auto: E39 523i
silnik:: 2,5
moc: Ile Pan Bóg Dakm Pomógł: 16 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Skąd: ŚwiątyniaOpatrzności
Wysłany: Czw 11 Sie, 2011 Pasy bezpieczeństwa bez FIA
Jestem przed zakupem pasów do 106 i jestem zainteresowany 4 punktowymi RRS z FIA ale....
Czy tak naprawdę potrzebne mi są 4 punktowe w momencie jak nie mam klatki ? Tam trzeba chyba dwa otwory pod tylną kanapą wiercić żeby je zamontować ?
Czy złe będą 3 pkt. 2" bez FIA ?
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Czw 11 Sie, 2011
Kamil: trudno mi poradzić które pasy lepsze 3punktowe vs 4punktowe.
W obu przypadkach niezbędne będzie wykonanie punktu monażowego na tunelu środkowym (czyli dziura ok 1cm średnicy i płytka oporowa od spodu) dla pasów biodrowych wewnętrznych od strony tunelu środkowego.
Zasadniczo chyba lepsze były by pasy 4 punktowe - i już uzasadniam dlaczego:
W przypadku pasów trzypunktowych ich optymalna praca jest wtedy kiedy punkt mocowania pasów ramieniowych jest w osi fotela. Niestety fabryczne punkty mocowania nie do końca spełniają ten wymóg, a z pewnością rozwiązaniem najbardziej nierozsądnym jest montaż pasów 3 punktowych do punktu mocowania w słupku tylnym (co niestety dość często się zdarza w tuningowanych samochodach).
Co do samej szerokości pasów to na pewno taśma 3calowa jest optymalniejsza z punktu widzenia bezpieczeństwa od 2 calowej, a centralna klamra która rozpina wszystkie 4 pasy jest bezpieczniejsza (pozwala się szybciej uwolnić) od pasów stricte ulicznych.
Biorąc to pod uwagę uważam że wydanie nieco więcej $$$ na pasy typu RRS jest ze wszech miar zasadne. Poza tym nawet jeżeli kiedyś Ci się te pasy znudzą lub po prostu będziesz chciał je sprzedać to będa sobą reprezentowały większą wartość.
Żeby była jasność w swojej 106 miałem pasy uliczne 3pkt które później odkupił Oskar i byłem bardzo zadowolony.
A z tych dwóch które pokazałeś trudno wskazać zwycięzce ponieważ prawdopodobnie pochodzą z jednej fabryki (pasy dla Sparco, OMP i Momo robi... Sabelt)
PS: Yaris TS będzie lepszy od MG
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
auto: E39 523i
silnik:: 2,5
moc: Ile Pan Bóg Dakm Pomógł: 16 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Skąd: ŚwiątyniaOpatrzności
Wysłany: Czw 11 Sie, 2011
Chrzaniu,
dziękuje za wyczerpujące wyjaśnienia, szczególnie dot. mocowań - oczywiście nie chce montować w górnym słupku, a w miejscu po dolnym zaczepie pasa pasażera za kierowcą.
Jasne że 3 " będą mocniejsze i wygodniejsze, ale czy na ulicę i kilka pojeżdżawek potrzebuje te RRSy ?
Może w zupełności wystarczą mi te Sabelty lub OMP ?
auto: Różne
silnik:: Różne
moc: Różnakm Pomógł: 51 razy Dołączył: 25 Sty 2010 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 11 Sie, 2011
Dodam od siebie, że 2 calowe często po prostu mi obcierały ramiona, co w 3" się nie zdarzyło nigdy a co do 3/4 pkt. to tak jak prof. pisze zobacz jak będziesz je mocował
auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km Pomógł: 73 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Czw 11 Sie, 2011
http://www.rallyshop.pl/i...y-omp-racing-4m ja się jaram tymi. Na codzień mają wygodną klamrę, są 4-punktowe i szelki ramieniowe mają 3 cale więc moim zdaniem ideał do nierajdówki
auto: Skoda 105L
silnik:: 1049 cm3
moc: 43km Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Paź 2010 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 12 Sie, 2011
Ja miałem 2" 3pkt schrothy z napinaczem elektrycznym na pstryczek i można nawet było się wychylić na mieście, były bardziej daily drive friendly, ale teraz po zmianie na 3" 4pkt. nie wyobrażam sobie powrotu do 2". Bierz 3" i po prostu zamocuj poprawnie na płytkach. Na bezpieczeństwie nie ma co oszczędzać a i komfort większy w 3 calach.
_________________
Cytat:
przyczyna dzwona taka sama jak ostatniego dacha... czyli bomba na pałę po drodze której nie znam bez opisu...
auto: 135i
silnik:: N55B30
moc: 370km Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 12 Sie, 2011
Ja mam szparko 4 pkt 2' i uważam że są lepsze od 3' bo:
- mają homo drogowe, więc w przypadku wypadku nie ma żadnych problemów.
- są znacznie tańsze
- jeździłem u kolegi z 250 km w cyklu ulicznym i jednak troszku uwierają ze względu na ich szerokość.
oczywiście jakby za tą samą cene były 3' to bym je wziął ;]
E: PITT, jeśli chcesz to Ci załatwie 4pkt 2' szparko komplet na dwa kubły za 480pln nóweczki obojętnie jaki kolor
auto: Clio szrot
silnik:: F4R 730
moc: 155km Pomógł: 72 razy Dołączył: 24 Maj 2007 Skąd: z Zakrzowa
Wysłany: Pią 12 Sie, 2011
jeśli chodzi o pasy, to muszą mieć centralna klamrę, bo przekładanie rak jak przez szelki to słab opcja i to anwte bardzo, sprawdza sie to może i w seryjnym fotelu, lub jakimś badziewnym kuble z allegro, ale jak się ma głęboki kubeł, to juz trzeba nawigacja łapy i to nieźle. Poza tym 3" sa dużo wygodniejsze niz 2", ja po zmianie ze schrotów 3pk 2" na sabelty 6pkt 3" byłem w mega szoku, nie wyobrażam sobie juz jazdy w takich 3pkt 2' pasach
auto: E39 523i
silnik:: 2,5
moc: Ile Pan Bóg Dakm Pomógł: 16 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Skąd: ŚwiątyniaOpatrzności
Wysłany: Pią 12 Sie, 2011
Ryba napisał/a:
Ja mam szparko 4 pkt 2' i uważam że są lepsze od 3' bo:
- mają homo drogowe, więc w przypadku wypadku nie ma żadnych problemów.
- są znacznie tańsze
- jeździłem u kolegi z 250 km w cyklu ulicznym i jednak troszku uwierają ze względu na ich szerokość.
Ale przecież każde z tych wymienionych mają homologacje ECE - Drogową i 2" i 3"...
jak się montuje ty płytki ? trzeba je przyspawać do karosy i wkręcić pasy czy zrobić otwór a płytkę wkręcić do śruby mocującej od spodu ?
auto: Clio szrot
silnik:: F4R 730
moc: 155km Pomógł: 72 razy Dołączył: 24 Maj 2007 Skąd: z Zakrzowa
Wysłany: Pią 12 Sie, 2011
kamil napisał/a:
trzeba je przyspawać do karosy
przyspawujesz do karoserii i wkręcasz w to śrubę, natomiast ja jako ze nie startuje w imprezach w których to obowiązuje to ich nie przyspawałem tylko skręciłem to ta sruba
auto: 135i
silnik:: N55B30
moc: 370km Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 12 Sie, 2011
kamil napisał/a:
Ryba napisał/a:
Ja mam szparko 4 pkt 2' i uważam że są lepsze od 3' bo:
- mają homo drogowe, więc w przypadku wypadku nie ma żadnych problemów.
- są znacznie tańsze
- jeździłem u kolegi z 250 km w cyklu ulicznym i jednak troszku uwierają ze względu na ich szerokość.
Ale przecież każde z tych wymienionych mają homologacje ECE - Drogową i 2" i 3"...
jak się montuje ty płytki ? trzeba je przyspawać do karosy i wkręcić pasy czy zrobić otwór a płytkę wkręcić do śruby mocującej od spodu ?
Ja się orientowałem tylko w sparco, 4pkt 3' z centralną nie mają ECE.
auto: Ducato
silnik:: 2.3
moc: 110km Pomógł: 44 razy Dołączył: 27 Mar 2011 Skąd: Wilanów 90210
Wysłany: Pią 12 Sie, 2011
Janusz napisał/a:
kamil napisał/a:
trzeba je przyspawać do karosy
przyspawujesz do karoserii i wkręcasz w to śrubę, natomiast ja jako ze nie startuje w imprezach w których to obowiązuje to ich nie przyspawałem tylko skręciłem to ta sruba
Płytki sparco maja taki mały otwór obok gwintu, można przez niego złapać np cienkim nitem tak żeby przy wykręcaniu śrub od pasów, płytki nie spadły pod samochód, albo się nie kręciły przy wkręcaniu śrub, przyspawane to chyba być nie muszą.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach