Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Felgi
Autor Wiadomość

Janusz 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio szrot
silnik:: F4R 730
moc: 155km
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 24 Maj 2007
Skąd: z Zakrzowa

Wysłany: Czw 22 Lip, 2010   Felgi

Jest temat o oponach a o felgach nie, wiec trzeba to zmienić :) tu by można było na milionach stron debatować o felgach, robic Vt i różne takie.

a wiec czy do felg o innym ET trzeba dłuższych śrub ?? z tego co mi sie kojarzy to nie bo środek felgi, czyli to co przykręcamy zostaje w tym samym miejscu, zmienia sie tylko jego położenie względem obręczy. chodzi mniej wiecej o zmiane z Et 43 na 37
 
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Czw 22 Lip, 2010   

Janusz,

zajebongo temat !!

śruby to raczej zależy od grubości płaszczyzny w której są otwory i od stożka/braku stożka/rodzaju stożka w feldze.
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

Janusz 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio szrot
silnik:: F4R 730
moc: 155km
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 24 Maj 2007
Skąd: z Zakrzowa

Wysłany: Czw 22 Lip, 2010   

Cytat:
śruby to raczej zależy od grubości płaszczyzny w której są otwory i od stożka/braku stożka/rodzaju stożka w feldze.


jak to zmierzyć, ogarnąć żeby było profi ?? kupiłem felgi głownie pod upalanie, i wolałbym nie zobaczyć latających śrub :)
 
 
 

PiTT 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: .
silnik:: .
moc: .km
Pomógł: 60 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: .........

Wysłany: Czw 22 Lip, 2010   

mi się wydaje że seryjna śruba podchodzi o sporego zakresu ET
co innego jak dodamy dystans, wtedy już dłuższa śruba jest musowa
 
 
 

KonradMK 
Gary Muvaut

auto: B==D
silnik:: B==D
moc: B==Dkm
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Gru 2005
Skąd: B==D

Wysłany: Czw 22 Lip, 2010   

PiTT napisał/a:
mi się wydaje że seryjna śruba podchodzi o sporego zakresu ET
co innego jak dodamy dystans, wtedy już dłuższa śruba jest musowa


a taki chuy. porządne dystanse mają własne śruby mocujące do piasty (płaskie) i otwory gwintowane na normalne śruby.
 
 

Franek 
słucham..?


auto: MCS
silnik:: 2.0
moc: 192km
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 14 Lip 2009
Skąd: WWL

Wysłany: Czw 22 Lip, 2010   

Tak jak Vlodarsky pisze, jak zmieniałem felgi na takie bez stozka to musiałem założyć dłuższe szpilki.
 
 

p106rallye
[Usunięty]

Wysłany: Czw 22 Lip, 2010   Re: Felgi

Janusz napisał/a:

a wiec czy do felg o innym ET trzeba dłuższych śrub ?? z tego co mi sie kojarzy to nie bo środek felgi, czyli to co przykręcamy zostaje w tym samym miejscu, zmienia sie tylko jego położenie względem obręczy. chodzi mniej wiecej o zmiane z Et 43 na 37

Felga feldze nierówna i nawet przy takiej samej szerokości i ET trzeba użyć różnych śrub. Najlepiej to sprawdzić wsadzając seryjną śrubę do seryjnej felgi( alu czy stal) i zmierzyć ile wystaje. Śruby do nowych felg mogą więc być dłuższe , takie same lub krótsze( też mi się zdarzyło).
 
 

Yarko 
z.. z.. z... zzzz...z z..z.z z. z...


auto: AP1
silnik:: F20C
moc: 240km
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Kwi 2010
Skąd: Warszawa

Wysłany: Czw 22 Lip, 2010   

p106rallye napisał/a:
chodzi mniej wiecej o zmiane z Et 43 na 37


bez znaczenia, możesz użyć starych śrub

u siebie aktualnie mam ET38,5, a seria to ET45
 
 

Kamilbike 
Należe do AA


auto: Punto GT
silnik:: 2.0T
moc: 350km
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Paź 2008
Skąd: Warszawa

Wysłany: Czw 22 Lip, 2010   

Swego czasu kupilem sruby do Punto i okazaly sie za dlugie, niestety okazalo sie to jak ruszylem samochodem i lby srub ktore przeszly na wylot sie ociosaly:/ Dluga walka pozniej byla :/ Pewien madry Pan kiedys mi powiedzial ze sruba powinna wchodzic ok 15mm gwintem w piaste, jak bedzie za krotka moze sie wykrecac sama
_________________
Juz niedlugo nie tylko przyspieszenie, ale i skrecanie, hamowac bede na drzewie
 
 
 

TOXIC 
zepsuł mi sie toster


auto: Clio Sport ph1
silnik:: F4R 730
moc: 178km
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Skąd: Łódź

Wysłany: Czw 22 Lip, 2010   

Potwierdzam felga feldze nie równa i na każdej moze być rózna ilość mięsa w miejscu gdzie przechodzi sruba. Dodatkowo pamiętajmy ze te ok 15-20mm o których zaczął już Kamilbike, to fakt ale w większosci aut na przedniej osi dochodzi jeszcze grubośc tarczy hamulcowej która wchodzi pomiedzy piaste a felge a gwintowana nie jest. Tak jak u mnie w sporcie sruby kóre miałem dopasowane do dystansów okazały sie za krótkie po zmianie na inną felge, wkręcały sie co prawda ale tylko na kilka uzwojeń. Po zmianie na dłuższe (a wymieniłem zgodnie z tym co mi si wydawało wszystkie 4) okazało sie ze na tylnich kołach sruba po przejsciu przez piaste blokuje sie o zacisk hamulcowy :D Tak wiec warto sie wszystkiemu na spokojnie przyjzec przy zmianie na inne felgi których do tej pory nie wozilismy
_________________
www.megastarter.pl
 
 
 

Janusz 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio szrot
silnik:: F4R 730
moc: 155km
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 24 Maj 2007
Skąd: z Zakrzowa

Wysłany: Pon 26 Lip, 2010   

ok, oryginalna śruba na oryginalnej feldze wchodzi 20mm w piastę, a na tej pod upalanie 16mm.. da to rade??
 
 
 

Bart 
HEJTER


auto: ...bus
silnik:: jest
moc: jestkm
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Skąd: z dupy

Wysłany: Pon 26 Lip, 2010   

myślę, że będzie ok
 
 
 

Yarko 
z.. z.. z... zzzz...z z..z.z z. z...


auto: AP1
silnik:: F20C
moc: 240km
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Kwi 2010
Skąd: Warszawa

Wysłany: Śro 11 Sie, 2010   

Janusz napisał/a:
Yarko et35 to tragedi nie ma, da rade... tylko problem z dostepnoscia tych felg w uzywce... mi tez sie marzyły i nawet jedne przeszły przez moje rece, ale niestety nie ten rozstaw. dobre sa jeszcze sparco.... ale ziom jest temat o felgach


no właśnie obawiam się, że 1cm na stronę może być już zbyt epicko, u mnie seryjnie jest ET45, a w planach mam gwint i jakieś 40-45mm obniżenia, więc nie chciałbym wejść w felgi, które po założeniu gwintu, będę musiał sprzedać....ale mam znajomego z takimi ATS'ami więc może uda się założyć na probę.
 
 

Janusz 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio szrot
silnik:: F4R 730
moc: 155km
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 24 Maj 2007
Skąd: z Zakrzowa

Wysłany: Śro 11 Sie, 2010   

seryjne phI na felgi z et 43... i jak mam takie z et 38 albo 37... to jeszcze miejsca do tego żeby było równo z nadkolem sporo zostaje, ale jak masz możliwość to przymierzaj.
 
 
 

kaziu1985pn 
brulion na spirali

auto: bmw 318ti
silnik:: m42b18
moc: 140km
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Lut 2010
Skąd: Poznań

Wysłany: Śro 11 Sie, 2010   

osobiście uważam że w ph1 et z tyłu powinno być te 37 a z przodu koło 25 żeby felga ładnie wypełniała wnęke bo w serii na mój gust są za mocno schowane.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.94 sekundy. Zapytań do SQL: 12