Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik
Autor Wiadomość

Koto 
plotki... plotki...


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6
moc: 103km
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Lis 2008
Skąd: Cieszyn

Wysłany: Pon 09 Lip, 2012   Silnik

Mam taki dylemat, silnik w moim padalcu ma już prawie 240 tysi przejechane, olej smakuje mu wyśmienicie i jedzie jakby jakoś wolniej ;)
No i nie wiem, opłaca się remontowac to co mam pod maską, czy kupic nowy?
Kupując nowy motor mogę się naciąc i kupic podobnego padalca, ale z drugiej strony mój ma poważny przelot i nie wiem czy remont to nie rzeźbienie w gównie na które wydam 2 razy więcej niż na nowy i jego ogarnięcie przed włożeniem.
Może Grzesiek :rotfl: VTS ma coś do zaoferowania w temacie? :>

Info dla Bajerki: 16V i turbo mnie nie interesują :] [/b]
_________________
Loud pipes save lives!
 
 
 

Barejka 
kliknij obrazek poniżej


auto: 106 xsi
silnik:: 1.6 16v
moc: trochi jekm
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 12 Wrz 2008
Skąd: Siedlce

Wysłany: Pon 09 Lip, 2012   

16v wsadzaj lepszy bedzie ;D
_________________
 
 
 

Barejka 
kliknij obrazek poniżej


auto: 106 xsi
silnik:: 1.6 16v
moc: trochi jekm
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 12 Wrz 2008
Skąd: Siedlce

Wysłany: Pon 09 Lip, 2012   

a wlasnie doczytalem ze 16v odpada :crazy: ;D
_________________
 
 
 

Barejka 
kliknij obrazek poniżej


auto: 106 xsi
silnik:: 1.6 16v
moc: trochi jekm
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 12 Wrz 2008
Skąd: Siedlce

Wysłany: Pon 09 Lip, 2012   

nie znam sie, ale ten rallye duzo sie rozni od takiego 1.6 8v jak w saxo vts? Przelozyc osprzet odpalic i po robocie :] zmiana pierscieni, raczej bedzie kosztowala co taki silnik w uzywce u grzegorza :)
_________________
 
 
 

Koto 
plotki... plotki...


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6
moc: 103km
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Lis 2008
Skąd: Cieszyn

Wysłany: Pon 09 Lip, 2012   

Barejka napisał/a:
zmiana pierscieni, raczej bedzie kosztowala co taki silnik w uzywce u grzegorza :)


Właśnie dlatego myślę o włożeniu innego. Nie znam się wcale, wiem że 1.6 8V są 2 rodzaje:
-NFZ (TU5JP) 65 kW 89KM
-NFW (TU5J2), NFY (TU5J2) 74 kW 101KM

Czym one się różnią?
_________________
Loud pipes save lives!
 
 
 

Czesio
[Usunięty]

Wysłany: Pon 09 Lip, 2012   

a ten z Cliosporta nie warto :D ?
 
 

michool_vt 
Kilo Pangi - 9,99
8]


auto: stara beta
silnik:: ...
moc: 280km
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 29 Mar 2006
Skąd: olkusz

Wysłany: Pon 09 Lip, 2012   

wsadzaj 16v, nie daj sie prosic ;D
 
 
 

martin.h 
koniec tego dobrego na dzisiaj


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6 8V
moc: 103km
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Skąd: Chorzów

Wysłany: Pon 09 Lip, 2012   

Koto napisał/a:
Barejka napisał/a:
zmiana pierscieni, raczej bedzie kosztowala co taki silnik w uzywce u grzegorza :)


Właśnie dlatego myślę o włożeniu innego. Nie znam się wcale, wiem że 1.6 8V są 2 rodzaje:
-NFZ (TU5JP) 65 kW 89KM
-NFW (TU5J2), NFY (TU5J2) 74 kW 101KM

Czym one się różnią?


Słabszy ma inną głowicę, a rejlakowy to ciężko zakupić bo mało tego było. Można niby zmienić sam blok, ale to papranie w gównie. Ja bym na Twoim miejscu szukał 16V. Ewentualnie sprzedam Ci mój jak fura zgnije :rotfl:
 
 

Koto 
plotki... plotki...


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6
moc: 103km
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Lis 2008
Skąd: Cieszyn

Wysłany: Pon 09 Lip, 2012   

martin.h napisał/a:
Słabszy ma inną głowicę


Tylko to? Rozumiem, że jest opcja sprawdzic moją głowicę, jeśli nie jest pokrzywiona czy pęknięta to szlifnąc lekko i włożyc do tego słabszego motoru?

martin.h napisał/a:
Ewentualnie sprzedam Ci mój jak fura zgnije :rotfl:


To kolejna przewaga zmieniania motoru, ogarnie się pod maską burdel jak będzie wyciągnięty bo ruda się mi tam wprasza powoli, by się obspawało i pomalowało przy okazji.
_________________
Loud pipes save lives!
 
 
 

martin.h 
koniec tego dobrego na dzisiaj


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6 8V
moc: 103km
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Skąd: Chorzów

Wysłany: Pon 09 Lip, 2012   

Koto napisał/a:
martin.h napisał/a:
Słabszy ma inną głowicę


Tylko to? Rozumiem, że jest opcja sprawdzic moją głowicę, jeśli nie jest pokrzywiona czy pęknięta to szlifnąc lekko i włożyc do tego słabszego motoru?


Wymieniasz uszczelniacze zaworowe, sprawdzasz czy wszystko ok pod względem szczelności, później prosisz Czesia aby dremelkiem wyszlifował i jest git :D
 
 

kubas 
DJ Sparky
205 RULA !


auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Pon 09 Lip, 2012   

Ziom nie kombnuj zrób swój silnik. Olej wpierdala najprawdopodobniej przez uszczelniacze zaworowe + jakieś uszczelniacze wału/wałka. To nie są duże koszta. Obstawiam że pierścienie są ok.

Zmierz kompreche i będzie jasne, jak jest ok to zrób remont głowicy + jakaś obróbka i będzie gicio :)
 
 
 

Koto 
plotki... plotki...


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6
moc: 103km
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Lis 2008
Skąd: Cieszyn

Wysłany: Pon 09 Lip, 2012   

Jeśli teraz zrobię głowicę i uszczelniacze to nie jest tak, że za jakiś czas może się reszta zjebac? Jednak trochę kilometrów ten motor przejechał. W silniku z mniejszym przebiegiem po zrobieniu na starcie uszczelniaczy i głowicy szansa na zjebanie się czegoś innego w środku jest chyba mniejsza?
Zmierzę kompresję i pogadam na ten temat jeszcze z moim mechanikiem, zobaczę co powie.
_________________
Loud pipes save lives!
 
 
 

kubas 
DJ Sparky
205 RULA !


auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Pon 09 Lip, 2012   

Koto napisał/a:
Jeśli teraz zrobię głowicę i uszczelniacze to nie jest tak, że za jakiś czas może się reszta pomylony? Jednak trochę kilometrów ten motor przejechał. W silniku z mniejszym przebiegiem po zrobieniu na starcie uszczelniaczy i głowicy szansa na pomylony się czegoś innego w środku jest chyba mniejsza?
Zmierzę kompresję i pogadam na ten temat jeszcze z moim mechanikiem, zobaczę co powie.


Ziom saxorulez brał taki silnik od chrzanka z przebiegiem 300k i dół silnika był w stanie idealnym :)
 
 
 

Koto 
plotki... plotki...


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6
moc: 103km
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Lis 2008
Skąd: Cieszyn

Wysłany: Pon 09 Lip, 2012   

Kubas znów wygrał :D Zobaczę co kompresja na to powie i będę dalej kombinował.
Rozdałbym pomuki ale się nie da, dziękuję musi wam wystarczyc ;)
_________________
Loud pipes save lives!
 
 
 

Barejka 
kliknij obrazek poniżej


auto: 106 xsi
silnik:: 1.6 16v
moc: trochi jekm
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 12 Wrz 2008
Skąd: Siedlce

Wysłany: Pon 09 Lip, 2012   

ja bym poszedl w cos takiego, zakupil jakies 8v jakie kolwiek, z jak najmniejszym przebiegiem, tego jest w cipke z 206,c3,xsary, dal glowe z rallye do planowania i wymiany uszczelniaczy, wcale to nie droga impreza ;) , skrecil to do kupy i zestaw bedzie git :]
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 8