Super!
Dzięki za odpowiedzi, z przeniesieniem przełącznika na środek nie powinno być raczej problemów.
Spójrzcie na rurę obok siedzenia (między fotelem a drzwiami pionowa rura).
Wydaje mi się, że rura jest 2 krotnie wygięta, mam swoje poszlaki, dlaczego tak może być i może być ok, ale wolę zapytać
Wstawiam tej zimy klatkę do mojego strupa. Ogólnie ma wyglądać podobnie jak ta u Przema, ale uściślając:
- zastrzały do mcphersonów
- krzyże w drzwiach z blachami
- V do tunela od słupka B
- krzyż lub V na dachu
- poprzeczka od słupka B do dachu
Chciałem mieć przy głównym pałąku krzyż, ale niestety z racji wzrostu i moich upodobań co do pozycji za kierą, będzię musiało mi wystarczyć V (właśnie takie jak u Przema). Dodatkowe wzmocnienie słupka A, takie jak w Type-R, też odpada ze względu na moje gabaryty, ale to już nie taki duży problem. Bardziej martwi mnie tył. Tylne rurecki pójdą nad mocowania belki, będzie rurka poprzeczna i te do mocowania pasów.
Jedno nad czym się zastanawiam, to czy rezygnując z krzyża przy głównym pałąku nie wypadałoby jednak dać krzyż przy tych zastrzałach do tyłu, zamiast pojedynczej poprzeczki. Czy będzie to duża różnica ? Warto robić, czy raczej już niewiele to zmieni ?
Ogólnie może ktoś ma jakieś nowe spostrzeżenia i porady co do użytkowania 106/Saxo, które by mi się przydały ?
auto: mam
silnik:: też
moc: 72.5km Pomógł: 46 razy Dołączył: 20 Kwi 2009 Skąd: SY
Wysłany: Śro 03 Lis, 2010
ja na twoim miejscu nie szukałbym zejścia z wagi przy klatce. zrób dobrze rozbudowaną klatkę, parę kilo w przypadku ścigania się w 3L cię nie zbawi w żaden sposób a kwestie bezpieczeństwa są wg mnie dużo ważniejsze. rozbuduj ją jak się da
ja na twoim miejscu nie szukałbym zejścia z wagi przy klatce. zrób dobrze rozbudowaną klatkę, parę kilo w przypadku ścigania się w 3L cię nie zbawi w żaden sposób a kwestie bezpieczeństwa są wg mnie dużo ważniejsze. rozbuduj ją jak się da
Hehe, spoko maroko, już o tym rozmawialiśmy i nawet mnie dobrze przekonałeś do rozbudowania klatki Dlatego właśnie pytam, co zrobić jeśli nie mogę skorzystać z krzyża przy głównym pałąku... Czy krzyż przy zastrzałach do tyłu coś da więcej niż tylko jedna poprzeczka ?
W sumie tak proponował Piotrek Baran, ale on raczej zostawia dużo pola do decyzji dla przyszłego właściciela klatki, dlatego siedzę i myślę
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Pią 05 Lis, 2010
Jak masz możliwość to daj krzyża z tyłu.
Na co dzień nie zaszkodzi, a w sytuacji kiedy zapragniesz sprawdzić wytrzymałość klatki może być ogromną zaletą.
Poza tym dodatkowo usztywnisz wiotkie tylne części .
NIe wiem jakiego jesteś wzrostu, ale wzmocnienie dachu w 106 jest problematyczne
Trudno jest zająć dobrą pozycję nie uderzająć kaskiem w dach, a przy wzmocnieniu dachu to jest jeszcze gorzej.
Bad-i ma klatkę "full wypas" i ledwo się mieści, a jadąc dotyka kaskiem elementów klatki.
Nie wiem czy to jest dobre, ale w 106/Saxo jest jakoś mało miejsca.
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
Powiem tylko, ze dach w 106 jest na tyle mały, ze ja nie widziałem sensu wzmacniania dachu, ale to moje zdanie, a ja jestem głupi na punkcie nadwagi
Poza tym to co napisał Chrzanek odnosnie braku miejsca jest oczywistą prawdą.
Tomcat, zawsze możesz poprosić Piotrka żeby pałąk główny przesunął Ci kilka cm do tyłu i dać normalnie kzyż.
To jest rozwiązanie, ale tu w 106 nie ma problemu. Nie spotkałem się jeszcze z osobą ktora miała by krzyz w pałąku głownym poza obrysem słupkow. Mysle ze nawet Bad-i nie ma problemow z krzyzem za plecami, a ma w naturalnym miejscu.
auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Pią 05 Lis, 2010
ogólnie racja panowie, chyba ze fotele są zamontowane na podstawach wg załącznika J to naprawdę można sporo miejsca wygospodarować. Ja swoje miejsce w 106 miałem bardzo nisko fotel.
Przem tak miał Jacek Polok, a teraz to chyba jest auto Knopta.
auto: Saxo VTS
silnik:: TU5J4
moc: 118km Pomógł: 34 razy Dołączył: 20 Sty 2008 Skąd: Górki Małe
Wysłany: Pią 05 Lis, 2010
Przem_106 napisał/a:
Poza tym to co napisał Chrzanek odnosnie braku miejsca jest oczywistą prawdą.
+1
GeKo napisał/a:
Tomcat, zawsze możesz poprosić Piotrka żeby pałąk główny przesunął Ci kilka cm do tyłu i dać normalnie kzyż.
z tym może być problem ze względu na budowę podłogi ( moim zdaniem nie ma to znaczenia bo jak napisał Przemek krzyż i tak jest w płaszczyźnie pałąka głównego)
Przem_106 napisał/a:
Mysle ze nawet Bad-i nie ma problemow z krzyzem za plecami, a ma w naturalnym miejscu.
z tego co kojarzę to krzyż w 106 Bartka jest na tylnych zastrzałach
_________________
Marek23 napisał/a:
Zobaczyłem ludzi, myślę sobie, przejdę na bogato. Nie pokleiło wogóle...
Ostatnio zmieniony przez Jaco Pią 05 Lis, 2010, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach