Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
TU5J4, a TU5JP4
Autor Wiadomość

vitesse 
kopsnij mi tic taca

auto: nie mam
silnik:: j.w
moc: w nogachkm
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Skąd: Kraków

Wysłany: Pon 27 Wrz, 2010   

saxorulez napisał/a:
jarek-malopolska,

strasznie utrudniasz sprawę, jeśli masz już tak złożony silnik to w czyzm tkwi problem w przymierzeniu kolektora? Moim zdaniem wydech z VTSa powinien pasować. Akurat jak ja zmieniałem na górę z JP4 to miałem już inny kolektor.


wszsytko z vts'a pasuje, tylko pod dolotowy inaczej sa szpilki rozstawione
 
 

jarek-malopolska 
smolarek strzelił 2 bramki portugali


auto: saxo VTS
silnik:: TU5JP4S
moc: 134km
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Skąd: Brzesko/Kraków

Wysłany: Śro 29 Wrz, 2010   

vitesse napisał/a:
wszsytko z vts'a pasuje, tylko pod dolotowy inaczej sa szpilki rozstawione

ok, głowice mamy, że tak powiem, załatwioną ;)
Ale skoro juz drążymy, to może jeszcze porozmawiamy o dole silnika, czym się różni dół J4 do JP4 i przede wszystkim dlaczego łaczy się głowice z JP4 z dołem od J4 ?
 
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Czw 30 Wrz, 2010   

Jarek,

montaż głowicy z JP4 z dołem z JP4 to już SWAP :) Sam silnik z JP4 ma kilka zalet ale i wad w porównaniu z J4 - mówię o silnikach seryjnych. Główny powód łączenia głowicy JP4 z dołem od J4 to większe zawory i korzyści idące za tym.

Mechanicznie:

JP4 ma większe zawory ssące i wydechowe
JP4 ma lżejsze popychacze
JP4 ma lepsze chłodzenie (większe kanały)


ale też:

JP4 ma słabsze spęzynki
JP4 ma katalizator w kolektorze
JP4 ma niższy stopień sprężania


Jesli chodzi o sam blok to:

JP4 ma inny kształt tłoków lekko wypukłe ponieważ komora spalania w JP4 jest troszkę innego kształtu niz w J4 (dlatego warto dobrze splanować głowice JP4 po montażu z blokiem J4 bo spada nam stopień sprężania wobec tego co ma seria J4)
Inne są też sworznie w tłokach J4 19,46mm a JP4 ma 18mm (jest to istotne przy próbie podmiany samych tłoków )
Nie wiem jak z korbowodami i walem korbowym.. pewnie jakeiś małe różnice też są.

Jest inna miska olejowa w tych silnikach. J4 ma stalową a JP4 aluminiową z dodatkowym odprowadzeniem ciepław postaci żeberek
J4 ma natomiast wymiennik ciepła woda-olej w formie podkładki pod filtrem oleju która jest schładzania płynem chłodniczym.

Z zewnątrz jest inne mocowanie alternatora (i inny typ alternatora) oraz inny typ filtra oleju w J4 masz filtr z obudową, a w JP4 wymieniasz sama wkładkę filtra oleju.

Dodatkowo wałki w J4 standardowe mają takie parametry

Czas otwarcia dla wzniosu 0.1mm : 252°
Czas otwarcia dla wzniosu 1.0mm : 212°
Wznios max: 8.49mm
Wznios w GMP: 0.75mm

A w JP4 są nie symetryczne i mają takie parametry

Czas otwarcia dla wzniosu 0.1mm : 242°/237° (S/W)
Czas otwarcia dla wzniosu 1.0mm : 199°/194° (S/W)
Wznios max: 8.0mm/7.65mm (S/W)
Wznios w GMP: 0.4mm/0.6mm (S/W)

Czyli seryjne walki w JP4 są słabsze i to sporo bo aż o ponad 12° a to jest już dużo dla silnika.. seryjne ECU bez problemu jest w stanie nanieśc korekty do wałków z czasami dłuższymi o jakieś max 8°-10° Nanieść korekty mam na myśli zachować w miarę stabilny bieg jałowy i ładnie pracować w całym zakresie.
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Czw 30 Wrz, 2010   

Przyjemnie się to czyta.

5+
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

was79 
no ja mam M1 do wynajęcia


auto: yaris TS
silnik:: 1NZ-FE
moc: nykm
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 16 Maj 2010
Skąd: Katowice

Wysłany: Czw 30 Wrz, 2010   

perwera techniczna - lubię to!
_________________
TDI Fahrer
 
 

Janusz 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio szrot
silnik:: F4R 730
moc: 155km
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 24 Maj 2007
Skąd: z Zakrzowa

Wysłany: Czw 30 Wrz, 2010   

CHRZANEK napisał/a:
5+


fajf majnus
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Czw 30 Wrz, 2010   

Janusz napisał/a:
fajf majnus


To nie był fajf majnus !
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Czw 30 Wrz, 2010   

panowie pytanie czy Jarkowi to wystarczy.. boje się że nie :)
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

jarek-malopolska 
smolarek strzelił 2 bramki portugali


auto: saxo VTS
silnik:: TU5JP4S
moc: 134km
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Skąd: Brzesko/Kraków

Wysłany: Czw 30 Wrz, 2010   

saxorulez napisał/a:
panowie pytanie czy Jarkowi to wystarczy.. boje się że nie

:jupi: heheh, prawie wystarczy,ale fajnie bo juz w połowie znam odpowiedz na pytanie które mnie interesowało, a mianowicie:
saxorulez napisał/a:
JP4 ma inny kształt tłoków lekko wypukłe ponieważ komora spalania w JP4 jest troszkę innego kształtu niz w J4 (dlatego warto dobrze splanować głowice JP4 po montażu z blokiem J4 bo spada nam stopień sprężania wobec tego co ma seria J4)

Czyli tak po prawdzie zamiana tylko głowicy na taką z JP4 (oczywiście wymiana w tej głowicy wałków+sprężynek) w połaczeniu z dołem J4 nie da nam wiele/nic nam nie da...
Jeśli juz decydujemy się na wymianę głowicy na tą z JP4 należałoby się nią od razu zając aby przyniosło nam to jakieś pozytywy..
 
 
 

kubas 
DJ Sparky
205 RULA !


auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Czw 30 Wrz, 2010   

Jarek ty jesteś największy kombinator jakiego widziałem :rotfl:
 
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Czw 30 Wrz, 2010   

jarek-malopolska napisał/a:
Czyli tak po prawdzie zamiana tylko głowicy na taką z JP4 (oczywiście wymiana w tej głowicy wałków+sprężynek) w połaczeniu z dołem J4 nie da nam wiele/nic nam nie da...
Jeśli juz decydujemy się na wymianę głowicy na tą z JP4 należałoby się nią od razu zając aby przyniosło nam to jakieś pozytywy..


należy mocno splanować i zamontować wałki z J4 i spręzynki.
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

jarek-malopolska 
smolarek strzelił 2 bramki portugali


auto: saxo VTS
silnik:: TU5JP4S
moc: 134km
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Skąd: Brzesko/Kraków

Wysłany: Czw 30 Wrz, 2010   

kubas napisał/a:
Jarek ty jesteś największy kombinator jakiego widziałem

Próbuje coś stąd wyniesc :P
Pomęczyłem bym cię jeszcze trochę Łukasz ale póki co mi wystarczy, zgłoś się po :pom: Dzieki za techniczne info ;)
 
 
 

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pią 26 Sie, 2011   

Odkopuję. :)

Mam dwa pytania do ekspretów:

1. Czy skoro w JP4 jest inny rozstaw otworów pod szpilki do kolektora dolotowego da się w jakiś sposób zamontować do tej głowicy kolektor dedykowany do J4 (mowa o 4P)? Np. przez jakąś niezbyt grubą flanszę? Duża jest różnica między tymi otworami?

2. Czy w głowicy J4 da się wprowadzić takie modyfikacje aby uzyskać benefity analogiczne jak w JP4 (tzn. jakby "przerobić" J4 na JP4 głównie przez większe zawory, bo wałki, sprężynki i tak byłyby inne, a kanały są obrobione)? Czyli czy można po prostu wymienić zawory na większe? Czy zmieniony kształt góry komory spalania tej głowicy sam w sobie wiele zmienia? Tłoki są JP4-ready z podcięciami już pod większe zawory. :)
_________________
"If in doubt, flat out." - Colin McRae
 
 

Maciusiowy 
Powiedź cos śmeisznego...


auto: GolfMk4
silnik:: V6
moc: 500+km
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 18 Maj 2007
Skąd: Bielsko-white

Wysłany: Pią 26 Sie, 2011   

Greg napisał/a:
Mam dwa pytania do ekspretów:

1. Czy skoro w JP4 jest inny rozstaw otworów pod szpilki do kolektora dolotowego da się w jakiś sposób zamontować do tej głowicy kolektor dedykowany do J4 (mowa o 4P)? Np. przez jakąś niezbyt grubą flanszę? Duża jest różnica między tymi otworami?

2. Czy w głowicy J4 da się wprowadzić takie modyfikacje aby uzyskać benefity analogiczne jak w JP4 (tzn. jakby "przerobić" J4 na JP4 głównie przez większe zawory, bo wałki, sprężynki i tak byłyby inne, a kanały są obrobione)? Czyli czy można po prostu wymienić zawory na większe? Czy zmieniony kształt góry komory spalania tej głowicy sam w sobie wiele zmienia? Tłoki są JP4-ready z podcięciami już pod większe zawory.


podsumowując - wyjeżdżasz w 2013? :>
_________________
'gdybym był młody i bez kasy, kupiłbym BRZ'
 
 

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pią 26 Sie, 2011   

Haha, nie, no co Ty, żadnych tego typu modów nie planuję teraz. :) Nie mam na to ani kasy ani czasu. Natomiast wiem, ze większe zawory dużo dają i pewnie kiedyś warto by było się za to zabrać. Tylko chcę wiedzieć czy np. kolektor do ITB podejdzie jakoś do ew. nowej głowicy, albo czy może zawory da się wymienić na większe bo wtedy zmiana głowicy i obróbka na nowo mija się z celem chyba. :)
_________________
"If in doubt, flat out." - Colin McRae
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 9