Zostawilem cliowke w PL u mechani0lkow, jako prezent sprawiam mu druga mlodosc dookola oraz technicznie. Zabralem sie rowniez za caly wydech, od kolektora pod ostatni tlumik.
Mialem juz caly kompletny wydech ktory mial zastapic serie, gdy jednak zdjalem wpadlem na inny pomysl:
zaczalem mierzyc srednice rur i postanowilem zrobic jak najdluzsza czesc rury z jednego kawalka, ktora ma zastapic kata + srodkowy tlumik + kolanko ktore laczy sredni tlumik z ostatnim.
Okazalo sie ze przy seryjnym wydechu rurki w najszerszych miejscach maja srednice 54mm, i dokladnie taka zostanie wyspawana.
Seryjny kolektor w williamsie to 4-2-1, kupilem jakis czas temu 4-1 z inox'u stosowany niby jako sportiwny w moim modelu i robiony na zamowienie, dodam ze nie byl tani.
Kielbasy wychodzace z silnika w inox'ie 4-1 sa o wiele grubsze niz w serii, lecz dolna pojedyncza dolaczana czesc niestety nie: u gory jest o wiele wezsza niz seria, na dole roznica srednicy wynosi 4mm.
W takiej sytuacji nie wiem czy wogole jest sens zakladac ten z inox'u 4-1.
Co Wy na to?
Zapodalem nizej rysunek z serii: strzalki oznaczaja cala pojdedyncza rure o srenicy 54mm ktora zostala dorobiona, kolka dolna czesc kolektora ktora wlasnie stanowi problem, ostatni tlumik zostanie pierdziawka remus by dalo sie jakos jezdzic po ulicach
auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km Pomógł: 40 razy Dołączył: 08 Cze 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 09 Sty, 2007
ziom ale do williego to wydech powinien miec conajmniej 60,5 mm
poza tym calym gownem to zostaw sobie zeliwny kolektor wydechowy (tak wiem grzeje sie do czerwonosci) ale ma najlepsze wyniki.
Skad wogole pomysl o rurze 50 mm, przecie to tak jakby sobie do doopy korek od gumowego kleju wlozyc.
Ok zle popatrzylem na rysunek te 50 mm to jest dlugosc od punktu a do b, a nigdzie nie masz zaznaczonego fi, czyli srednicy. Poza tym to jakis dziwny graf, jutro postaram sie wrzucic rysunek z ksiazki renault sport.
auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km Pomógł: 38 razy Dołączył: 20 Gru 2005 Skąd: z polecenia
Wysłany: Wto 09 Sty, 2007
Bad-i napisał/a:
poza tym calym gownem to zostaw sobie zeliwny kolektor wydechowy (tak wiem grzeje sie do czerwonosci) ale ma najlepsze wyniki.
mozliwe ze tak wlasnie jest jak piszesz: spotkalem juz 3 osoby williasami na jakis jazdach na czas z kolektorami od 1.8 16v (zeliwne), twierdzily ze sa lepsze od stalowych z willa. ciezko mi bylo w to uwiezyc, przeciez inox troche szybciej popycha spaliny niz inne materialy :566:
Bad-i napisał/a:
Skad wogole pomysl o rurze 50 mm, przecie to tak jakby sobie do doopy korek od gumowego kleju wlozyc.
mierzac srednice rur seryjnych najszersza ma 54mm, mysle ze wiecej nie trzeba, przeciez to ma tylko 150KM a ja zadnego kit cara nie buduje. Watpie by jeszcze szersze wiecej daly, tylko huku
auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km Pomógł: 38 razy Dołączył: 20 Gru 2005 Skąd: z polecenia
Wysłany: Śro 10 Sty, 2007
Bad-i napisał/a:
no ja mysle ze k-mart pojdzie w przelotowe
Zostanie ostatni tlumik za zderzakiem, jakis tam remus. Tylko po to by dalo sie jezdzic w miare po ulicach. W CH z takimi przerobkami nie wesolo :570:
Ale pytanie ktore mnie najbardziej interesuje: przejscie z dolnej rury kolektora ktora jest wezsza od reszty (tak jak opisalem w pierwszym poscie). Gorna czesc kolektora popycha duzo wiecej spalin niz seria ze wzgledu na to ze jest to inox i ze rury sa wiele grubsze, a wpada w dolna czesc inox'u ktora jest wezsza niz seryjna! :566:
auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km Pomógł: 98 razy Dołączył: 05 Gru 2005 Skąd: zadupie
Wysłany: Śro 10 Sty, 2007
to trzeba tą dolną poprawić - ale pojawia się małe "ale" saxo z takimi moda w serii - traci charakterystykę na niższych obrotach.. tzn jedzie troszke gorzej aby lepiej jechać w wyższych (chyab chodzi o ciśnienie w ukłądzie) natomiast jeśli wydech dalej jest lużniejszy to powinno być ok.
_________________ when the flag drops the bullshit stops
auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km Pomógł: 38 razy Dołączył: 20 Gru 2005 Skąd: z polecenia
Wysłany: Śro 10 Sty, 2007
Aha, dzieki za info! :564:
Ogolnie ten kolektor jest zalecany w pierwszej linii do 1.8 16v by poprawic dol ktory jest kiepski, 2.0 radzi sobie calkiem niezle z dolu. Mimo to wyglada na lepszy niz seryjny w 2.0.
Coz, jesli nie sprobuje to sie nie dowiem!
auto: Type-R
silnik:: VTEC
moc: 200km Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Gru 2005 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 24 Lut, 2007
byloby git! chodzi o to ze kumpel znalazl jakis wydech remusa dedykowany do saxo vts o srednicy 50 mm. gosc buduje corse A do sportu.jego wydech ma 50 mm i zastanawia sie czy informacje o tlumiku z ogloszenia sa prawidlowe
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach