Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Uklad wydechowy i rozne srednice rur
Autor Wiadomość

k-mart 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2005
Skąd: z polecenia

Wysłany: Pon 08 Sty, 2007   Uklad wydechowy i rozne srednice rur

Zostawilem cliowke w PL u mechani0lkow, jako prezent sprawiam mu druga mlodosc dookola oraz technicznie. Zabralem sie rowniez za caly wydech, od kolektora pod ostatni tlumik.

Mialem juz caly kompletny wydech ktory mial zastapic serie, gdy jednak zdjalem wpadlem na inny pomysl:
zaczalem mierzyc srednice rur i postanowilem zrobic jak najdluzsza czesc rury z jednego kawalka, ktora ma zastapic kata + srodkowy tlumik + kolanko ktore laczy sredni tlumik z ostatnim.
Okazalo sie ze przy seryjnym wydechu rurki w najszerszych miejscach maja srednice 54mm, i dokladnie taka zostanie wyspawana.
Seryjny kolektor w williamsie to 4-2-1, kupilem jakis czas temu 4-1 z inox'u stosowany niby jako sportiwny w moim modelu i robiony na zamowienie, dodam ze nie byl tani.
Kielbasy wychodzace z silnika w inox'ie 4-1 sa o wiele grubsze niz w serii, lecz dolna pojedyncza dolaczana czesc niestety nie: u gory jest o wiele wezsza niz seria, na dole roznica srednicy wynosi 4mm.
W takiej sytuacji nie wiem czy wogole jest sens zakladac ten z inox'u 4-1.
Co Wy na to?

Zapodalem nizej rysunek z serii: strzalki oznaczaja cala pojdedyncza rure o srenicy 54mm ktora zostala dorobiona, kolka dolna czesc kolektora ktora wlasnie stanowi problem, ostatni tlumik zostanie pierdziawka remus by dalo sie jakos jezdzic po ulicach :D
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Wto 09 Sty, 2007   

ziom ale do williego to wydech powinien miec conajmniej 60,5 mm

poza tym calym gownem to zostaw sobie zeliwny kolektor wydechowy (tak wiem grzeje sie do czerwonosci) ale ma najlepsze wyniki.

Skad wogole pomysl o rurze 50 mm, przecie to tak jakby sobie do doopy korek od gumowego kleju wlozyc.

Ok zle popatrzylem na rysunek te 50 mm to jest dlugosc od punktu a do b, a nigdzie nie masz zaznaczonego fi, czyli srednicy. Poza tym to jakis dziwny graf, jutro postaram sie wrzucic rysunek z ksiazki renault sport.
 
 

k-mart 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2005
Skąd: z polecenia

Wysłany: Wto 09 Sty, 2007   

Bad-i napisał/a:
poza tym calym gownem to zostaw sobie zeliwny kolektor wydechowy (tak wiem grzeje sie do czerwonosci) ale ma najlepsze wyniki.

mozliwe ze tak wlasnie jest jak piszesz: spotkalem juz 3 osoby williasami na jakis jazdach na czas z kolektorami od 1.8 16v (zeliwne), twierdzily ze sa lepsze od stalowych z willa. ciezko mi bylo w to uwiezyc, przeciez inox troche szybciej popycha spaliny niz inne materialy :566:

Bad-i napisał/a:
Skad wogole pomysl o rurze 50 mm, przecie to tak jakby sobie do doopy korek od gumowego kleju wlozyc.

mierzac srednice rur seryjnych najszersza ma 54mm, mysle ze wiecej nie trzeba, przeciez to ma tylko 150KM a ja zadnego kit cara nie buduje. Watpie by jeszcze szersze wiecej daly, tylko huku
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Wto 09 Sty, 2007   

Dodam od siebie ze np w hondzie 2" wystarczają w zupełności aby wypuścić seryjne 170kuca.
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Śro 10 Sty, 2007   

ale do williego lub 16ki to poza kolekrotem trzeba w 60 mm isc
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Śro 10 Sty, 2007   

ale przy seryjnych tłumikach on nic nie poprawi wiekszą srednicą samych rur - a wręcz moze zepsuć.
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Śro 10 Sty, 2007   

saxorulez napisał/a:
ale przy seryjnych tłumikach on nic nie poprawi wiekszą srednicą samych rur - a wręcz moze zepsuć.


no ja mysle ze k-mart pojdzie w przelotowe
 
 

k-mart 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2005
Skąd: z polecenia

Wysłany: Śro 10 Sty, 2007   

Bad-i napisał/a:


no ja mysle ze k-mart pojdzie w przelotowe

Zostanie ostatni tlumik za zderzakiem, jakis tam remus. Tylko po to by dalo sie jezdzic w miare po ulicach. W CH z takimi przerobkami nie wesolo :570:

Ale pytanie ktore mnie najbardziej interesuje: przejscie z dolnej rury kolektora ktora jest wezsza od reszty (tak jak opisalem w pierwszym poscie). Gorna czesc kolektora popycha duzo wiecej spalin niz seria ze wzgledu na to ze jest to inox i ze rury sa wiele grubsze, a wpada w dolna czesc inox'u ktora jest wezsza niz seryjna! :566:
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Śro 10 Sty, 2007   

to trzeba tą dolną poprawić - ale pojawia się małe "ale" saxo z takimi moda w serii - traci charakterystykę na niższych obrotach.. tzn jedzie troszke gorzej aby lepiej jechać w wyższych (chyab chodzi o ciśnienie w ukłądzie) natomiast jeśli wydech dalej jest lużniejszy to powinno być ok.
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

k-mart 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2005
Skąd: z polecenia

Wysłany: Śro 10 Sty, 2007   

Aha, dzieki za info! :564:
Ogolnie ten kolektor jest zalecany w pierwszej linii do 1.8 16v by poprawic dol ktory jest kiepski, 2.0 radzi sobie calkiem niezle z dolu. Mimo to wyglada na lepszy niz seryjny w 2.0.
Coz, jesli nie sprobuje to sie nie dowiem! :)
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Śro 10 Sty, 2007   

dokladnie, trzeba zalozyc i zhamowac, zmienic i zhamowac itd. itd... wtedy tylko bedziesz wiedzial co daja ci dany element.
 
 

Peter 
plotki... plotki...


auto: Type-R
silnik:: VTEC
moc: 200km
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: Warszawa

Wysłany: Sob 24 Lut, 2007   

Panowie jaka jest srednica rury wydechowej w saxo vts?
 
 
 

Niemy 
Jeszcze 4 dni...


auto: Saxo VTS
silnik:: 1,6 16V
moc: 145km
Pomógł: 41 razy
Dołączył: 14 Sty 2006
Skąd: Gliwice

Wysłany: Sob 24 Lut, 2007   

moge zmierzyc...lezy w piwnicy
 
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Sob 24 Lut, 2007   

seryjna to mniej niż 2" a dokłądnie 48mm
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

Peter 
plotki... plotki...


auto: Type-R
silnik:: VTEC
moc: 200km
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: Warszawa

Wysłany: Sob 24 Lut, 2007   

byloby git! chodzi o to ze kumpel znalazl jakis wydech remusa dedykowany do saxo vts o srednicy 50 mm. gosc buduje corse A do sportu.jego wydech ma 50 mm i zastanawia sie czy informacje o tlumiku z ogloszenia sa prawidlowe
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 9