auto: Clio szrot
silnik:: F4R 730
moc: 155km Pomógł: 72 razy Dołączył: 24 Maj 2007 Skąd: z Zakrzowa
Wysłany: Czw 22 Lip, 2010 Felgi
Jest temat o oponach a o felgach nie, wiec trzeba to zmienić tu by można było na milionach stron debatować o felgach, robic Vt i różne takie.
a wiec czy do felg o innym ET trzeba dłuższych śrub ?? z tego co mi sie kojarzy to nie bo środek felgi, czyli to co przykręcamy zostaje w tym samym miejscu, zmienia sie tylko jego położenie względem obręczy. chodzi mniej wiecej o zmiane z Et 43 na 37
Tak jak Vlodarsky pisze, jak zmieniałem felgi na takie bez stozka to musiałem założyć dłuższe szpilki.
p106rallye [Usunięty]
Wysłany: Czw 22 Lip, 2010 Re: Felgi
Janusz napisał/a:
a wiec czy do felg o innym ET trzeba dłuższych śrub ?? z tego co mi sie kojarzy to nie bo środek felgi, czyli to co przykręcamy zostaje w tym samym miejscu, zmienia sie tylko jego położenie względem obręczy. chodzi mniej wiecej o zmiane z Et 43 na 37
Felga feldze nierówna i nawet przy takiej samej szerokości i ET trzeba użyć różnych śrub. Najlepiej to sprawdzić wsadzając seryjną śrubę do seryjnej felgi( alu czy stal) i zmierzyć ile wystaje. Śruby do nowych felg mogą więc być dłuższe , takie same lub krótsze( też mi się zdarzyło).
auto: Punto GT
silnik:: 2.0T
moc: 350km Pomógł: 4 razy Dołączył: 30 Paź 2008 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 22 Lip, 2010
Swego czasu kupilem sruby do Punto i okazaly sie za dlugie, niestety okazalo sie to jak ruszylem samochodem i lby srub ktore przeszly na wylot sie ociosaly:/ Dluga walka pozniej byla Pewien madry Pan kiedys mi powiedzial ze sruba powinna wchodzic ok 15mm gwintem w piaste, jak bedzie za krotka moze sie wykrecac sama
_________________ Juz niedlugo nie tylko przyspieszenie, ale i skrecanie, hamowac bede na drzewie
auto: Clio Sport ph1
silnik:: F4R 730
moc: 178km Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 22 Lip, 2010
Potwierdzam felga feldze nie równa i na każdej moze być rózna ilość mięsa w miejscu gdzie przechodzi sruba. Dodatkowo pamiętajmy ze te ok 15-20mm o których zaczął już Kamilbike, to fakt ale w większosci aut na przedniej osi dochodzi jeszcze grubośc tarczy hamulcowej która wchodzi pomiedzy piaste a felge a gwintowana nie jest. Tak jak u mnie w sporcie sruby kóre miałem dopasowane do dystansów okazały sie za krótkie po zmianie na inną felge, wkręcały sie co prawda ale tylko na kilka uzwojeń. Po zmianie na dłuższe (a wymieniłem zgodnie z tym co mi si wydawało wszystkie 4) okazało sie ze na tylnich kołach sruba po przejsciu przez piaste blokuje sie o zacisk hamulcowy Tak wiec warto sie wszystkiemu na spokojnie przyjzec przy zmianie na inne felgi których do tej pory nie wozilismy
auto: AP1
silnik:: F20C
moc: 240km Pomógł: 21 razy Dołączył: 28 Kwi 2010 Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 11 Sie, 2010
Janusz napisał/a:
Yarko et35 to tragedi nie ma, da rade... tylko problem z dostepnoscia tych felg w uzywce... mi tez sie marzyły i nawet jedne przeszły przez moje rece, ale niestety nie ten rozstaw. dobre sa jeszcze sparco.... ale ziom jest temat o felgach
no właśnie obawiam się, że 1cm na stronę może być już zbyt epicko, u mnie seryjnie jest ET45, a w planach mam gwint i jakieś 40-45mm obniżenia, więc nie chciałbym wejść w felgi, które po założeniu gwintu, będę musiał sprzedać....ale mam znajomego z takimi ATS'ami więc może uda się założyć na probę.
auto: Clio szrot
silnik:: F4R 730
moc: 155km Pomógł: 72 razy Dołączył: 24 Maj 2007 Skąd: z Zakrzowa
Wysłany: Śro 11 Sie, 2010
seryjne phI na felgi z et 43... i jak mam takie z et 38 albo 37... to jeszcze miejsca do tego żeby było równo z nadkolem sporo zostaje, ale jak masz możliwość to przymierzaj.
auto: bmw 318ti
silnik:: m42b18
moc: 140km Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Lut 2010 Skąd: Poznań
Wysłany: Śro 11 Sie, 2010
osobiście uważam że w ph1 et z tyłu powinno być te 37 a z przodu koło 25 żeby felga ładnie wypełniała wnęke bo w serii na mój gust są za mocno schowane.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach