Wysłany: Pon 24 Paź, 2011 Porównanie HotHatch'y - który wybrać?!
Witam!
Jako, że jest to moja pierwsza wizyta na forum i pierwszy post chciałem się przy okazji przywitać;) Grzesiek jestem, cichy, niepozorny i baaaardzo spokojny chłopak z Chełma. Nie wiem też czy kategoria "Techniczne" jest odpowiednia na ten temat, jeśli nie to przepraszam i proszę o przydzielenie go do odpowiedniej.
Wstępu było by na tyle. Przejdźmy do sedna tematu. Do chwili obecnej od ponad 7 lat jeździłem na motocyklach jednak wypadek na jednym z nich wykluczył mnie z jazdy. Zrodziło to pomysł w głowie na przesiadkę w samochód, jednakże nie zwykły hatchback tylko usportowioną jego wersję. Nie koniecznie znam się na temacie i myślę, że możecie mi pomóc Ostatnio trochę poszperałem w sieci, znalazłem kilka modeli takich samochodów jednakże nigdzie żadnego porównania tych modeli. Chciał bym żebyście z własnego doświadczenia lub doświadczenia żony szwagra od strony cioci Krysi czy innych znajomych podzilili się ze mną opiniami i ewentualnymi uwagami na temat samochodów.
Poniżej przedstawiam modele które mnie zainteresowały, takie TOP 5:
1. Toyota Yaris I TS 1,5 - 106kM
2. Citroen C2 VTS/ VTR 1,6 - 125kM
3. Volkswagen Polo GTI 1,6 - 125kM
4. Ford Fiesta ST 2.0 - 150 kM
5. MG ZR 1,8 - 160kM
Dodatkowe samochody proponowane przez was:)
6. Renault Clio Sport 2.0 - 170kM?
7. Honda Civic Type-R 2.0
Co zainteresowało by mnie w naszym porównaniu:
1. Dynamika
2. Komfort jazdy (nie chodzi mi tutaj o kierowce a głównie o pasażerów)
3. Ergonomia
4. Jakość wykonania
5. Prowadzenie
6. Awaryjność i dostępność części
Z góry dzięki za pomoc, mam nadzieje, że kiedyś ja będę mógł pomóc;)
Pozdr!
Ostatnio zmieniony przez Vlodarsky Pon 24 Paź, 2011, w całości zmieniany 2 razy
auto: CCS/C4/E34
silnik:: 1.2/1.6/2.0
moc: 90/115/150km Pomógł: 23 razy Dołączył: 02 Sie 2011 Skąd: Goclaf
Wysłany: Pon 24 Paź, 2011
Grisza1991 napisał/a:
4. Ford Fiesta ST 2.0 - 150 kM
Bardzo fajnie się odpycha, zawieszenie jak to w fordzie dobre już w serii,
z minusów to gotuje się płyn hamulcowy przy upalaniu.
Z tego co słyszałem od kolegi który takim jezdzi to
ten typ tak ma
_________________ Nadsterowność jest lepsza, nie widzisz drzewa które Cię zabije
i Clio Sport powinno jeszcze się tu znaleźć
w sumie to byłbym chyba mój typ w tym przedziale cenowym
zamiast C2 VTS zdecydowanie Saxo VTS to lepiej nakoorwia salto
auto: CCS/C4/E34
silnik:: 1.2/1.6/2.0
moc: 90/115/150km Pomógł: 23 razy Dołączył: 02 Sie 2011 Skąd: Goclaf
Wysłany: Pon 24 Paź, 2011
pumfkp napisał/a:
no name napisał/a:
zawieszenie jak to w fordzie dobre już w serii
lekka bzdura...
Tia, porównaj zawiechę seryjną tych wszystkich modeli,
nie mówię że nie może być lepiej bo sam zmieniałem ale w serii
jest oki. Zresztą to właśnie Focus zadziwił świat nie tylko wizualnie
a właśnie rozwiązaniem zawiechy.
_________________ Nadsterowność jest lepsza, nie widzisz drzewa które Cię zabije
auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Pon 24 Paź, 2011
Myślę że w zestawieniu brakuje jeszcze clio sporta 2.0 i civic TYPE R skoro jest fiesta ST.
1. seryjne egzemplarze okolice 7,2-7,5sek 0-100km/h po wydechu, programie, i kolektorze ssącym można zejść w okolice 6-6,2sek.
2. Żaden mały hothatch nie będzie komfortowy.
3. seryjne fotele powinny być niżej, kierownica też powinna być bardziej na płasko, brak regulacji w płaszczyźnie poziomej.
4. Hmmm wykonanie środka wersji sport znacząco przebija słabsze wersje clio.
5. Jeden z najlepiej prowadzących się hothatchów
6.
edit
Silniki raczej są bezawaryjne.
Skrzynia żyje tak jak jej używa właściciel ( na każdych światłach czujesz się jak Sebastien Loeb na starcie do OSu) to szybko będziesz szukał nowej.
Najdroższy z serwisu jest rozrząd i pasek akcesoriów. W ASO to wydatek około 3500zl
Nie każdy niezależny serwis potrafi poprawnie złożyć rozrząd co skutkuje spadkiem mocy.
typowe usterki i wady fabryczne
-sworznie wahacza co 20-25tys koszt od 70-100zlszt.
-lejące skrzynie biegów (ten typ tak ma)
- w PH2/PH3 czujnik położenia pedału gazu i przepustnica (często wystarczy przelutować wiązke na sztywno i problem znika)
- Poduszki silnika i skrzyni tylko orginaly, zamienniki nie potrafią utrzymać motoru z napędem na miejscu. Komplet 3 głównych około 800zl Komplet z K-tec racing sportowych 1200zl
-tylne klocki wytrzymują maks 15tys.
-tylne amorki też mają słabą żywotność, ale komplet nówek w aso około 200-250zl szt. żyją do 2 lat.
-Tylne tarcze wymieniać trzeba z łożyskami co podnosi trochę cenę.
-Kabelki od poduszek pod fotelami lubią się wypinac i wpinać samoistnie robiąc choinkę na desce. (przelutować na sztywno)
Sprzęgło, powinno 100tys wytrzymać (patrz Sebastien Loeb)
- opornik dmuchawy od klimy (wszystkie Renault) (nowy około 600zl) w Kolobrzegu gość wymienia sam opornik za 100zl
Z tego co zauważyłem u innych użytkowników po przebiegu ponad 150tys mogą się pojawić problemy z wtryskami 1szt 290zl w ASO gdzie indzie podobno około 150zl/szt.
-----------------------------------------------
Rozrząd co 80tys
Zmienne koło faz co 120tys.
Świece platynowe NGK co 140tys/ 60zl/szt
Kable WN 250zl ASO tylko lub Magnecor około 400zl
Lambda 200zł IC
Cewka Valeo 180zł IC
Klocki przód Ferodo Premier 100zł IC
KLocki tył Ferodo Premier 70zł
Części karoseryjne i inne rzeczy z osprzętu które mogą paść, dostępne na allegro.
Ostatnio zmieniony przez GeKo Pon 24 Paź, 2011, w całości zmieniany 2 razy
auto: Fryzjerskie
silnik:: 1.8
moc: 140km Pomógł: 9 razy Dołączył: 04 Sty 2011 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 24 Paź, 2011
znam tylko Markes'a, nawet jeździłem tą fiestą i dla mnie to tragedia. nie wiem czy to kwestia egzemplarza czy całości. na Radomiu nie powalał w tym roku jak i rok temu.
Lepiej zaoszczedzic kupujac saxo i zaoszeczedzone pieniacze wpakowac w mody mozesz znalezc tu kilka takich przykladow, niektorzy juz ze 2 lata albo i wiecej tak modza
_________________ czyt. faldżip
Grisza1991 [Usunięty]
Wysłany: Pon 24 Paź, 2011
Co do kupna tańszego samochodu i inwestowanie w jego przeróbki kategorycznie odpada. Nie jestem zwolennikiem czegoś takiego, wg mnie jeśli samochód został wyprodukowany z takimi a nie innymi podzespołami to tak ma jeździć.
Co do Clio 2.0. Miałem kiedyś Megane II, totalna porażka, podobnie było z laguna sąsiada i od tamtej pory mam lekki uraz do marki.
Honda, owszem cudowne auto ale w młodszych rocznikach jest po prostu za drogie jak na moje możliwości finansowe, a starszych roczników tez bym nie kupił.
Pytanie odnośnie C2 - czym rożni się wersja VTS od VTR, jest to na zasadzie np forda ST a RS?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach