auto: saxo VTS
silnik:: TU5JP4S
moc: 134km Pomógł: 16 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Skąd: Brzesko/Kraków
Wysłany: Nie 19 Wrz, 2010
saxorulez napisał/a:
z kolektorem to chyba dobrze iść w aftermarket bo ten z 206XS ma wbudowany katalizator lub pozostać na tym z VTSa.
Kurde dalej nie ogarniam jak to się robi, ze kolektor wydechowy z VTS pasuje do JP4/JP4S.. ? Chyba, ze tu mowa o kolektorze ssącym, ale on chyba nie ma wbudowanego kata..
auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km Pomógł: 98 razy Dołączył: 05 Gru 2005 Skąd: zadupie
Wysłany: Nie 19 Wrz, 2010
no to widocznie ten z VTSa nie pasuje (ssący) bo nie sprawdzałem, ale wydaje mi sie że powinine pasować. Mówimy o głowicy bo nie bedzie pasował do bloku bo w innym miejscu jest filtr oleju oraz inaczje montowany alternator
_________________ when the flag drops the bullshit stops
auto: saxo VTS
silnik:: TU5JP4S
moc: 134km Pomógł: 16 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Skąd: Brzesko/Kraków
Wysłany: Pon 20 Wrz, 2010
F.U.C.K nie ogarniam kompletnie dalej tej prostej sprawy
Weźmy to jeszcze raz krok po kroku, bo inaczej nie ogarnę:
Sytuacja wygląda następująco:
1.Mamy silnik w saxo/106 (TU5J4) i chcemy zmienić w nim głowice na taką z 206/C2VTS (TU5JP4/TU5JP4S).
2. Jeśli zmieniamy TYLKO głowice to mocowanie filtra oleju+alternatora nie zmienia się (!?)
3. Jeśli dobrze ogarniam to tu mamy taką sytuację:
Dla 100% pewności głowica jest powyżej zółtej kreski !? Poniżej (w tym przypadku kolor czarny) jest dół silnika !?
Jeśli powyższe zdjęcia przedstawia omawiane zagadnienie (głowica z JP4+dół z J4) to dlaczego kolektor wydechowy nie może pozostać z Saxo?
Jeśli szpilki mocujące/kanały wydechowe są w tym samym rozstawie/miejscu co w głowicy J4 (saxo/106) to chyba kolektor wydechowy powinno dać się przykręcić i powinien pasowac bo mocowanie alternatora+filtra oleju nie zmieniło swojego miejsca względem serii ?!
auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km Pomógł: 38 razy Dołączył: 20 Gru 2005 Skąd: z polecenia
Wysłany: Pon 20 Wrz, 2010
jarek-malopolska napisał/a:
1.Mamy silnik w saxo/106 (TU5J4) i chcemy zmienić w nim głowice na taką z 206/C2VTS (TU5JP4/TU5JP4S).
2. Jeśli zmieniamy TYLKO głowice to mocowanie filtra oleju+alternatora nie zmienia się (!?)
3. Jeśli dobrze ogarniam to tu mamy taką sytuację:
auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km Pomógł: 98 razy Dołączył: 05 Gru 2005 Skąd: zadupie
Wysłany: Pon 20 Wrz, 2010
jarek-malopolska,
strasznie utrudniasz sprawę, jeśli masz już tak złożony silnik to w czyzm tkwi problem w przymierzeniu kolektora? Moim zdaniem wydech z VTSa powinien pasować. Akurat jak ja zmieniałem na górę z JP4 to miałem już inny kolektor.
_________________ when the flag drops the bullshit stops
auto: saxo VTS
silnik:: TU5JP4S
moc: 134km Pomógł: 16 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Skąd: Brzesko/Kraków
Wysłany: Wto 21 Wrz, 2010
saxorulez napisał/a:
strasznie utrudniasz sprawę
Hehe ok może troszkę
A teraz tak podsumowując...wnioskuję, że:
Jeśli w saxo/106 zmieniamy tylko głowice na JP4 to kolektor wydechowy pasi.
Jeśli zmieniamy słupek (całość) na JP4 to problemem aby oryginalny kolektor wydechowy pasił jest umiejscowienie filtra oleju i mocowanie alternatora.
Tak to rozumuje
saxorulez napisał/a:
eśli masz już tak złożony silnik to w czyzm tkwi problem w przymierzeniu kolektora?
Moje rozważanie było czysto teoretyczne, po prostu zaciekawiło mnie czemu nie pasuje/może nie pasować W moim przypadku przy całym słupku JP4 i kolekotrze wydechowym pucharowym z 206 myśle, że nie było by problemem teraz podmienienie samego dołu na J4, ale to też czysto teoretycznie
k-mart napisał/a:
jarek-malopolska napisał/a:
1.Mamy silnik w saxo/106 (TU5J4) i chcemy zmienić w nim głowice na taką z 206/C2VTS (TU5JP4/TU5JP4S).
2. Jeśli zmieniamy TYLKO głowice to mocowanie filtra oleju+alternatora nie zmienia się (!?)
3. Jeśli dobrze ogarniam to tu mamy taką sytuację:
1. tak
2. tak
3. nie
A jest ktoś w stanie rozpoznać z tej fotki jaki tu mamy dół (na 99,9% głowica jest tu z 206/307XS ale co z dołem? 206 ma na pewno inaczej mocowany filtr oleju..) ??
Tujeszcze takie fotki z samym dołem silnika i kolektorem wydechowym (moze jakiś Raceland, Supersprint.. )
Ktoś kiedyś wrzucał temat, ten silnik jest z jakieś białego 106 z UK, na białym Speedline i charakterystczynych czarnych lampach z przodu ale za cholere nie moge znaleźćw ktorym temacie był link do tego projektu, byłoby widome co to za głowica,dól i z czego pochodzi kolektor wydechowy
auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km Pomógł: 98 razy Dołączył: 05 Gru 2005 Skąd: zadupie
Wysłany: Wto 21 Wrz, 2010
to jest dół z J4 na obu zdjęciach
206 nie ma tych dwóch rurek od wymiennika ciepła i dodatków ma inny typ filtra oleju (wymienia się sam wkład) mocowany pionowo, do tego alternator jest innego typu i inaczej montowany
_________________ when the flag drops the bullshit stops
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach