Mam tu na myśli np problem ze zdobyciem odpowiedniego egzemplarza.
Załóżmy, że chcemy zbudować Xsarę II 2,0 VTS ale nie ciężko jest taką odpowiednią kupić to czy możemy kupić Xsarę I i zrobić ją wg homo II zmieniając jej wygląd na taki z Xsary II łącznie z innymi różnicami ?
auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Nie 15 Kwi, 2012
Nie wiem jak jest teraz, bo były różne afery, ale były też sytuacje ze ich nie było.
306 którą jeździliśmy, zanim buda uległa skasowaniu była z 1994r i takie byly papiery na auto wersja XSI 2.0.
Natomiast auto było zbudowane na podstawie homologacji GTI-6 z 1998r.
Na pytanie przed zakupem samochodu p. Nowak wtedy odpowiedział że auto podstawione na BK ma być zgodne z danymi w homologacji. Tak więc problemów nie mieliśmy.
2 Sytuacja, jedna z cliowek która należała kiedyś tam do Mera Rally team, miała nawet papiery na clio II 1.6 i bez problemu przechodziła BK a zgłaszana była jako clio sport.
Zasłyszane, że 2 b rally kiedyś dymiło że ludzie zgłaszają sporty jako ragnotti a numery VIN nie pochodziły od tych wersji.
Kolejna sprawa to EVO IX przebudowane z wersji USA na europejskie od tego roku takimi nie wolno jeździć, ale co i na jakich zasadach dokładnie to nie wiem.
Możliwe że jest tak że są auta które mają określone VINy i wtedy nie wolno przebudowywać jednej wersji do innej, a tam gdzie nie ma VINów nie ma tego problemu. Dawno nie widzialem żadnej homo, więc nie wiem czy w każdej są numery VIN serii homologowanych.
Najbezpieczniej będzie się udać do Pana Nowaka i zapytać osobiście, chyba nawet mieszka gdzieś w okolicach Łomianek więc miałbyś Vlodku blisko.
Z mojego doświadczenia jest tak, że auto ma się zgadzać z homologacją.
VIN i dowód rej teoretycznie nikogo nie interesuje. Wiele sejów Vanów jeździło przecież jako abarthy. Oczywiście z body kitem itp.
auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km Pomógł: 80 razy Dołączył: 09 Kwi 2006 Skąd: ze wsi
Wysłany: Nie 15 Kwi, 2012
Vlodarsky napisał/a:
Cytat:
z odpowiednim srodkiem da sie tym jechac z homologacja rallye lub s16
Da się czy to żaden problem ? Bo generalnie to każdy by tak robił ?
mysle ze i da sie i zaden to problem bo po vinie jaki ma moja buda nie da sie
zydentyfikowac wersji samochodu. startowalem jako rallye i bylo ok - nikt
nigdy sie nie czepial....numer na nadwoziu zgadza sie z tym w dowodzie.
Jak już GeKo napisał w przypadku Evo9 do rajdów homologowana jest tylko wersja RS i jest to napisane w homologacji gdzie jest odpowiedni VIN wypisany.
Była kiedyś afera jak kilku chłopaków poprzebudowywało swoje Evo 8 MR na Evo9, PZM się zdenerwował i od kilku lat jest to niedopuszczalne.
Od teraz można startować niehomologowaną budą tylko w Open.
W przypadku innych samochodów zbytnio się nie orientuję, ale jeśli w homologacji jest podany VIN, to każdy niezgodny z tym co w homologaci pozwala na niedopuszczenie takiej załogi do zawodów
auto: DS3 THP
silnik:: 1.6T
moc: 156km Pomógł: 6 razy Dołączył: 14 Sie 2009 Skąd: Tarnów
Wysłany: Nie 15 Kwi, 2012
Ja z kolei słyszałem że teoretycznie w GSMP np. BMW 318IS e30 wolno startować tylko takim który od momentu produkcji był już IS a nie np. 316 i przełożony silnik itp. Pare osób jeździ tak przerobionymi ale ponoc mają cichy układ że nikt nikogo nie protestuje (tak jak np. za skrzynie z e36 na których co po niektórzy jezdza)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach