Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Dwie Francuskie zagadki - belka i ręczny
Autor Wiadomość

kubas 
DJ Sparky
205 RULA !


auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Sob 27 Sie, 2011   Dwie Francuskie zagadki - belka i ręczny

A więc moja belka jest cała nowa.

Wahacze z 309gti
Drązki 205gti
Stabilizator 106 s16
Czopy, łożyska, uszczelniacze wszystkie nowe, śruby nowe.
Poduszki belki też nowe itd. No ale do rzeczy ustawiłem sobie porządaną wysokość belki.

I jakież było moje zdziwienie gdy po opuszczeniu samochodu (amortyzatory jeszcze nie założóne) prawa strona jest 0,5cm niżej niż lewa. No dobra mówie sobie w poprzedniej belce było podobnie, ale wine zrzuciłem wtedy na to że z jednej strony odkręciłem torxa i wybiłem a z drugiej strony tą śrubę z gwintem z obu stron.

No więc nauczony tamtą sytuacją pug znowu do góry, i prawa strona o jeden ząbek do góry przy torxie a potem o jeden w dół z drugiej strony. No i nic kurde sie nie zmieniło....

Teraz już z domu wpadłem na to że przykręcająć stabilizator podnosciłem troszkę prawą stronę żeby śrubą trafić. Może by teraz zrobić taki myk że przycisnąć prawy wachacz do dołu naprężająć stablizator ?

Generalnie nie mam po mału pomysłu jak ustawić obie strony na jednej wysokości...

Mam też drugą zagadkę hehe

Z tyłu teraz tarcze, wszystko nowe, klocki, tarcze, zaciski zregenerowane, zestawy mocujące klocki nowe, linki ręcznego nowe, zaciągam ręczny i lewa strona trzyma a prawa się obraca nawet po mocnym naciągnięciu linki aaaaaaaa.... Zmierzyłem sobie suwmiarką ile tłoczek wystaje i z obu stron wystaje tyle samo... Linki na pewno założone na dobre strony... Też już nie mam pomysłu co z tym fantem zrobić...
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Nie 28 Sie, 2011   

Kubas: Moja rada jest taka.

Kup sportowe sprężyny.
Najlepiej Eibacha.

Na ręczny nie wiem co poradzić.
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

koma600 
XII wydział ksiąg wieczystych


auto: Meg3rs
silnik:: 2.0
moc: 300km
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Paź 2009
Skąd: Nadarzyn

Wysłany: Nie 28 Sie, 2011   

:lol2:
_________________
KUBAS ZNOWU WYGRAŁ!
 
 

Jaco 
kośimazaki


auto: Saxo VTS
silnik:: TU5J4
moc: 118km
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 20 Sty 2008
Skąd: Górki Małe

Wysłany: Nie 28 Sie, 2011   

CHRZANEK napisał/a:
Kubas: Moja rada jest taka.

Kup sportowe sprężyny.
Najlepiej Eibacha.

Na ręczny nie wiem co poradzić.


Właśnie za to bardzo cenie profesora Chrzanka, zawsze konkretnie i na temat nie ma lipy.





:D
_________________
Marek23 napisał/a:
Zobaczyłem ludzi, myślę sobie, przejdę na bogato. Nie pokleiło wogóle...
 
 
 

kubas 
DJ Sparky
205 RULA !


auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Nie 28 Sie, 2011   

Kurde jaco myślałem że rozwiążesz moje zagadki....
 
 
 

Jaco 
kośimazaki


auto: Saxo VTS
silnik:: TU5J4
moc: 118km
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 20 Sty 2008
Skąd: Górki Małe

Wysłany: Nie 28 Sie, 2011   Re: Dwie Francuskie zagadki - belka i ręczny

kubas napisał/a:

Generalnie nie mam po mału pomysłu jak ustawić obie strony na jednej wysokości...


powyciągaj drążki, amorki i można odkręcić stabilizator

1. lewareczkiem ustaw sobie wahacze na jednakowej wysokości ( można sobie zmierzyć odległości pomiędzy punktami mocowania amortyzatorów [ Marek V. wie ile powinno być, żeby poszło na glebę ;) ] )

2. jak już wahacze są na jednakowej wysokości wsadzamy drążki , zakręcamy śrubki , amorki , stabilizator i powinno być ok ( tzn tak mi się wydaje, że powinno , ale wcale nie musi )

( co do konieczności odkręcania stabilizatora to nie jestem pewny czy to konieczne, ale co tam...)



kubas napisał/a:

Mam też drugą zagadkę hehe

Z tyłu teraz tarcze, wszystko nowe, klocki, tarcze, zaciski zregenerowane, zestawy mocujące klocki nowe, linki ręcznego nowe, zaciągam ręczny i lewa strona trzyma a prawa się obraca nawet po mocnym naciągnięciu linki aaaaaaaa.... Zmierzyłem sobie suwmiarką ile tłoczek wystaje i z obu stron wystaje tyle samo... Linki na pewno założone na dobre strony... Też już nie mam pomysłu co z tym fantem zrobić...


może mechanizm który linka "przekręca" "czy "naciąga" w zacisku jest już zużyty, albo coś się rozsypało i nie przenosi naciągu linki na tłoczek...

takie moje luźne przemyślenia :D
_________________
Marek23 napisał/a:
Zobaczyłem ludzi, myślę sobie, przejdę na bogato. Nie pokleiło wogóle...
 
 
 

Przem_106 
kluseczek


auto: Peugeot 206 RC
silnik:: 2.0
moc: 177km
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 14 Sty 2008
Skąd: Kwidzyn

Wysłany: Nie 28 Sie, 2011   

Co do belki,to kilka dni temu taka sama sytuacja spotkała mnie przy moim RC. Drążki ustawiłem tak, że po obu stronach była identyczna wysokość (bez amortyzatorów i bez stabilizatora) Przy próbie dokręcenia jednej z płetw stabilizatora też musiałem lekko nadusić wahacz żeby dokręcić płetwę. Po opuczczeniu auta jedna strona jest wyżej o ok. 0,5-0,7mm.
Na razie tak zostało, bo i tak autem nie jeżdżę, a będe je podwyższał za ok. miesiąc.
Obstawian na 99% że to stabilizator jest sprawcą tej ierówności. Wydaje mi się, że powinno się go tak ustawić, żeby śruby płetw wchodziły bez problemów i bez naprężeń. I wtedy prawdopodobnie nie będzie ich ścinało ani nie niszczyło gwintu.
Spróbuj ustawić tak stabilizator jak napisalem i podziel się wnioskami.
 
 

Jaco 
kośimazaki


auto: Saxo VTS
silnik:: TU5J4
moc: 118km
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 20 Sty 2008
Skąd: Górki Małe

Wysłany: Nie 28 Sie, 2011   

w sumie słuszna uwaga, bo to naprężony stabilizator może powodowac te różnice... jeśli tak to pytanie czy wynika to ze złego ustawienia płetw na stabilizatorze w sumie troszkę kombinacji jest, czy z tego że stabi. jest już lekko " przekręcony "
_________________
Marek23 napisał/a:
Zobaczyłem ludzi, myślę sobie, przejdę na bogato. Nie pokleiło wogóle...
 
 
 

Meehow 
katayama izihuko


auto: Citroen Saxo
silnik:: 1.6 16v
moc: 120km
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Lip 2010
Skąd: Kraków

Wysłany: Nie 28 Sie, 2011   

Moim zdaniem nigdy nie będzie idealnie równo... Konstrukcja belki jest niesymetryczna a liczba wypustów na wieloklinie zbyt mała żeby ustawić to co do milimetra :) Swoją drogą po co taka dokładność skoro np. zbiornik paliwa też nie jest symetryczny ?
 
 
 

Młody Papież 
php bb modified by przemo


auto: Š135R, Š105
silnik:: duży i mały
moc: jest w Nas samychkm
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 28 Lip 2007
Skąd: prosto z Serca

Wysłany: Nie 28 Sie, 2011   

:rotfl:
_________________
       

                               "mam wrażenie że z ludźmi się coraz gorzej rozmawia" - eM
 
 
 

kubas 
DJ Sparky
205 RULA !


auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Nie 28 Sie, 2011   

Meehow napisał/a:
Swoją drogą po co taka dokładność skoro np. zbiornik paliwa też nie jest symetryczny ?


Taka dokładność po to żeby mi nie obcierało o karoserie.

Już doszedłem do tego jak to ustawić, generalnie idzie prawie co do milimetra tylko trzeba się trochę tym drążkiem nakręcić. Na szczęście wszystko świeżo poskładane więc wychodzi luźno :)

Co do płetw stablizatora to odkręcając tylko jedną nie da się ustawić tak żeby było bez naprężeń. Nie mam innej możliwości bo jedna ze stron wchodzi dość opornie więc nie ruszam jej już.

No i na moje oko trochę naprężony stabilizator wstępnie powinien już być.

Z zaciskami powalcze w tygodniu...
 
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Pon 29 Sie, 2011   

kubas napisał/a:
Już doszedłem do tego jak to ustawić

:faja: gratuluję :faja:
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

kubas 
DJ Sparky
205 RULA !


auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Pon 29 Sie, 2011   

Vlodarsky napisał/a:
kubas napisał/a:
Już doszedłem do tego jak to ustawić

:faja: gratuluję :faja:


;D ;D ;D ;D

Dobra Vłodek doszedł :D
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Pon 29 Sie, 2011   

Podobno Kubas ma taka glębę teraz że koła sa w powietrzu a fura jest oparta podłoga o asfalt.

Jezeli to prawda to gleba jest faktycznie MEGA.
Lepsza niż u Mortona :)
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

Bart 
HEJTER


auto: ...bus
silnik:: jest
moc: jestkm
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Skąd: z dupy

Wysłany: Pią 02 Wrz, 2011   

poleciłem ten temat wszystkim znajomym
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 8