Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Pasy bezpieczeństwa bez FIA
Autor Wiadomość

kamil 
Kawior, cebula, kaszanka...


auto: E39 523i
silnik:: 2,5
moc: Ile Pan Bóg Dakm
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Skąd: ŚwiątyniaOpatrzności

Wysłany: Czw 11 Sie, 2011   Pasy bezpieczeństwa bez FIA

Jestem przed zakupem pasów do 106 i jestem zainteresowany 4 punktowymi RRS z FIA ale....
Czy tak naprawdę potrzebne mi są 4 punktowe w momencie jak nie mam klatki ? Tam trzeba chyba dwa otwory pod tylną kanapą wiercić żeby je zamontować ?
Czy złe będą 3 pkt. 2" bez FIA ?

zastanawiam się nad dwoma modelami :
http://www.rallyshop.pl/i...towe-omp-road-3
oraz
http://www.rallyshop.pl/i...punktowe-90-19n

które waszym zdaniem będą lepsze ?
i poproszę o konstruktywne argumenty
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Czw 11 Sie, 2011   

Kamil: trudno mi poradzić które pasy lepsze 3punktowe vs 4punktowe.

W obu przypadkach niezbędne będzie wykonanie punktu monażowego na tunelu środkowym (czyli dziura ok 1cm średnicy i płytka oporowa od spodu) dla pasów biodrowych wewnętrznych od strony tunelu środkowego.

Zasadniczo chyba lepsze były by pasy 4 punktowe - i już uzasadniam dlaczego:
W przypadku pasów trzypunktowych ich optymalna praca jest wtedy kiedy punkt mocowania pasów ramieniowych jest w osi fotela. Niestety fabryczne punkty mocowania nie do końca spełniają ten wymóg, a z pewnością rozwiązaniem najbardziej nierozsądnym jest montaż pasów 3 punktowych do punktu mocowania w słupku tylnym (co niestety dość często się zdarza w tuningowanych samochodach).

Co do samej szerokości pasów to na pewno taśma 3calowa jest optymalniejsza z punktu widzenia bezpieczeństwa od 2 calowej, a centralna klamra która rozpina wszystkie 4 pasy jest bezpieczniejsza (pozwala się szybciej uwolnić) od pasów stricte ulicznych.

Biorąc to pod uwagę uważam że wydanie nieco więcej $$$ na pasy typu RRS jest ze wszech miar zasadne. Poza tym nawet jeżeli kiedyś Ci się te pasy znudzą lub po prostu będziesz chciał je sprzedać to będa sobą reprezentowały większą wartość.

Żeby była jasność w swojej 106 miałem pasy uliczne 3pkt które później odkupił Oskar i byłem bardzo zadowolony.

A z tych dwóch które pokazałeś trudno wskazać zwycięzce ponieważ prawdopodobnie pochodzą z jednej fabryki :) (pasy dla Sparco, OMP i Momo robi... Sabelt)

PS: Yaris TS będzie lepszy od MG
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

kamil 
Kawior, cebula, kaszanka...


auto: E39 523i
silnik:: 2,5
moc: Ile Pan Bóg Dakm
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Skąd: ŚwiątyniaOpatrzności

Wysłany: Czw 11 Sie, 2011   

Chrzaniu,
dziękuje za wyczerpujące wyjaśnienia, szczególnie dot. mocowań - oczywiście nie chce montować w górnym słupku, a w miejscu po dolnym zaczepie pasa pasażera za kierowcą.
Jasne że 3 " będą mocniejsze i wygodniejsze, ale czy na ulicę i kilka pojeżdżawek potrzebuje te RRSy ?
Może w zupełności wystarczą mi te Sabelty lub OMP ?
 
 

Bonczek 
There you go...
Petrolhead


auto: Różne
silnik:: Różne
moc: Różnakm
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 25 Sty 2010
Skąd: Warszawa

Wysłany: Czw 11 Sie, 2011   

Dodam od siebie, że 2 calowe często po prostu mi obcierały ramiona, co w 3" się nie zdarzyło nigdy ;) a co do 3/4 pkt. to tak jak prof. pisze zobacz jak będziesz je mocował ;)
_________________
Racing: CR-X / S1000R
Cruising: W126 / C126 / R129 / 996.2 / C63

http://www.facebook.com/p...208482285855703 :)

 
 
 

kubas 
DJ Sparky
205 RULA !


auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Czw 11 Sie, 2011   

http://www.rallyshop.pl/i...y-omp-racing-4m ja się jaram tymi. Na codzień mają wygodną klamrę, są 4-punktowe i szelki ramieniowe mają 3 cale więc moim zdaniem ideał do nierajdówki :)
 
 
 

kamil 
Kawior, cebula, kaszanka...


auto: E39 523i
silnik:: 2,5
moc: Ile Pan Bóg Dakm
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Skąd: ŚwiątyniaOpatrzności

Wysłany: Czw 11 Sie, 2011   

a te http://racingstreet.pl/sh...e-32-p-229.html ?

Kubas, o właśnie chyba mnie wyprzedziłeś ;)

no właśnie ale jak je z tyłu mocować -> do dwóch niezależnych otworów czy do jednego przykręcając na zakładkę ?
 
 

PiTT 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: .
silnik:: .
moc: .km
Pomógł: 60 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: .........

Wysłany: Czw 11 Sie, 2011   

mój typ tych OMP :)
chociaż Sabelt też dobrze się prezentuje :)


 
 
 

Kenet 
Mam grzybicę stóp


auto: Skoda 105L
silnik:: 1049 cm3
moc: 43km
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Paź 2010
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pią 12 Sie, 2011   

Ja miałem 2" 3pkt schrothy z napinaczem elektrycznym na pstryczek i można nawet było się wychylić na mieście, były bardziej daily drive friendly, ale teraz po zmianie na 3" 4pkt. nie wyobrażam sobie powrotu do 2". Bierz 3" i po prostu zamocuj poprawnie na płytkach. Na bezpieczeństwie nie ma co oszczędzać a i komfort większy w 3 calach.
_________________
Cytat:
przyczyna dzwona taka sama jak ostatniego dacha... czyli bomba na pałę po drodze której nie znam bez opisu...
 
 

PiTT 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: .
silnik:: .
moc: .km
Pomógł: 60 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: .........

Wysłany: Pią 12 Sie, 2011   

no to chyba już wszystko jasne, trzeba brać 3"
 
 
 

Ryba 
feel the revs
pozdro 5-10-15


auto: 135i
silnik:: N55B30
moc: 370km
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Skąd: Kraków

Wysłany: Pią 12 Sie, 2011   

Ja mam szparko 4 pkt 2' i uważam że są lepsze od 3' bo:
- mają homo drogowe, więc w przypadku wypadku nie ma żadnych problemów.
- są znacznie tańsze
- jeździłem u kolegi z 250 km w cyklu ulicznym i jednak troszku uwierają ze względu na ich szerokość.

























oczywiście jakby za tą samą cene były 3' to bym je wziął ;]


E: PITT, jeśli chcesz to Ci załatwie 4pkt 2' szparko komplet na dwa kubły za 480pln nóweczki obojętnie jaki kolor
_________________
i kno u got soul
 
 
 

Janusz 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio szrot
silnik:: F4R 730
moc: 155km
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 24 Maj 2007
Skąd: z Zakrzowa

Wysłany: Pią 12 Sie, 2011   

jeśli chodzi o pasy, to muszą mieć centralna klamrę, bo przekładanie rak jak przez szelki to słab opcja i to anwte bardzo, sprawdza sie to może i w seryjnym fotelu, lub jakimś badziewnym kuble z allegro, ale jak się ma głęboki kubeł, to juz trzeba nawigacja łapy i to nieźle. Poza tym 3" sa dużo wygodniejsze niz 2", ja po zmianie ze schrotów 3pk 2" na sabelty 6pkt 3" byłem w mega szoku, nie wyobrażam sobie juz jazdy w takich 3pkt 2' pasach
 
 
 

kamil 
Kawior, cebula, kaszanka...


auto: E39 523i
silnik:: 2,5
moc: Ile Pan Bóg Dakm
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Skąd: ŚwiątyniaOpatrzności

Wysłany: Pią 12 Sie, 2011   

Ryba napisał/a:
Ja mam szparko 4 pkt 2' i uważam że są lepsze od 3' bo:
- mają homo drogowe, więc w przypadku wypadku nie ma żadnych problemów.
- są znacznie tańsze
- jeździłem u kolegi z 250 km w cyklu ulicznym i jednak troszku uwierają ze względu na ich szerokość.


Ale przecież każde z tych wymienionych mają homologacje ECE - Drogową i 2" i 3"...


jak się montuje ty płytki ? trzeba je przyspawać do karosy i wkręcić pasy czy zrobić otwór a płytkę wkręcić do śruby mocującej od spodu ?
 
 

Janusz 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio szrot
silnik:: F4R 730
moc: 155km
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 24 Maj 2007
Skąd: z Zakrzowa

Wysłany: Pią 12 Sie, 2011   

kamil napisał/a:
trzeba je przyspawać do karosy


przyspawujesz do karoserii i wkręcasz w to śrubę, natomiast ja jako ze nie startuje w imprezach w których to obowiązuje to ich nie przyspawałem tylko skręciłem to ta sruba :P
 
 
 

Ryba 
feel the revs
pozdro 5-10-15


auto: 135i
silnik:: N55B30
moc: 370km
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Skąd: Kraków

Wysłany: Pią 12 Sie, 2011   

kamil napisał/a:
Ryba napisał/a:
Ja mam szparko 4 pkt 2' i uważam że są lepsze od 3' bo:
- mają homo drogowe, więc w przypadku wypadku nie ma żadnych problemów.
- są znacznie tańsze
- jeździłem u kolegi z 250 km w cyklu ulicznym i jednak troszku uwierają ze względu na ich szerokość.


Ale przecież każde z tych wymienionych mają homologacje ECE - Drogową i 2" i 3"...


jak się montuje ty płytki ? trzeba je przyspawać do karosy i wkręcić pasy czy zrobić otwór a płytkę wkręcić do śruby mocującej od spodu ?


Ja się orientowałem tylko w sparco, 4pkt 3' z centralną nie mają ECE.
_________________
i kno u got soul
 
 
 

Kamill 
japa trolu!


auto: Ducato
silnik:: 2.3
moc: 110km
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Skąd: Wilanów 90210

Wysłany: Pią 12 Sie, 2011   

Janusz napisał/a:
kamil napisał/a:
trzeba je przyspawać do karosy


przyspawujesz do karoserii i wkręcasz w to śrubę, natomiast ja jako ze nie startuje w imprezach w których to obowiązuje to ich nie przyspawałem tylko skręciłem to ta sruba :P

Płytki sparco maja taki mały otwór obok gwintu, można przez niego złapać np cienkim nitem tak żeby przy wykręcaniu śrub od pasów, płytki nie spadły pod samochód, albo się nie kręciły przy wkręcaniu śrub, przyspawane to chyba być nie muszą.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 8