Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: kubas
Wto 25 Paź, 2011
Porównanie HotHatch'y - który wybrać?!

Który samochód wybrał byś dla siebie!?
1. Toyota Yaris I TS 1,5 - 106kM
28%
 28%  [ 11 ]
2. Citroen C2 VTS/ VTR 1,6 - 125kM
42%
 42%  [ 16 ]
3. Volkswagen Polo GTI 1,6 - 125kM
7%
 7%  [ 3 ]
4. Ford Fiesta ST 2.0 - 150 kM
15%
 15%  [ 6 ]
5. MG ZR 1,8 - 160kM
5%
 5%  [ 2 ]
Głosowań: 38
Wszystkich Głosów: 38

Autor Wiadomość

Grisza1991
[Usunięty]

  Wysłany: Pon 24 Paź, 2011   Porównanie HotHatch'y - który wybrać?!

Witam!
Jako, że jest to moja pierwsza wizyta na forum i pierwszy post chciałem się przy okazji przywitać;) Grzesiek jestem, cichy, niepozorny i baaaardzo spokojny chłopak z Chełma. Nie wiem też czy kategoria "Techniczne" jest odpowiednia na ten temat, jeśli nie to przepraszam i proszę o przydzielenie go do odpowiedniej.

Wstępu było by na tyle. Przejdźmy do sedna tematu. Do chwili obecnej od ponad 7 lat jeździłem na motocyklach jednak wypadek na jednym z nich wykluczył mnie z jazdy. Zrodziło to pomysł w głowie na przesiadkę w samochód, jednakże nie zwykły hatchback tylko usportowioną jego wersję. Nie koniecznie znam się na temacie i myślę, że możecie mi pomóc :] Ostatnio trochę poszperałem w sieci, znalazłem kilka modeli takich samochodów jednakże nigdzie żadnego porównania tych modeli. Chciał bym żebyście z własnego doświadczenia lub doświadczenia żony szwagra od strony cioci Krysi czy innych znajomych podzilili się ze mną opiniami i ewentualnymi uwagami na temat samochodów.

Poniżej przedstawiam modele które mnie zainteresowały, takie TOP 5:
1. Toyota Yaris I TS 1,5 - 106kM


2. Citroen C2 VTS/ VTR 1,6 - 125kM


3. Volkswagen Polo GTI 1,6 - 125kM


4. Ford Fiesta ST 2.0 - 150 kM


5. MG ZR 1,8 - 160kM


Dodatkowe samochody proponowane przez was:)
6. Renault Clio Sport 2.0 - 170kM?


7. Honda Civic Type-R 2.0

Co zainteresowało by mnie w naszym porównaniu:
1. Dynamika
2. Komfort jazdy (nie chodzi mi tutaj o kierowce a głównie o pasażerów)
3. Ergonomia
4. Jakość wykonania
5. Prowadzenie
6. Awaryjność i dostępność części

Z góry dzięki za pomoc, mam nadzieje, że kiedyś ja będę mógł pomóc;)
Pozdr! :]
Ostatnio zmieniony przez Vlodarsky Pon 24 Paź, 2011, w całości zmieniany 2 razy  
 
 

PiTT 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: .
silnik:: .
moc: .km
Pomógł: 60 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: .........

Wysłany: Pon 24 Paź, 2011   

nie wymieniłeś hondy... a powinieneś :)
 
 
 

no name 
Rangi, rankingi, drabinki
Aseenaebaem


auto: CCS/C4/E34
silnik:: 1.2/1.6/2.0
moc: 90/115/150km
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 02 Sie 2011
Skąd: Goclaf

Wysłany: Pon 24 Paź, 2011   

Grisza1991 napisał/a:
4. Ford Fiesta ST 2.0 - 150 kM

Bardzo fajnie się odpycha, zawieszenie jak to w fordzie dobre już w serii,
z minusów to gotuje się płyn hamulcowy przy upalaniu.
Z tego co słyszałem od kolegi który takim jezdzi to
ten typ tak ma :(
_________________
Nadsterowność jest lepsza, nie widzisz drzewa które Cię zabije :evil:
 
 
 

pum 
lubie jak mnie dotykasz... tato


auto: Fryzjerskie
silnik:: 1.8
moc: 140km
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 04 Sty 2011
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 24 Paź, 2011   

no name napisał/a:
zawieszenie jak to w fordzie dobre już w serii

lekka bzdura...
 
 

PiTT 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: .
silnik:: .
moc: .km
Pomógł: 60 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: .........

Wysłany: Pon 24 Paź, 2011   

i Clio Sport powinno jeszcze się tu znaleźć
w sumie to byłbym chyba mój typ w tym przedziale cenowym
zamiast C2 VTS zdecydowanie Saxo VTS to lepiej nakoorwia salto :D
 
 
 

no name 
Rangi, rankingi, drabinki
Aseenaebaem


auto: CCS/C4/E34
silnik:: 1.2/1.6/2.0
moc: 90/115/150km
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 02 Sie 2011
Skąd: Goclaf

Wysłany: Pon 24 Paź, 2011   

pumfkp napisał/a:
no name napisał/a:
zawieszenie jak to w fordzie dobre już w serii

lekka bzdura...

Tia, porównaj zawiechę seryjną tych wszystkich modeli,
nie mówię że nie może być lepiej bo sam zmieniałem ale w serii
jest oki. Zresztą to właśnie Focus zadziwił świat nie tylko wizualnie
a właśnie rozwiązaniem zawiechy.
_________________
Nadsterowność jest lepsza, nie widzisz drzewa które Cię zabije :evil:
 
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Pon 24 Paź, 2011   

Myślę że w zestawieniu brakuje jeszcze clio sporta 2.0 i civic TYPE R skoro jest fiesta ST.
1. seryjne egzemplarze okolice 7,2-7,5sek 0-100km/h po wydechu, programie, i kolektorze ssącym można zejść w okolice 6-6,2sek.
2. Żaden mały hothatch nie będzie komfortowy.
3. seryjne fotele powinny być niżej, kierownica też powinna być bardziej na płasko, brak regulacji w płaszczyźnie poziomej.
4. Hmmm wykonanie środka wersji sport znacząco przebija słabsze wersje clio.
5. Jeden z najlepiej prowadzących się hothatchów
6.
edit
Silniki raczej są bezawaryjne.
Skrzynia żyje tak jak jej używa właściciel ( na każdych światłach czujesz się jak Sebastien Loeb na starcie do OSu) to szybko będziesz szukał nowej.

Najdroższy z serwisu jest rozrząd i pasek akcesoriów. W ASO to wydatek około 3500zl
Nie każdy niezależny serwis potrafi poprawnie złożyć rozrząd co skutkuje spadkiem mocy.
typowe usterki i wady fabryczne

-sworznie wahacza co 20-25tys koszt od 70-100zlszt.
-lejące skrzynie biegów (ten typ tak ma)
- w PH2/PH3 czujnik położenia pedału gazu i przepustnica (często wystarczy przelutować wiązke na sztywno i problem znika)
- Poduszki silnika i skrzyni tylko orginaly, zamienniki nie potrafią utrzymać motoru z napędem na miejscu. Komplet 3 głównych około 800zl Komplet z K-tec racing sportowych 1200zl
-tylne klocki wytrzymują maks 15tys.
-tylne amorki też mają słabą żywotność, ale komplet nówek w aso około 200-250zl szt. żyją do 2 lat.
-Tylne tarcze wymieniać trzeba z łożyskami co podnosi trochę cenę.
-Kabelki od poduszek pod fotelami lubią się wypinac i wpinać samoistnie robiąc choinkę na desce. (przelutować na sztywno)
Sprzęgło, powinno 100tys wytrzymać (patrz Sebastien Loeb)
- opornik dmuchawy od klimy (wszystkie Renault) (nowy około 600zl) w Kolobrzegu gość wymienia sam opornik za 100zl
Z tego co zauważyłem u innych użytkowników po przebiegu ponad 150tys mogą się pojawić problemy z wtryskami 1szt 290zl w ASO gdzie indzie podobno około 150zl/szt.
-----------------------------------------------
Rozrząd co 80tys
Zmienne koło faz co 120tys.
Świece platynowe NGK co 140tys/ 60zl/szt
Kable WN 250zl ASO tylko lub Magnecor około 400zl
Lambda 200zł IC
Cewka Valeo 180zł IC
Klocki przód Ferodo Premier 100zł IC
KLocki tył Ferodo Premier 70zł


Części karoseryjne i inne rzeczy z osprzętu które mogą paść, dostępne na allegro.
Ostatnio zmieniony przez GeKo Pon 24 Paź, 2011, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 

pum 
lubie jak mnie dotykasz... tato


auto: Fryzjerskie
silnik:: 1.8
moc: 140km
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 04 Sty 2011
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 24 Paź, 2011   

tylko w fieście z tyłu nie ma wielowahacza...
 
 

no name 
Rangi, rankingi, drabinki
Aseenaebaem


auto: CCS/C4/E34
silnik:: 1.2/1.6/2.0
moc: 90/115/150km
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 02 Sie 2011
Skąd: Goclaf

Wysłany: Pon 24 Paź, 2011   

... ale przód jest oki ;D

Znasz osoby które takie Fiesty upalały
i tragedii nie było
_________________
Nadsterowność jest lepsza, nie widzisz drzewa które Cię zabije :evil:
 
 
 

EmerytRs2 
krowa, kura, kaczka, drób...


auto: clio
silnik:: F4R
moc: 178km
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 13 Kwi 2011
Skąd: Zewsząd

Wysłany: Pon 24 Paź, 2011   

2- komfort jazdy.
odp: nie to forum :D
_________________
czas nie stoi w miejscu
 
 

pum 
lubie jak mnie dotykasz... tato


auto: Fryzjerskie
silnik:: 1.8
moc: 140km
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 04 Sty 2011
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 24 Paź, 2011   

znam tylko Markes'a, nawet jeździłem tą fiestą i dla mnie to tragedia. nie wiem czy to kwestia egzemplarza czy całości. na Radomiu nie powalał w tym roku jak i rok temu.
 
 

Yarko 
z.. z.. z... zzzz...z z..z.z z. z...


auto: AP1
silnik:: F20C
moc: 240km
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Kwi 2010
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 24 Paź, 2011   

tylko clio
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Pon 24 Paź, 2011   

C2 VTS jest bezawaryjne :) i pozwoliłem sobie zmienić na 125KM
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

faldzip 
hybrex
saxo...


auto: Saxo / Xsara
silnik:: 1.6 / 1.6
moc: 0 / 110km
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 24 Paź, 2011   

Lepiej zaoszczedzic kupujac saxo i zaoszeczedzone pieniacze wpakowac w mody :) mozesz znalezc tu kilka takich przykladow, niektorzy juz ze 2 lata albo i wiecej tak modza ;D
_________________
czyt. faldżip
 
 

Grisza1991
[Usunięty]

Wysłany: Pon 24 Paź, 2011   

Co do kupna tańszego samochodu i inwestowanie w jego przeróbki kategorycznie odpada. Nie jestem zwolennikiem czegoś takiego, wg mnie jeśli samochód został wyprodukowany z takimi a nie innymi podzespołami to tak ma jeździć.

Co do Clio 2.0. Miałem kiedyś Megane II, totalna porażka, podobnie było z laguna sąsiada i od tamtej pory mam lekki uraz do marki.

Honda, owszem cudowne auto ale w młodszych rocznikach jest po prostu za drogie jak na moje możliwości finansowe, a starszych roczników tez bym nie kupił.

Pytanie odnośnie C2 - czym rożni się wersja VTS od VTR, jest to na zasadzie np forda ST a RS?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.1 sekundy. Zapytań do SQL: 12