Kolejny ciekawy temat na pewno kilku z was się tym już zajmowało.
Pytanie brzmi :
Jak ogarnąć wymianę karoserii tak aby wszystko było zgodne z prawem.
Zakładając, że karoseria jest z używanego auta (a więc z innym numerem nadwozia) i było to samochód słabszy np 2,0 a druga karoseria ma 1,4 wbite w dowód.
auto: Saxo VTS
silnik:: TU5J4
moc: 118km Pomógł: 34 razy Dołączył: 20 Sty 2008 Skąd: Górki Małe
Wysłany: Pon 21 Cze, 2010
Hm nie wiem czy to jest zgodne z prawem, ale ja bym to widział tak że załatwiasz złomowanie "dawcy" oczywiście tylko na papierze, robisz przekładkę łącznie z numerami do nowej budy i zostaje ci jeszcze kupa złomu.
_________________
Marek23 napisał/a:
Zobaczyłem ludzi, myślę sobie, przejdę na bogato. Nie pokleiło wogóle...
Ostatnio zmieniony przez Jaco Pon 21 Cze, 2010, w całości zmieniany 1 raz
auto: Różne
silnik:: Różne
moc: Różnakm Pomógł: 51 razy Dołączył: 25 Sty 2010 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 21 Cze, 2010
No dobra, ale to ma być legalne, a myślisz, że ktoś taki kto kupi od Ciebie to auto spisze umowę na siebie czy kogoś kto nie istnieje, żeby samochód mógł sobie w spokoju zniknąć?
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Pon 21 Cze, 2010
Żeby było legalnie to
2,0 wyjmujemy wszystko co się nada do nowego nadwozia.
Ogołocone nadwozie ZŁOMUJEMY !!!
Generalnie za złomowanie ogołoconego nadwozia będzie trzeba zapłacić - ja płaciłem 500pln (ale nadwozie było w tak znacznym stopniu niekompletne że zmieściło się do bagażnika innego samochodu)ale w zamian dostałem upragniony wpis z którym udałem się do wydziału komunikacji i legalnie wyrejestrowałem złomowany samochód.
Jeżeli nadwozie będzie w znacznej czesci kompletne (np uzupełnione elementami z 1,4) to może nawet uda się wyrwać pare groszy.
Jest to do zrobienia w wiekszości szrotów z uprawnieniami do likwidacji pojazdów.
1,4 wywalamy to co niepotrzebne i uzbrajamy w cześci uprzednio wyjęte z 2,0 i udajemy się do stacji kontroli pojazdów w celu uzyskania stozownego wpisu o zmianie pojemności skokowej.
Tu trzeba pamietać że samochód przęjdzie rygorystyczne badanie (tak jak na prawdziwym przegladzie) ale jezeli wszystko będzie OK to samochód w sposób legalny z 1,4 stanie się 2,0.
Powyzsze działanie jest legalne, choć czasochłonne i na pewno bardziej kosztowne niz sposoby nielegalne których przytaczać nie będe.
Jeżeli do wymiany kwalfikuje się tylko część nadwozia to zawsze można wykonać naprawę technologiczna polegającą na wymianie fragmentu nadwozia, z tym że ten fragment to najcześciej "ćwiara" a czasem połowka, poniekąd rozwiazanie również legalne ale nie do końca zgodne z pytaniem Vlodzia.
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
Dałem pomuka Radziu !! Takiej odpowiedzi się spodziewałem dzięki.
Dodam, że jeśli już tą drogą idziemy Radek to trzeba mieć zaświadczenie z serwisu który ma odpowiedni wpis do ewidencji (zezwalający na przeróbki nadwozia jak w przypadku ciężarowy/osobowy) i wtedy przegląd rejestracyjny.
auto: Saxo VTS
silnik:: TU5J4
moc: 118km Pomógł: 34 razy Dołączył: 20 Sty 2008 Skąd: Górki Małe
Wysłany: Pon 21 Cze, 2010
Bonczek napisał/a:
No dobra, ale to ma być legalne, a myślisz, że ktoś taki kto kupi od Ciebie to auto spisze umowę na siebie czy kogoś kto nie istnieje, żeby samochód mógł sobie w spokoju zniknąć?
No przecież o tym piszę, są tacy magicy co skupują takie auta, których ktoś chce się pozbyć, właściciel dostaje umowę i ma problem z głowy, a owy magik ma auto za 100 zł i pewnie jakiś sposób jak jeszcze na tym zarobić..
_________________
Marek23 napisał/a:
Zobaczyłem ludzi, myślę sobie, przejdę na bogato. Nie pokleiło wogóle...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach