auto: 3/4 E46
silnik:: M54
moc: pieruńskakm Pomógł: 11 razy Dołączył: 25 Paź 2010 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 18 Lut, 2012
Vlodarsky napisał/a:
Nie w Polsce Bartek. Tu producenci mogą pisać na opakowaniach z grubsza co chcą.
Nie tylko w PL. Żeby daleko nie szukać, choćby słynna sprawa kiedy to Castrol wygrał proces i dzięki temu może mianem syntetyku określać oleje ze zmodyfikowaną molekularnie bazą mineralną.
_________________ Nie umiem jeździć, ale lubię.
BNU Tanio skręcam długopisy na akord Warcy Rycy Cescy!
auto: Peugeot 106 XSi
silnik:: 1.4 T8
moc: tyle co u Barejkikm Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Lis 2011 Skąd: Pruszków
Wysłany: Sob 18 Lut, 2012
martin.h napisał/a:
A co w tym dziwnego? Oleje syntetyczne można mieć w dowolnej lepkości, przykład to gęsty Motul 20W60.
do niedawna nie interesowałem się zbytnio tą kwestią, jeździłem służbowym autem na służbowej benie. Nie ukrywam że pewnie jak większość zwykłych użytkówników uważałem ze syntetyk to 5w40 półsyntetyk 10w40 mineralny 15w40 i o. Co do butli z moim olejem dodam jeszcze: "FULLY SYNTHETIC"...MOTORCYCLE 4 STROKE
auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Sob 18 Lut, 2012
Vlodarsky, Marku część cen olejów na allegro bierze się stąd, że istnieje coś takiego jak prywatny import. (Co oczywiście nie zmienia faktu że tych lewych olejów nie ma, bo jest ich cała masa) na alibaba.com można było kupić właśnie opakowania na motula). I przykładowo w DE dealerowi marki nie wolno sprzedać poniżej jakiejś ceny innemu Niemcowi, ale jak to ma iść na eksport to problemu nie ma, byle nie psuło wewnętrznego rynku.
I przykładowo w DE dealerowi marki nie wolno sprzedać poniżej jakiejś ceny innemu Niemcowi, ale jak to ma iść na eksport to problemu nie ma, byle nie psuło wewnętrznego rynku.
auto: XR2
silnik:: Kent 1.6
moc: nie wiadomokm Pomógł: 26 razy Dołączył: 11 Sty 2006 Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 20 Lut, 2012
Pytanie do expertów , aktualnie mam olej 5w30 jak fabryka przykazuje , serwis bmw sam sugeruje żeby lać 10w60 przy nieco wiekszym przebiegu że rozrząd ciszej pracuje itp co w przypadku silnika bmw n42 ponoc sporo daje .
tylko pytanie czy 10w60 to nie będzie już za gęsto na siarczyste mrozy ? czy wtredy pozostaje zmiana oleju na sezon letni/zimowy ?
auto: XR2
silnik:: Kent 1.6
moc: nie wiadomokm Pomógł: 26 razy Dołączył: 11 Sty 2006 Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 20 Lut, 2012
nie chodzi mi to o performance itp ja się kulam tym autem do pracy i czasami przekrazam 3 k rmp ten silnik ma tendencje do cykania aso bmw mówi 10w60 dla cichej pracy dla tego się tak pytam
i dla tego się zastanawiam czy wchodzić to ale uzależnianie się od wymian na cykl zimowy oraz letni przy moich przebiegach rzędu 10-15 tys rocznie nieco mija sie z celem . tak tylko męcze ....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach