Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Graty z saxo VTS do AXa
Autor Wiadomość

Mrozu 
nie ma żadnej rangi


auto: Rallye/VelSatis
silnik:: 1.6 16V/3.0 Dci
moc: brak/177km
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 05 Wrz 2011
Skąd: Warszawa

Wysłany: Sob 24 Wrz, 2011   Graty z saxo VTS do AXa

Panowie czy duży jest problem przerzucić wszystko z saxo VTS ph1 to AXa? Chodzi mi o silnik, skrzynie, układ hamulcowy, zawieszenie. Czy AX musi być w wersji GT czy można wszystko wrzucać do zwykłego np 1.0 który jest dużo łatwiej dostępny. Pozdro
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Sob 24 Wrz, 2011   

Witam.

Gdzieś w technicznym chyba nawet jest dysputa na ten temat.
Sam się kiedyś do tego przymierzałem - problemem (wówczas) był brak odpowiedniego AX'a GT/GTI.
W zasadzie większość rzeczy pasuje - pare rzeczy się różni np inne są łożyska górne w McPersonach, w Saxo mocowane na 3 śruby w AX na 2śruby, ale co do zasady swap jest mozliwy, w UK i FRA jeździ całkiem sporo takich wydumek i wyniki są miażdżące.

Czy można do zwykłego AX'a - można ale wówczas każde koło szersze niż 165 będzie Ci wystawać poza obrys, a przy mocy minimum 120KM raczej nie zdecydowałbym się na węższe koła.
Ale i tu mam dla Ciebie dobrą wiadomość: Do nadwozia od AX 1,0 można dodać fabryczne nakładki od GT/GTI, trzeba nieco podciąć błotniki ale to żaden problem.
Problemem jest zakup samych nakładek. Na rynku wtórnym zdarzają się bardzo rzadko.

Proponuje teraz wcisnąć opcję "pomógł" przy moim poście :)
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

Mrozu 
nie ma żadnej rangi


auto: Rallye/VelSatis
silnik:: 1.6 16V/3.0 Dci
moc: brak/177km
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 05 Wrz 2011
Skąd: Warszawa

Wysłany: Sob 24 Wrz, 2011   

Dzięki bardzo za info. No właśnie od dawna przeszukuje forum i nie znalazłem nic konkretnego. Co do kół to były by z mojego VTSa oryginalne 14" raczej z takimi oponami jak mam teraz czyli 185/60. Co do mocy aktualnie mam 138KM a docelowo chciałbym mieć ok 150. Z wycięciem nadkoli nie ma problemu, ale tak jak wcześniej wspomniałeś znaleźć nakładki od GT jest mega ciężko.
_________________
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Sob 24 Wrz, 2011   

185/60R1 mogą być za wysokie do AX'a, bo tam w serii były nisze opony niz w saxo - ale to trzeba sprawdzić organoleptycznie :) )

Polecam poszperać na angielskich forach (wystarczy wpisać w google hasło"ax vts" albo "ax 16v" i wyskakuje tego naprawde dużo.

138KM to całkiem sporo.
Masz jakiś wykresik ?
Opowiesz co było modzone w motorowni ?
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

Barejka 
kliknij obrazek poniżej


auto: 106 xsi
silnik:: 1.6 16v
moc: trochi jekm
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 12 Wrz 2008
Skąd: Siedlce

Wysłany: Sob 24 Wrz, 2011   

CHRZANEK, jontrzysz, xsi tez ma na 2 sruby.
Mrozu, najlatwiej bedzie Ci z ax gti, tam tylko skrzynie i silnik zmieniasz ax gti mechanicznie 99% to to samo co xsi z poczatku produkcji, jakos wsadzilem 16v bylo momentami ciezko, ale glownie chodzi o elektronike a dokladniej zdejcie immo, ale jak potrafisz zmienic kolo w rowerze to i z tym swapem sobie poradzisz bo prawie wszystko jest p&p ;)
_________________
 
 
 

Mrozu 
nie ma żadnej rangi


auto: Rallye/VelSatis
silnik:: 1.6 16V/3.0 Dci
moc: brak/177km
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 05 Wrz 2011
Skąd: Warszawa

Wysłany: Sob 24 Wrz, 2011   

Co do immo nie ma problemu, bo nie mam ;D W aucie mam wydech 2" od seryjnego kolektora do końca na 1 tłumiku, zmieniony komp bez immo i bez odcięcia, przy hamowaniu był z dupy stożek w obudowie można powiedzieć,że leżący prawie na skrzyni i stamtąd ciągnący powietrze, bo nie było doprowadzonego zimnego powietrza. Na tę chwilę jest obudowa ciągnąca powietrze z pasa przedniego, będzie głowica na większych zaworach, oraz wjadą wałki tylko nie wiem jeszcze jakie, bo tego też nie doczytałem.

_________________
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Sob 24 Wrz, 2011   

Ja też się przymierzałem... na przymierzaniu się skończyło bo AX GT z pustym wnętrzem dostarczał mi wystarczająco dużo wrażeń.
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Nie 25 Wrz, 2011   

Mrozu napisał/a:
oraz wjadą wałki tylko nie wiem jeszcze jakie, bo tego też nie doczytałem.


Ja mogę zarekomendować wałki CAT CAMS jako zadowolony użytkownik.
Wiem że kolega Bad-i miał jakieś wałki do 16V - o ile pamiętam jakiś model który jeszcze współpracuje z hydrauliką, ale to już pytaj Bad-iego.
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

Barejka 
kliknij obrazek poniżej


auto: 106 xsi
silnik:: 1.6 16v
moc: trochi jekm
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 12 Wrz 2008
Skąd: Siedlce

Wysłany: Nie 25 Wrz, 2011   

Mrozu, dobry silnik do ax masz :faja:
_________________
 
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Nie 25 Wrz, 2011   

Mistrz plan podoba mi się :)
_________________
 
 
 

Mrozu 
nie ma żadnej rangi


auto: Rallye/VelSatis
silnik:: 1.6 16V/3.0 Dci
moc: brak/177km
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 05 Wrz 2011
Skąd: Warszawa

Wysłany: Nie 25 Wrz, 2011   

Chrzanek jakie czasy wałków polecasz aby nie przechodzić na mechanikę? Plan jest zobaczymy jak będzie z jego wykonaniem, saxo chce polatać jeszcze w tym sezonie i całą zimę a po zimie zakupić jakiegoś AXa i przekładać graty. Czas pokaże co z tego wyjdzie.
_________________
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Nie 25 Wrz, 2011   

o wałki pytaj saxoruleza, a budy szukaj już teraz bo znaleźć w dobrym stanie to bedzie wyzwanie.
_________________
 
 
 

Barejka 
kliknij obrazek poniżej


auto: 106 xsi
silnik:: 1.6 16v
moc: trochi jekm
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 12 Wrz 2008
Skąd: Siedlce

Wysłany: Nie 25 Wrz, 2011   

Jesli dobrze pamietam to Lukasz poleca te do seryjnego motoru
http://www.catcams.co.uk/acatalog/info_134.html
_________________
 
 
 

Mrozu 
nie ma żadnej rangi


auto: Rallye/VelSatis
silnik:: 1.6 16V/3.0 Dci
moc: brak/177km
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 05 Wrz 2011
Skąd: Warszawa

Wysłany: Nie 25 Wrz, 2011   

Ciekawe ile da się na nich ugrać góry, bo 256 to chyba lajcikowe do wolnossaka ;D
_________________
 
 

kubas 
DJ Sparky
205 RULA !


auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Nie 25 Wrz, 2011   

Mrozu,

Jesteś pewny obecnego wyniku? Trochę dużo jak na takie mody jak opisałeś.

Barejka wkleił Ci te wałki bo z tego co pamiętam nie trzeba dłubać przy kompie.

Wszystko inne wymaga albo SA albo jakiejśc świni chociaż. Wałki trzeba też dostosować do tego co chcesz zrobić z silnikiem. Jak go doprężysz, zrobisz głowicę to spokojnie można iśc w "ostrzejsze" wałki. Jak nie chcesz nic więcej dłubać to wrzucasz takie jak polecił barejka i cieszysz się z paru km więcej.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 9