auto: nie mam
silnik:: j.w
moc: w nogachkm Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 27 Wrz, 2010
saxorulez napisał/a:
jarek-malopolska,
strasznie utrudniasz sprawę, jeśli masz już tak złożony silnik to w czyzm tkwi problem w przymierzeniu kolektora? Moim zdaniem wydech z VTSa powinien pasować. Akurat jak ja zmieniałem na górę z JP4 to miałem już inny kolektor.
wszsytko z vts'a pasuje, tylko pod dolotowy inaczej sa szpilki rozstawione
auto: saxo VTS
silnik:: TU5JP4S
moc: 134km Pomógł: 16 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Skąd: Brzesko/Kraków
Wysłany: Śro 29 Wrz, 2010
vitesse napisał/a:
wszsytko z vts'a pasuje, tylko pod dolotowy inaczej sa szpilki rozstawione
ok, głowice mamy, że tak powiem, załatwioną
Ale skoro juz drążymy, to może jeszcze porozmawiamy o dole silnika, czym się różni dół J4 do JP4 i przede wszystkim dlaczego łaczy się głowice z JP4 z dołem od J4 ?
auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km Pomógł: 98 razy Dołączył: 05 Gru 2005 Skąd: zadupie
Wysłany: Czw 30 Wrz, 2010
Jarek,
montaż głowicy z JP4 z dołem z JP4 to już SWAP Sam silnik z JP4 ma kilka zalet ale i wad w porównaniu z J4 - mówię o silnikach seryjnych. Główny powód łączenia głowicy JP4 z dołem od J4 to większe zawory i korzyści idące za tym.
Mechanicznie:
JP4 ma większe zawory ssące i wydechowe
JP4 ma lżejsze popychacze
JP4 ma lepsze chłodzenie (większe kanały)
ale też:
JP4 ma słabsze spęzynki
JP4 ma katalizator w kolektorze
JP4 ma niższy stopień sprężania
Jesli chodzi o sam blok to:
JP4 ma inny kształt tłoków lekko wypukłe ponieważ komora spalania w JP4 jest troszkę innego kształtu niz w J4 (dlatego warto dobrze splanować głowice JP4 po montażu z blokiem J4 bo spada nam stopień sprężania wobec tego co ma seria J4)
Inne są też sworznie w tłokach J4 19,46mm a JP4 ma 18mm (jest to istotne przy próbie podmiany samych tłoków )
Nie wiem jak z korbowodami i walem korbowym.. pewnie jakeiś małe różnice też są.
Jest inna miska olejowa w tych silnikach. J4 ma stalową a JP4 aluminiową z dodatkowym odprowadzeniem ciepław postaci żeberek
J4 ma natomiast wymiennik ciepła woda-olej w formie podkładki pod filtrem oleju która jest schładzania płynem chłodniczym.
Z zewnątrz jest inne mocowanie alternatora (i inny typ alternatora) oraz inny typ filtra oleju w J4 masz filtr z obudową, a w JP4 wymieniasz sama wkładkę filtra oleju.
Dodatkowo wałki w J4 standardowe mają takie parametry
Czas otwarcia dla wzniosu 0.1mm : 252°
Czas otwarcia dla wzniosu 1.0mm : 212°
Wznios max: 8.49mm
Wznios w GMP: 0.75mm
A w JP4 są nie symetryczne i mają takie parametry
Czas otwarcia dla wzniosu 0.1mm : 242°/237° (S/W)
Czas otwarcia dla wzniosu 1.0mm : 199°/194° (S/W)
Wznios max: 8.0mm/7.65mm (S/W)
Wznios w GMP: 0.4mm/0.6mm (S/W)
Czyli seryjne walki w JP4 są słabsze i to sporo bo aż o ponad 12° a to jest już dużo dla silnika.. seryjne ECU bez problemu jest w stanie nanieśc korekty do wałków z czasami dłuższymi o jakieś max 8°-10° Nanieść korekty mam na myśli zachować w miarę stabilny bieg jałowy i ładnie pracować w całym zakresie.
_________________ when the flag drops the bullshit stops
auto: saxo VTS
silnik:: TU5JP4S
moc: 134km Pomógł: 16 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Skąd: Brzesko/Kraków
Wysłany: Czw 30 Wrz, 2010
saxorulez napisał/a:
panowie pytanie czy Jarkowi to wystarczy.. boje się że nie
heheh, prawie wystarczy,ale fajnie bo juz w połowie znam odpowiedz na pytanie które mnie interesowało, a mianowicie:
saxorulez napisał/a:
JP4 ma inny kształt tłoków lekko wypukłe ponieważ komora spalania w JP4 jest troszkę innego kształtu niz w J4 (dlatego warto dobrze splanować głowice JP4 po montażu z blokiem J4 bo spada nam stopień sprężania wobec tego co ma seria J4)
Czyli tak po prawdzie zamiana tylko głowicy na taką z JP4 (oczywiście wymiana w tej głowicy wałków+sprężynek) w połaczeniu z dołem J4 nie da nam wiele/nic nam nie da...
Jeśli juz decydujemy się na wymianę głowicy na tą z JP4 należałoby się nią od razu zając aby przyniosło nam to jakieś pozytywy..
auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km Pomógł: 98 razy Dołączył: 05 Gru 2005 Skąd: zadupie
Wysłany: Czw 30 Wrz, 2010
jarek-malopolska napisał/a:
Czyli tak po prawdzie zamiana tylko głowicy na taką z JP4 (oczywiście wymiana w tej głowicy wałków+sprężynek) w połaczeniu z dołem J4 nie da nam wiele/nic nam nie da...
Jeśli juz decydujemy się na wymianę głowicy na tą z JP4 należałoby się nią od razu zając aby przyniosło nam to jakieś pozytywy..
należy mocno splanować i zamontować wałki z J4 i spręzynki.
_________________ when the flag drops the bullshit stops
auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km Pomógł: 18 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 26 Sie, 2011
Odkopuję.
Mam dwa pytania do ekspretów:
1. Czy skoro w JP4 jest inny rozstaw otworów pod szpilki do kolektora dolotowego da się w jakiś sposób zamontować do tej głowicy kolektor dedykowany do J4 (mowa o 4P)? Np. przez jakąś niezbyt grubą flanszę? Duża jest różnica między tymi otworami?
2. Czy w głowicy J4 da się wprowadzić takie modyfikacje aby uzyskać benefity analogiczne jak w JP4 (tzn. jakby "przerobić" J4 na JP4 głównie przez większe zawory, bo wałki, sprężynki i tak byłyby inne, a kanały są obrobione)? Czyli czy można po prostu wymienić zawory na większe? Czy zmieniony kształt góry komory spalania tej głowicy sam w sobie wiele zmienia? Tłoki są JP4-ready z podcięciami już pod większe zawory.
_________________ "If in doubt, flat out." - Colin McRae
auto: GolfMk4
silnik:: V6
moc: 500+km Pomógł: 20 razy Dołączył: 18 Maj 2007 Skąd: Bielsko-white
Wysłany: Pią 26 Sie, 2011
Greg napisał/a:
Mam dwa pytania do ekspretów:
1. Czy skoro w JP4 jest inny rozstaw otworów pod szpilki do kolektora dolotowego da się w jakiś sposób zamontować do tej głowicy kolektor dedykowany do J4 (mowa o 4P)? Np. przez jakąś niezbyt grubą flanszę? Duża jest różnica między tymi otworami?
2. Czy w głowicy J4 da się wprowadzić takie modyfikacje aby uzyskać benefity analogiczne jak w JP4 (tzn. jakby "przerobić" J4 na JP4 głównie przez większe zawory, bo wałki, sprężynki i tak byłyby inne, a kanały są obrobione)? Czyli czy można po prostu wymienić zawory na większe? Czy zmieniony kształt góry komory spalania tej głowicy sam w sobie wiele zmienia? Tłoki są JP4-ready z podcięciami już pod większe zawory.
podsumowując - wyjeżdżasz w 2013?
_________________ 'gdybym był młody i bez kasy, kupiłbym BRZ'
auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km Pomógł: 18 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 26 Sie, 2011
Haha, nie, no co Ty, żadnych tego typu modów nie planuję teraz. Nie mam na to ani kasy ani czasu. Natomiast wiem, ze większe zawory dużo dają i pewnie kiedyś warto by było się za to zabrać. Tylko chcę wiedzieć czy np. kolektor do ITB podejdzie jakoś do ew. nowej głowicy, albo czy może zawory da się wymienić na większe bo wtedy zmiana głowicy i obróbka na nowo mija się z celem chyba.
_________________ "If in doubt, flat out." - Colin McRae
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach