki turbodoładowane co też nie pozostaje bez znaczenia...


he he a to dobre, myslisz ze dostawaly własnie przez kat??

Jezeli C2R2 ma 185 KM z katem na koncu a C2R2 190 z katem z przodu to mnie to yebie :D

Ja w pugu mialem wczesniej na koncu i bylo git.

Z tego co widze to HJS robil wydechy z katem na koncu z homologacja FIA do S2000, S1600 i WRC ;)
 
 

qbus 
Witamina A..


auto: Civic FN2
silnik:: K20Z4
moc: 201km
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Skąd: Myslenice

Wysłany: Wto 08 Cze, 2010   

hmm ok tylko w tamtych samochodach jest sportowy kat a w wiekszosci tych projektow ktore ja widzialem byl to zwykly katalizator dostepny w kazdym motoryzacyjnym. :)

moze wtedy ma to sens?

tak sobie tylko gdybam... nam madre glowy tak powiedzialy i taki jest wydech w hondzie, u Knopta bylo tak samo, Saxo ktore kupilismy po Zlotnickim tez ma taki sam wydech
Ostatnio zmieniony przez qbus Wto 08 Cze, 2010, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 

iQ 
dziękuje i pozdrawiam
The speshill one


auto: DC2R
silnik:: B
moc: ?km
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Mar 2009
Skąd: z lasu

Wysłany: Wto 08 Cze, 2010   

w kilku rajdowych CTR ktore tu widzialem kat byl na koncu
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Wto 08 Cze, 2010   

iQ... napisał/a:
w kilku rajdowych CTR ktore tu widzialem kat byl na koncu


Z tego co wiem to hondy Szeji, Jedrusinskiego i chyba Chuchały maja taki sam wydech tez z katem na koncu wlasnie.

Moze wydzielimy temat o katach do technicznego - bo z niczego zrobila sie dyskusja :]
 
 

ŁukaszS3 
Mam wykształcenie jak prezydent
mistrz jebaka


auto: EVO V
silnik:: 4G63
moc: 334km
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 20 Lut 2009
Skąd: Ustroń

Wysłany: Wto 08 Cze, 2010   

Bad-i napisał/a:
Z tego co wiem to hondy Szeji, Jedrusinskiego i chyba Chuchały maja taki sam wydech tez z katem na koncu wlasnie.


Tak i pytanie początkowe czy był on tam temu że ktoś to policzył etc czy dlatego że tak było u innych...

Bad-i napisał/a:
he he a to dobre, myslisz ze dostawaly własnie przez kat??


Z tym to był oczywiście żart sceniczny...

Do mnie jakoś przemawiają produkty proponowane np przez Citroen Sport gdzie kat jest w ori miejscu...
_________________
"Najważniejsze to ecu ktore leje paliwo i wali iskrą a nie zastanawia się czy misiom na biegunie nie bedzie za ciepło :) " by eM

Mitsubishi Lancer Evolution V
Fiat 127 MkI
 
 

Jaco 
kośimazaki


auto: Saxo VTS
silnik:: TU5J4
moc: 118km
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 20 Sty 2008
Skąd: Górki Małe

Wysłany: Wto 08 Cze, 2010   

Bad-i napisał/a:


Z tego co wiem to hondy Szeji, Jedrusinskiego i chyba Chuchały maja taki sam wydech tez z katem na koncu wlasnie.


co nie znaczy, że to dobre rozwiązanie, ja się zgodzę z Łukaszem, a właściwie z pewnym panem który ma jakieś tam pojęcie na ten temat.
_________________
Marek23 napisał/a:
Zobaczyłem ludzi, myślę sobie, przejdę na bogato. Nie pokleiło wogóle...
 
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Wto 08 Cze, 2010   

ŁukaszS3 napisał/a:


Do mnie jakoś przemawiają produkty proponowane np przez Citroen Sport gdzie kat jest w ori miejscu...


A do mnie przemawia cena vs jakość (w tym przypadku roznica w mocy). Jezeli np za 600 euro mam miec 3 KM wiecej to dziekuje ;)
 
 

iQ 
dziękuje i pozdrawiam
The speshill one


auto: DC2R
silnik:: B
moc: ?km
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Mar 2009
Skąd: z lasu

Wysłany: Wto 08 Cze, 2010   

Ja wiem dlaczego kat jest na koncu! Bo to zayebiscie wyglada ;D

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 9