Jesli ktos moglby mi wytlumaczyc od czego zaleza te wartosci cisnienia. Bo tak srednio to rozumiem, a tak z reszta co to jest za cisnienie? Raz ktos pisze cisnienie, a zaraz podcisnienie. Rozumiem to tak, ze cisnienie, to kiedy powietrze jest gdzies wpychane, natomiast podcisnienie - gdy jest wyciagane. Do N/A bardziej pasuje mi to drugie.
Bo teraz nurtuje mnie pytanie - zamontuje do Saxo teraz dolot racelanda z jakims duzym stozkie - i co to zmienia w kontekscie AFR i tych map?
Patrz: strona 3, screen z mapa. Tam wartosc paliwa jest uzalezniona od cisnienia (kPa) i obrotow. Obroty to proste, ale interesuje mnie to cisnienie - z czego ono wynika? W N/A powietrze nie jest wpychane (doładowanie dynamiczne to chyba mozna pominac). Ktos napisal "podcisnienie w kolektorze" - czyli pewnie chodzi o to jak bardzo silnik "ssie" (podcisnienie - cisnienie mniejsze od atmosferycznego). Jesli przez racelanda powietrze wpada łatwiej, to ta roznica cisnien bedzie mniejsza, tak? Nie czaje tego gdzie to cisnienie jest mierzone i z czego wynika (co sie na nie sklada)
auto: BMW Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Gru 2005 Skąd: Kraina Grzybów
Wysłany: Sob 07 Kwi, 2012
faldzip napisał/a:
Bonczek napisał/a:
O jakie ciśnienia Ci chodzi?
Patrz: strona 3, screen z mapa. Tam wartosc paliwa jest uzalezniona od cisnienia (kPa) i obrotow. Obroty to proste, ale interesuje mnie to cisnienie - z czego ono wynika? W N/A powietrze nie jest wpychane (doładowanie dynamiczne to chyba mozna pominac). Ktos napisal "podcisnienie w kolektorze" - czyli pewnie chodzi o to jak bardzo silnik "ssie" (podcisnienie - cisnienie mniejsze od atmosferycznego). Jesli przez racelanda powietrze wpada łatwiej, to ta roznica cisnien bedzie mniejsza, tak? Nie czaje tego gdzie to cisnienie jest mierzone i z czego wynika (co sie na nie sklada)
Dobry dolot poprawia VE czyli upraszczając sprawność napełniania cylidrów powietrzem.
Podciśnienie w kolektorze dolotowym jest zależne od stopnia otwarcia przepustnicy w funkcji obrotów silnika. Tzn upraszając podciśnienie to jest sin(kąt otwarcia)*1bar
Patrz: strona 3, screen z mapa. Tam wartosc paliwa jest uzalezniona od cisnienia (kPa) i obrotow. Obroty to proste, ale interesuje mnie to cisnienie - z czego ono wynika? W N/A powietrze nie jest wpychane (doładowanie dynamiczne to chyba mozna pominac). Ktos napisal "podcisnienie w kolektorze" - czyli pewnie chodzi o to jak bardzo silnik "ssie" (podcisnienie - cisnienie mniejsze od atmosferycznego). Jesli przez racelanda powietrze wpada łatwiej, to ta roznica cisnien bedzie mniejsza, tak? Nie czaje tego gdzie to cisnienie jest mierzone i z czego wynika (co sie na nie sklada)
Dobry dolot poprawia VE czyli upraszczając sprawność napełniania cylidrów powietrzem.
Podciśnienie w kolektorze dolotowym jest zależne od stopnia otwarcia przepustnicy w funkcji obrotów silnika. Tzn upraszając podciśnienie to jest sin(kąt otwarcia)*1bar
Dzieki poczytalem jeszcze troche i chyba juz wiem o co chodzi. Aczkolwiek na tej mapie na stronie trzeciej wystepuje wartosc cisnienia troche wyzsza niz atmosferyczne
A od czego jest skrot VE?
auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Sob 07 Kwi, 2012
faldzip, Chodzi o to aby podczas otwarcia przepustnicy uzyskać jak najmniejsze spadki względem atmosferycznego ciśnienia. Spadki większe niż 30mBar mówią nam że coś jest nie tak w funkcjonowaniu układu dolotowego.
auto: BMW Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Gru 2005 Skąd: Kraina Grzybów
Wysłany: Sob 07 Kwi, 2012
faldzip napisał/a:
M napisał/a:
faldzip napisał/a:
Bonczek napisał/a:
O jakie ciśnienia Ci chodzi?
Patrz: strona 3, screen z mapa. Tam wartosc paliwa jest uzalezniona od cisnienia (kPa) i obrotow. Obroty to proste, ale interesuje mnie to cisnienie - z czego ono wynika? W N/A powietrze nie jest wpychane (doładowanie dynamiczne to chyba mozna pominac). Ktos napisal "podcisnienie w kolektorze" - czyli pewnie chodzi o to jak bardzo silnik "ssie" (podcisnienie - cisnienie mniejsze od atmosferycznego). Jesli przez racelanda powietrze wpada łatwiej, to ta roznica cisnien bedzie mniejsza, tak? Nie czaje tego gdzie to cisnienie jest mierzone i z czego wynika (co sie na nie sklada)
Dobry dolot poprawia VE czyli upraszczając sprawność napełniania cylidrów powietrzem.
Podciśnienie w kolektorze dolotowym jest zależne od stopnia otwarcia przepustnicy w funkcji obrotów silnika. Tzn upraszając podciśnienie to jest sin(kąt otwarcia)*1bar
Dzieki poczytalem jeszcze troche i chyba juz wiem o co chodzi. Aczkolwiek na tej mapie na stronie trzeciej wystepuje wartosc cisnienia troche wyzsza niz atmosferyczne
A od czego jest skrot VE?
Na mapie może być i dwa bary, co nie znaczy że komputer będzie sięgał po te wartości
auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Czw 20 Wrz, 2012
Dobra potrzebuje eksperckiej porady z tłumaczeniem jak dla małego dziecka, elektrycznie jestem debilem więc najelpiej w rysunkach
Dzięki Toxicowi i jego zdolnościom plastycznym w Paincie przy użyciu hipsterskiego iPada udało mi sie to przekształcić w coś takiego.
Moje Pierwsze pytanie tyczy się podpięcia masy.
BIAŁY i NIEBIESKI to masa.
Na racing forum piszą tak:
- czerwony przewód +12V włączane po przekręceniu kluczyka (min. 5A bezpiecznik)
- biały i niebieski to masa, przy czym trzeba podpiąć osobno żeby uniknąć zakłóceń
- żółty i brązowy to wyjścia analogowe, więc jedno z nich pospinasz pod wskaźnik, świnkę itp
- czarny przewód podpinasz do masy przez przełącznik - zwarcie do masy będzie uruchamiało kalibrację.
Zaś dalej w tym samym temacie piszą że należy BIAŁY z NIEBIESKIM zlutować razem i z nich wyprowadzić jeden na masę i to samo jest zawarte w instrukcji.
Druga część mojego pytania (Zakłądając że BIAŁY z NIEBIESKIM lutujemy razem i dalej jednym kablem.
Czy może być tak jak na schemacie że BIAŁY i NIEBIESKI siedzą w jednej kostce? czy mają ją całkiem pominąć i lecieć niezależnie.
Poniżej fotka mojego podłączenia w oparciu o schemat powyżej.
To mój temat, więc Ja tutaj rozdaje POMUKI
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach