Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Klatka bezpieczenstwa zgodna z zalacznikiem ¨J¨do 106
Autor Wiadomość

wojtek 
oops chyba jestem nimfomanką

auto: Citroen SaxoVTS
silnik:: 1.6
moc: 160km
Dołączył: 22 Lip 2009
Skąd: Gdynia

Wysłany: Pią 31 Lip, 2009   

Super! :)
Dzięki za odpowiedzi, z przeniesieniem przełącznika na środek nie powinno być raczej problemów.

Spójrzcie na rurę obok siedzenia (między fotelem a drzwiami pionowa rura).
Wydaje mi się, że rura jest 2 krotnie wygięta, mam swoje poszlaki, dlaczego tak może być i może być ok, ale wolę zapytać ;)
_________________
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Pią 31 Lip, 2009   

wg mnie za mało piachu napchane do gięcia, lub nieumiejętne gięcie, nie zawsze się udaje super idealnie wygiąć rurkę. wg mnie OK
_________________
 
 
 

Tomcat 
Pisze wiadomość....


auto: VTS + 147
silnik:: 1.6 + 1.9
moc: pierdyliard srylionówkm
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 11 Wrz 2008
Skąd: Miasto Królów

Wysłany: Śro 03 Lis, 2010   

Ahoy !

Wstawiam tej zimy klatkę do mojego strupa. Ogólnie ma wyglądać podobnie jak ta u Przema, ale uściślając:

- zastrzały do mcphersonów
- krzyże w drzwiach z blachami
- V do tunela od słupka B
- krzyż lub V na dachu
- poprzeczka od słupka B do dachu

Chciałem mieć przy głównym pałąku krzyż, ale niestety z racji wzrostu i moich upodobań co do pozycji za kierą, będzię musiało mi wystarczyć V (właśnie takie jak u Przema). Dodatkowe wzmocnienie słupka A, takie jak w Type-R, też odpada ze względu na moje gabaryty, ale to już nie taki duży problem. Bardziej martwi mnie tył. Tylne rurecki pójdą nad mocowania belki, będzie rurka poprzeczna i te do mocowania pasów.

Jedno nad czym się zastanawiam, to czy rezygnując z krzyża przy głównym pałąku nie wypadałoby jednak dać krzyż przy tych zastrzałach do tyłu, zamiast pojedynczej poprzeczki. Czy będzie to duża różnica ? Warto robić, czy raczej już niewiele to zmieni ?

Ogólnie może ktoś ma jakieś nowe spostrzeżenia i porady co do użytkowania 106/Saxo, które by mi się przydały ?
_________________
EXTREME Performance Tyres
www.extreme-tyres.com
 
 
 

Jacek 
Idź na zakupy!


auto: mam
silnik:: też
moc: 72.5km
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Skąd: SY

Wysłany: Śro 03 Lis, 2010   

ja na twoim miejscu nie szukałbym zejścia z wagi przy klatce. zrób dobrze rozbudowaną klatkę, parę kilo w przypadku ścigania się w 3L cię nie zbawi w żaden sposób a kwestie bezpieczeństwa są wg mnie dużo ważniejsze. rozbuduj ją jak się da ;)
 
 

Tomcat 
Pisze wiadomość....


auto: VTS + 147
silnik:: 1.6 + 1.9
moc: pierdyliard srylionówkm
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 11 Wrz 2008
Skąd: Miasto Królów

Wysłany: Śro 03 Lis, 2010   

Jacek napisał/a:
ja na twoim miejscu nie szukałbym zejścia z wagi przy klatce. zrób dobrze rozbudowaną klatkę, parę kilo w przypadku ścigania się w 3L cię nie zbawi w żaden sposób a kwestie bezpieczeństwa są wg mnie dużo ważniejsze. rozbuduj ją jak się da ;)


Hehe, spoko maroko, już o tym rozmawialiśmy i nawet mnie dobrze przekonałeś do rozbudowania klatki :) Dlatego właśnie pytam, co zrobić jeśli nie mogę skorzystać z krzyża przy głównym pałąku... Czy krzyż przy zastrzałach do tyłu coś da więcej niż tylko jedna poprzeczka ?

W sumie tak proponował Piotrek Baran, ale on raczej zostawia dużo pola do decyzji dla przyszłego właściciela klatki, dlatego siedzę i myślę :P
_________________
EXTREME Performance Tyres
www.extreme-tyres.com
 
 
 

Jaco 
kośimazaki


auto: Saxo VTS
silnik:: TU5J4
moc: 118km
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 20 Sty 2008
Skąd: Górki Małe

Wysłany: Czw 04 Lis, 2010   

http://www.budowarajdowek.pl/peugeot/peugeot.html

Tutaj moja klateczka. Mam podobny setup to tego co napisałeś, brakuje tylko czegoś na dachu ( ale to moje widzi mi się) no i boki są max rozbudowane.

Zapraszam też do budowarajdówek.pl ;)
_________________
Marek23 napisał/a:
Zobaczyłem ludzi, myślę sobie, przejdę na bogato. Nie pokleiło wogóle...
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Pią 05 Lis, 2010   

Jak masz możliwość to daj krzyża z tyłu.
Na co dzień nie zaszkodzi, a w sytuacji kiedy zapragniesz sprawdzić wytrzymałość klatki może być ogromną zaletą.
Poza tym dodatkowo usztywnisz wiotkie tylne części .

NIe wiem jakiego jesteś wzrostu, ale wzmocnienie dachu w 106 jest problematyczne :(
Trudno jest zająć dobrą pozycję nie uderzająć kaskiem w dach, a przy wzmocnieniu dachu to jest jeszcze gorzej.

Bad-i ma klatkę "full wypas" i ledwo się mieści, a jadąc dotyka kaskiem elementów klatki.
Nie wiem czy to jest dobre, ale w 106/Saxo jest jakoś mało miejsca.
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Pią 05 Lis, 2010   

Tomcat, zawsze możesz poprosić Piotrka żeby pałąk główny przesunął Ci kilka cm do tyłu i dać normalnie kzyż.
_________________
 
 
 

Przem_106 
kluseczek


auto: Peugeot 206 RC
silnik:: 2.0
moc: 177km
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 14 Sty 2008
Skąd: Kwidzyn

Wysłany: Pią 05 Lis, 2010   

Powiem tylko, ze dach w 106 jest na tyle mały, ze ja nie widziałem sensu wzmacniania dachu, ale to moje zdanie, a ja jestem głupi na punkcie nadwagi :lol2:
Poza tym to co napisał Chrzanek odnosnie braku miejsca jest oczywistą prawdą.
 
 

Przem_106 
kluseczek


auto: Peugeot 206 RC
silnik:: 2.0
moc: 177km
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 14 Sty 2008
Skąd: Kwidzyn

Wysłany: Pią 05 Lis, 2010   

GeKo napisał/a:
Tomcat, zawsze możesz poprosić Piotrka żeby pałąk główny przesunął Ci kilka cm do tyłu i dać normalnie kzyż.


To jest rozwiązanie, ale tu w 106 nie ma problemu. Nie spotkałem się jeszcze z osobą ktora miała by krzyz w pałąku głownym poza obrysem słupkow. Mysle ze nawet Bad-i nie ma problemow z krzyzem za plecami, a ma w naturalnym miejscu.
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Pią 05 Lis, 2010   

ogólnie racja panowie, chyba ze fotele są zamontowane na podstawach wg załącznika J to naprawdę można sporo miejsca wygospodarować. Ja swoje miejsce w 106 miałem bardzo nisko fotel.

Przem tak miał Jacek Polok, a teraz to chyba jest auto Knopta.
_________________
 
 
 

Jaco 
kośimazaki


auto: Saxo VTS
silnik:: TU5J4
moc: 118km
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 20 Sty 2008
Skąd: Górki Małe

Wysłany: Pią 05 Lis, 2010   

Przem_106 napisał/a:

Poza tym to co napisał Chrzanek odnosnie braku miejsca jest oczywistą prawdą.


+1

GeKo napisał/a:
Tomcat, zawsze możesz poprosić Piotrka żeby pałąk główny przesunął Ci kilka cm do tyłu i dać normalnie kzyż.


z tym może być problem ze względu na budowę podłogi ( moim zdaniem nie ma to znaczenia bo jak napisał Przemek krzyż i tak jest w płaszczyźnie pałąka głównego)

Przem_106 napisał/a:
Mysle ze nawet Bad-i nie ma problemow z krzyzem za plecami, a ma w naturalnym miejscu.


z tego co kojarzę to krzyż w 106 Bartka jest na tylnych zastrzałach :)
_________________
Marek23 napisał/a:
Zobaczyłem ludzi, myślę sobie, przejdę na bogato. Nie pokleiło wogóle...
Ostatnio zmieniony przez Jaco Pią 05 Lis, 2010, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 

kubas 
DJ Sparky
205 RULA !


auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Pią 05 Lis, 2010   

Ale przecież Bad-i ma pucharową klatkę więc chyba zgodność musi być prawda ?
 
 
 

106 
You, you, you...
SIŁŁŁŁŁAAA :]


auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: ze wsi

Wysłany: Pią 05 Lis, 2010   

kubas napisał/a:
Ale przecież Bad-i ma pucharową klatkę więc chyba zgodność musi być prawda ?

pucharowy byl devil i materialu na klatke bad-iego braklo by chyba nawet
z 2 klatek devila
_________________
Dudziak / Rozkrut http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 

Jaco 
kośimazaki


auto: Saxo VTS
silnik:: TU5J4
moc: 118km
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 20 Sty 2008
Skąd: Górki Małe

Wysłany: Pią 05 Lis, 2010   

kubas napisał/a:
Ale przecież Bad-i ma pucharową klatkę więc chyba zgodność musi być prawda ?



W 106 pucharowe to były Devile.. wiadomo że wszystko jest OK tylko to taki mały niuansik
_________________
Marek23 napisał/a:
Zobaczyłem ludzi, myślę sobie, przejdę na bogato. Nie pokleiło wogóle...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.15 sekundy. Zapytań do SQL: 13