Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
rockoil synthesis 4 5w 40
Autor Wiadomość

WuRC 
sprzedam aparat Zorka 5


auto: 3/4 E46
silnik:: M54
moc: pieruńskakm
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Paź 2010
Skąd: Kraków

Wysłany: Sob 18 Lut, 2012   

Vlodarsky napisał/a:
Nie w Polsce Bartek. Tu producenci mogą pisać na opakowaniach z grubsza co chcą.

Nie tylko w PL. Żeby daleko nie szukać, choćby słynna sprawa kiedy to Castrol wygrał proces i dzięki temu może mianem syntetyku określać oleje ze zmodyfikowaną molekularnie bazą mineralną.
_________________
Nie umiem jeździć, ale lubię.
 
 

BNU 
Tanio skręcam długopisy na akord
Warcy Rycy Cescy!


auto: Peugeot 106 XSi
silnik:: 1.4 T8
moc: tyle co u Barejkikm
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lis 2011
Skąd: Pruszków

Wysłany: Sob 18 Lut, 2012   

martin.h napisał/a:
A co w tym dziwnego? Oleje syntetyczne można mieć w dowolnej lepkości, przykład to gęsty Motul 20W60.

do niedawna nie interesowałem się zbytnio tą kwestią, jeździłem służbowym autem na służbowej benie. Nie ukrywam że pewnie jak większość zwykłych użytkówników uważałem ze syntetyk to 5w40 półsyntetyk 10w40 mineralny 15w40 i o. Co do butli z moim olejem dodam jeszcze: "FULLY SYNTHETIC"...MOTORCYCLE 4 STROKE
xD
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Sob 18 Lut, 2012   

Vlodarsky, Marku część cen olejów na allegro bierze się stąd, że istnieje coś takiego jak prywatny import. (Co oczywiście nie zmienia faktu że tych lewych olejów nie ma, bo jest ich cała masa) na alibaba.com można było kupić właśnie opakowania na motula). I przykładowo w DE dealerowi marki nie wolno sprzedać poniżej jakiejś ceny innemu Niemcowi, ale jak to ma iść na eksport to problemu nie ma, byle nie psuło wewnętrznego rynku.
_________________
 
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Sob 18 Lut, 2012   

GeKo napisał/a:
I przykładowo w DE dealerowi marki nie wolno sprzedać poniżej jakiejś ceny innemu Niemcowi, ale jak to ma iść na eksport to problemu nie ma, byle nie psuło wewnętrznego rynku.



tak to sobie tłumaczyłem :)
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

nox 
Aż żal się spieszyć na tym forum
Mr. Cleaner


auto: XR2
silnik:: Kent 1.6
moc: nie wiadomokm
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 11 Sty 2006
Skąd: Katowice

Wysłany: Pon 20 Lut, 2012   

Pytanie do expertów , aktualnie mam olej 5w30 jak fabryka przykazuje , serwis bmw sam sugeruje żeby lać 10w60 przy nieco wiekszym przebiegu że rozrząd ciszej pracuje itp co w przypadku silnika bmw n42 ponoc sporo daje .

tylko pytanie czy 10w60 to nie będzie już za gęsto na siarczyste mrozy ? czy wtredy pozostaje zmiana oleju na sezon letni/zimowy ?

Z olejami zawsze byłem nieco na bakier :]
_________________
www.MrCleaner.pl
 
 

Bart 
HEJTER


auto: ...bus
silnik:: jest
moc: jestkm
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Skąd: z dupy

Wysłany: Pon 20 Lut, 2012   

Nox, jeździsz jak gamoń, więc spokojnie zwykły syntetyk 5W40 wystarczy ;D

10w60 nadaje się do silników, które grubiej po dupie (termicznie) dostają.

No chyba, że będziesz zmieniał olej na letni (10W60) i zimowy (5W40).
 
 
 

nox 
Aż żal się spieszyć na tym forum
Mr. Cleaner


auto: XR2
silnik:: Kent 1.6
moc: nie wiadomokm
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 11 Sty 2006
Skąd: Katowice

Wysłany: Pon 20 Lut, 2012   

nie chodzi mi to o performance itp ja się kulam tym autem do pracy i czasami przekrazam 3 k rmp :rotfl: ten silnik ma tendencje do cykania aso bmw mówi 10w60 dla cichej pracy :D dla tego się tak pytam :D

i dla tego się zastanawiam czy wchodzić to ale uzależnianie się od wymian na cykl zimowy oraz letni przy moich przebiegach rzędu 10-15 tys rocznie nieco mija sie z celem . tak tylko męcze ....
_________________
www.MrCleaner.pl
 
 

Bart 
HEJTER


auto: ...bus
silnik:: jest
moc: jestkm
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Skąd: z dupy

Wysłany: Pon 20 Lut, 2012   

skąd się bierze "cykanie"?
 
 
 

koma600 
XII wydział ksiąg wieczystych


auto: Meg3rs
silnik:: 2.0
moc: 300km
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Paź 2009
Skąd: Nadarzyn

Wysłany: Pon 20 Lut, 2012   

niby jest do -25
_________________
KUBAS ZNOWU WYGRAŁ!
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Pon 20 Lut, 2012   

Bart napisał/a:
No chyba, że będziesz zmieniał olej na letni (10W60) i zimowy (5W40).


Jest jeszcze 5w50 :) tylko nie wiem jaka norma potrzebna. Ale taka zmiana jak Bart mówi dobry pomysł.


Takie wykresiki mówią mniej więcej co i jak z lepkością i temp.
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 8