Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki olej do silnika?
Autor Wiadomość

wasq 
brak opisu


auto: jakies Renault
silnik:: 1,7 1,8 1,6 2,0
moc: 93 85 110 150km
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Skąd: Łódź

Wysłany: Śro 11 Sie, 2010   

jak jestesmy przy 5w40

poowiem tak zalaem total quartz 9000 5w40 2 kjsy i lekkei jezdzenie po miescie wytrzymal 2 miechy i sie przepalil

teraz zakupilem 300v motula 5w40 i trzyma zajebiscie parametry (tzn jakis czas temu )
_________________
pozdrawiam -=wasq=-

RENAULT 5 KLUB POLSKA
www.klubrenault5.pl

ŁZM
http://www.motosportklub.pl/news.php
 
 

Tomcat 
Pisze wiadomość....


auto: VTS + 147
silnik:: 1.6 + 1.9
moc: pierdyliard srylionówkm
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 11 Wrz 2008
Skąd: Miasto Królów

Wysłany: Śro 11 Sie, 2010   

wasq napisał/a:
jak jestesmy przy 5w40

poowiem tak zalaem total quartz 9000 5w40 2 kjsy i lekkei jezdzenie po miescie wytrzymal 2 miechy i sie przepalil

teraz zakupilem 300v motula 5w40 i trzyma zajebiscie parametry (tzn jakis czas temu )


Ja przejeździłem pół roku na tym oleju w tym parę upalań i 2x Tychy. Zero problemów, temperatura oleju zawsze w tych samych granicach. Przy ostrej jeździe spalił pół litra przez 5000 km.
_________________
EXTREME Performance Tyres
www.extreme-tyres.com
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Nie 22 Sie, 2010   

Ciekawa rzecz, ostatnio moja honda dymiła na odpuszczeniu gazu, tzn na ostatnich wyjazdach torowych, bylem przekonany że poszły uszczelniacze no i trzeba robić głowicę.
Włodziu zalał mi totala przed wyjazdem na tor. Z tego co zauważyłem przestał dymić całkowicie, mało tego - po całym dniu katowania silnika olej nadal był "kryształowy" - valvo by się już mocno zaciemnił. Druga sprawa - ale nie mogę tego potwierdzić bo oczywiście jest to subiektywne - mam wrażenie że silnik jest sprawniejszy jakby się uszczelnił. Jeżdzę na tym silniku już 4 lata i dotąd cały czas na valvo vr1 - stąd pozwolilem sobie na taką ocenę.
Dwa - silnik miał mniejszą tendencję do nadmiernego grzania się, ale to już może charakterystyka toru - było gdzie go przechłodzić - w każdym razie mogłem trzaskać tyle kółek ile chciałem, w aucie nie robił się ukrop jak wcześniej - nie było czuć buchającego żaru z ustawionego na zimno nawiewu.
Takie subiektywne wrażenia, może ktoś techniczny w temacie to zweryfikować?
 
 

kamil 
Kawior, cebula, kaszanka...


auto: E39 523i
silnik:: 2,5
moc: Ile Pan Bóg Dakm
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Skąd: ŚwiątyniaOpatrzności

Wysłany: Nie 22 Sie, 2010   

Także jeźdżę na Totalu, który Vłodziu mi zalał. Mija 6 mcy jazdy miejskiej, na pełnym ogniu i nadal ma karmelkowy kolor. Temp. oleju zawsze na tym samym poziomie. Zdecydowanie dobry wybór.
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Nie 22 Sie, 2010   

Total to jest 10w50, a Valvo na którym jeździłeś to pewnie 5w-50 więc wszystko się zgadza, bo total jest gęstszy. dla odmiany przy odpalaniu w zimie będzie trochę gorzej.
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Nie 22 Sie, 2010   

Loko napisał/a:
Total to jest 10w50, a Valvo na którym jeździłeś to pewnie 5w-50 więc wszystko się zgadza, bo total jest gęstszy. dla odmiany przy odpalaniu w zimie będzie trochę gorzej.

Odpalania w zimę nie będzie na szczeście - tzn takie periodyczne co dwa tygodnie, ale silnik przy odpaleniu będzie miał około +15 stopni celsjusza :)
Dzięki za potwierdzenie.
 
 

Lejek 
pełna synchronizacja


auto: 306/A4/Octavia
silnik:: 2.0 8v/1,8t Quattro/1.6 MPI LPG
moc: ~130/221/102km
Dołączył: 08 Sie 2010
Skąd: Lbn

Wysłany: Nie 22 Sie, 2010   

Mogę poleciec Valvo vr1 10w60 - trzyma cisnienie przy dużych temperaturach, na pojezdzawkach jeszcze nie mialem problemów w przeciwienstwie do mobila 10w40 z którego robiła sie woda po dwóch kolkach na torze w lublinie.
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Pon 23 Sie, 2010   

M napisał/a:
po całym dniu katowania silnika olej nadal był "kryształowy"


Ja słyszałem opinie, że jeśli olej nie zmienia koloru tzn. że nie czyści silnika w ogóle.
Maćku czy ty upalając jeździsz z zimnym nawiewem włączonym?
_________________
 
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Pon 23 Sie, 2010   

GeKo napisał/a:
Ja słyszałem opinie, że jeśli olej nie zmienia koloru tzn. że nie czyści silnika w ogóle.
Maćku czy ty upalając jeździsz z zimnym nawiewem włączonym?


w moim samochodzie olej zmienia kolor dopiero po 5-7 tys km a po 8 już jest wymieniony... więc do tej opinii raczej nie mogę się ustosunkować.

Poza tym słyszałem opinię, że olej służy do smarowania a nie czyszczenia :) A do czyszczenia silnika służy maszyna która przepuszcza przez niego płyn czyszczący silniki dostępny między innymi w firmie Total. Operacja trwa 20-30 minut i znowu co byś nie zalał to koloru nie zmieni...
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pon 23 Sie, 2010   

GeKo napisał/a:
M napisał/a:
po całym dniu katowania silnika olej nadal był "kryształowy"
Maćku czy ty upalając jeździsz z zimnym nawiewem włączonym?

Geko tak. Czy chodzi Ci o to że powinienem jeżdzić na cieplym żeby wychładzać dodatkowo motor?
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Pon 23 Sie, 2010   

Vlodarsky, he he dokładnie, ale zauważ że niektore oleje od razu łapią ciemny kolor czyli pewnie wypłukują brud i sie z nim mieszają a inne nie.
M napisał/a:
Geko tak. Czy chodzi Ci o to że powinienem jeżdzić na cieplym żeby wychładzać dodatkowo motor?


W rajdówce nigdy nie mieliśmy puszczonego zimnego nawiewu, zawsze nagrzewnica w pozycji otwartej na ciepłe.
_________________
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pon 23 Sie, 2010   

U mnie nie ma problemów z chłodzeniem, tzn jest bardzo wydajne nawet przy takiej małej chłodni. Nigdy nie torze wskazówka nie podskoczyła mi ponad normę.
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Pon 23 Sie, 2010   

Ja też tego problemu nie mialem w clio nigdy, ale profilaktyka, poza tym to zawsze zdrowiej dla niego jak ma 90 niż jak ma 100 czy 105.
_________________
 
 
 

Jakarti 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio Sport
silnik:: 2.0
moc: 201km
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 10 Sty 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Śro 25 Sie, 2010   

a ja tak na szybko -
bede wymienial płyny w Clio - wymienic oleja na ten "markowy" czy pozostac przy Elfie chyba by Renault?
_________________
Niech się dzieje wola nieba, z nią się zawsze zgadzać trzeba.
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Śro 25 Sie, 2010   

Przy twojej "bujace" Kubuś może byc niewielka różnica :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 12