Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Krótkie przełożenie vs Kłówka
Autor Wiadomość

gre 
pink is my favorite color


auto: Mini
silnik:: 1.6T
moc: 175km
Dołączył: 19 Maj 2010
Skąd: Wro/Ldz

Wysłany: Pon 02 Kwi, 2012   

Moge ogarnąć temat, PAR daje 12 miesiecy gwarancji na swoje produkty, chodzi o kłówke czy tez FD. ze szperą ja nie pomoge .
_________________
www.skrzynieklowe.pl
 
 

Marek23 
Gonna giv'm a cziken?

auto: gc8r
silnik:: 2.0
moc: 280km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Sty 2006
Skąd: Rbk/Krk

Wysłany: Pon 02 Kwi, 2012   

gre odezwe sie. Problem w tym,ze Samsonas wklada skrzynke do seryjnej obudowy. Sadev ma ją wzmocnioną,itd. Niech mnie ktos poprawi jesli jest inaczej. Z krótkin przełożeniem sie zastanawiam, 1260 funtów netto z Grippera razem ze szperą.
 
 

gre 
pink is my favorite color


auto: Mini
silnik:: 1.6T
moc: 175km
Dołączył: 19 Maj 2010
Skąd: Wro/Ldz

Wysłany: Pon 02 Kwi, 2012   

Marek23 napisał/a:
Z krótkin przełożeniem sie zastanawiam, 1260 funtów netto z Grippera razem ze szperą.

dobra cena, tylko jask z trwałoscia?
jak sprawdzone to ;)
_________________
www.skrzynieklowe.pl
 
 

ŁukaszS3 
Mam wykształcenie jak prezydent
mistrz jebaka


auto: EVO V
silnik:: 4G63
moc: 334km
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 20 Lut 2009
Skąd: Ustroń

Wysłany: Pon 02 Kwi, 2012   

W moim pierwszym saxo jest właśnie włożony Gripper. Prowadziłem to auto i naprawdę... DZIAŁA! Z awaryjnością też nie ma problemu ale po sezonie trzeba było płytki wymienić bo praktycznie już nie spinała...
_________________
"Najważniejsze to ecu ktore leje paliwo i wali iskrą a nie zastanawia się czy misiom na biegunie nie bedzie za ciepło :) " by eM

Mitsubishi Lancer Evolution V
Fiat 127 MkI
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 02 Kwi, 2012   

Jak ja sie dowiadywalem o grippera to mi powiedzieli ze płytki trzeba wymieniać co dwa rajdy. Nota bene tak sam jest w skrzyni z C2
 
 

qbus 
Witamina A..


auto: Civic FN2
silnik:: K20Z4
moc: 201km
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Skąd: Myslenice

Wysłany: Pon 02 Kwi, 2012   

W skrzyni z C2 olej sie wymienia co 100 km/oesowych :)

Rewizja grippera i wymiana plytek (kilku, nidy nie wymienia sie wszystkich) to tak 500-800 zazwyczaj.
 
 
 

rundi 
ja! ja! wybierz mnie shrek!


auto: Jest
silnik:: xxx
moc: xxxkm
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lis 2011
Skąd: Sosnowiec

Wysłany: Pon 02 Kwi, 2012   

Kłowa Sadeva do Clio jest naprawdę pancerna. Cały sezon wytrzymała tylko z wymianami oleju. Nie pamiętam cen części w Czechach ale tam jest najtaniej i dość szybko.
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Pon 02 Kwi, 2012   

Czyli to taki czeski SADEV ;) czesi są giganty kopiują na potęge, ale przynajmniej to dobrze robią.
_________________
 
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 02 Kwi, 2012   

qbus napisał/a:
W skrzyni z C2 olej sie wymienia co 100 km/oesowych :)

Rewizja grippera i wymiana plytek (kilku, nidy nie wymienia sie wszystkich) to tak 500-800 zazwyczaj.


o tym nie slyszalem, za to plytki do sadeva to koszt 1000 z wymiana :)
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Wto 03 Kwi, 2012   

Wg załącznika J w A grupie można zablokowac mechanizm róznicowy :)
To najtańsze rozwiązanie jakie znam :)

Nie wiem jak jest wówczas z chęcią samochodu do wchodzenia w zakręty ale obiecałem sobie ze kupie kiedyż samochód "za rozsądne pieniądze" i przetestuje takie rozwiązanie...
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

kubek13 
kupie pułkę na steropian


auto: VW Golf
silnik:: 2.0 16v
moc: 150km
Dołączył: 10 Maj 2011
Skąd: Trójmiasto

Wysłany: Wto 03 Kwi, 2012   Re: Krótkie przełożenie vs Kłówka

Marek23 napisał/a:
Szykuję się do zakupu krótkiego przełożenie i szpery, prawdopodobnie Gripper.
Jak wiadomo, clio zostanie u mnie na dłużej, bo już teraz opłaca mi się je dozbrajać niż sprzedawać i coś budować,itd...

Boję się jednak,że za rok/dwa jednak i tak wejdę w kłówkę, bo okaze się,że seria skrzynia z krótkim i szperą jest delikatna,itd.

Ktoś wie za ile można kupic realnie kłówkę do clio? Sadev,czy też jakieś inne firmy?
Za krótkie ze szperą muszę dac około 7000 brutto. To nie mało,a w sumie niewiele wiem o tym jak to się w tych clio sprawuje.

No i jak to jest z jazdą z kłówką. Mogę redukować bez sprzęgła,żeby lewa mogła cały czas hamować, a prawa dodawać gazu?


Nie wiem co Ci doradzić, bo miałem podobny dylemat kiedyś. Oczywiście nie jest tajemnicą, że rozchodzi się o koszty, tak było także w moim przypadku. Jednak nie tylko kwota zakupu, ale także koszty rewizji oraz utrzymania kłówki przerażają. Skończyło się tak, że najpierw kupiłem poskracaną seryjną skrzynię a wykonali to oczywiście Czesi. Po czym kupiłem używaną kłówkę później, niby okazyjnie, ale w sumie do rewizji była, co wiązało się ze sporymi nakładami.. W Golfie testowałem tylko tę skróconą (przez Pepików) i w sumie jestem zadowolony z tego rozwiązania. Skrzynia jest zestopniowana tak jak kłówka (dosłownie), tyle że są synchro seryjne, w związku z tym operuję jak seryjną skrzynią (zawsze biegi ze sprzęgłem). Co do kłówki - pomimo że mam ją od niemal 2 lat , nigdy jej nie założyłem. A to dlatego że się nasłuchałem - życzliwych porad różnych 'fachowców'.. Generalnie większość straszy: 'że i tak trzeba zabić pierwszą kłówkę, żeby się jej nauczyć' Nie wiem czy to do końca prawda, ale z pewnością jest kilka tips'óf podczas jej eksploatacji. Primo: trzeba mieć dobry lewarek/wybierak aby wrzucenie biegu było pewne i precyzyjne. Dlatego do VWa zaleca się shifter ala motorsport aby zmiana była gładka, bezpośrednia i pewna. Cięgna na uniballaach, czyli wsio na maxa i 'na sztywno'. Po drugie - nie można trzymać dłoni na gałce od lewara w czasie jazdy, bo to załatwia właśnie zęby czyli Dogi. A zatem jeśli ktoś uprawia paskudny nawyk polegający na tym że trzyma dłoń na gałce w trakcie jazdy, zamiast kierownicy, to w przypadku kłówki jest to szczególnie zły nawyk ;) W przypadku kłówki bieg powinien być zapięty energicznie i zdecydowanie.
Co do zmiany biegów - mnie oczywiście także najbardziej jara perspektywa jazdy jak automatem z łopatkami przy kierownicy - czyli lewa operuje tylko hamulcem, a prawa na acceleratorze. Z pewnością można tak latać na kłówce, ale trzeba to opanować. A do tego potrzebna jest nauka. Jednemu wystarczy pewnie na to 1h zabawy i może raz czy dwa źle przepięty bieg, a ktoś inny cały sezon na to będzie potrzebował i pewnie kilka skrzyń rzeczywiście zabije, zanim ogarnie. Oczywiście w kłówce przy nieprawidłowej eksploatacji - lecą kły głównie, a nie same zębatki biegów.
Jedna zasadnicza zaleta kłówki wg mnie - szczególnie w rajdach przydatna - jest następująca: biegi ładujesz w sytuacjach podbramkowych, kiedy auto wypluwa z zakrętu i wydaje się że już jest pozamiatane - tutaj zbijasz bieg np. w dół (tylko w evo chyba w górę, bo moment ogromny) i trzymasz buta aby się 'wyciągnąć'. W seryjnej, zsynchronizowanej skrzyni, ciężko jest to wykonać. Odpowiedni bieg musisz wrzucić już przed zakrętem.. Tak wynika z mojej skromnej obserwacji (zaznaczam że sam nie jeździłem z kłówką) - tylko z boku z prawego obserwowałem.. Z pewnością, dla kogoś kto to ogarnie, taka skrzynia daje ogromną frajdę i permanentny wzwód. Myślę że NIE podłubany motor, a nawet NIE hiper 3-way zawias, ale właśnie skrzynia kłowa dopiero buduje wrażenie, iż prowadzimy oraz mamy do czynienia z prawdziwą rajdówką przez duże 'R' ..
 
 

rasta 
co to była za emisja?
Tępy Huj


auto: Brak
silnik:: Triumph
moc: 125km
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 07 Gru 2007
Skąd: Wawa

Wysłany: Wto 03 Kwi, 2012   

wlasnie siedze w chinolu i opierdalam kurczaka i malo co mi nie wystygl taki referat siekles, ale dobrze sie czytalo.
_________________
658,94:1 - nezoP
 
 
 

faldzip 
hybrex
saxo...


auto: Saxo / Xsara
silnik:: 1.6 / 1.6
moc: 0 / 110km
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Skąd: Warszawa

Wysłany: Wto 03 Kwi, 2012   

;D
_________________
czyt. faldżip
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Wto 03 Kwi, 2012   

Proponuje potrenować zmiany biegów bez sprzęgła na seryjnej skrzyni (najlepiej już taiej której nie jest nam szkoda) to wówczas przejście na kłówkę jest prostsze.

W niemal każdym samochodzie biegi 2->3->4->5 oraz 5->4->3 można bić bez sprzęgła - oczywiście nie jest to szybka zmiana, ale jezeli ktoś to opanuje to juz duży sukces.
Generalnie zmiana w górę wiąże się w minimalnym ujeciem gazu w chwili zmiany (dlatego w samochodach z sekwą jest cut off), a redukując w doł należy to robić z takim delikatnym wyczuciem (palcami) wówczas lewarek wyskakuje z wyższego biegu na ułamek sekundy na luz i dopiero po ułamku zekundy wskakuje w niższy bieg.

Jeżeli dodatkowo kierowca umie operować gazem w czasie redukcji to proporcjonalnie zmniejsza obciążenia w skrzyni.

To tyle teorii zasłyszanej od bardziej doświadczonych.
Sam nie jeżdziłem na kłówce niczym poza A grupowym CC ze skrzynią "kałuży".
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

kosmita 
spieprzaj dziadu


auto: Reno Sport
silnik:: 1.6
moc: 133km
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Cze 2009
Skąd: przyjezdny

Wysłany: Wto 03 Kwi, 2012   

Marek23, ja się nie znam, ale nie lepiej kasę, którą wydasz na kłówkę przeznaczyć na jeżdżenie i zdobywanie doświadczenia ?
_________________
www.sieplywa.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 9