auto: Cupra
silnik:: 2.0t
moc: 300km Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Skąd: WZ
Wysłany: Pią 06 Wrz, 2013 CRX się grzeje po zmianie silnika
Dobra, chciałbym się jeszcze w tym sezonie gdzieś przejechać rexem, ale nowy silnik się grzeje... Jak jechałem z warsztatu po wymianie to temp skakała góra-dół, więc przełożyłem jeden czujnik temp ze starej głowicy z nadzieją, że to jego wina... i tak zostawiłem auto przed tesco
Przed chwilą (po powiedzmy miesiąc) odpaliłem rexa i sprawa wygląda tak:
- na postoju przez dobre parę minut trzymał temp idealnie
- zrobiłem rundkę dookoła tesco - temp od razu na max
- po otwarciu maski górny przewód do chłodnicy był gorący i aż "zassany"
- dolny przewód zimny
- wentylator nie był odpalony
Co jest winne:
- uszczelka pod głowicą (to sugerował poprzedni właściciel silnika)
- termostat
- drugi czujnik temp
auto: Różne
silnik:: Różne
moc: Różnakm Pomógł: 51 razy Dołączył: 25 Sty 2010 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 06 Wrz, 2013
Odpowietrz go z otwartym korkiem do momentu aż się włączy wentylator.
Jeżeli się nie włączy to wymień czujnik od wiatraka (btw sprawdz na krotko czy w ogole wiatrak dziala).
Nie pamiętam jak to jest z tymi wężami, ale chyba jak oba są gorące to się otworzył duży obieg co by oznaczało, że termostat jest ok.
U mnie tez tak bylo i musialem uszczelę pod głowicą wymienić
auto: Renault Megane
silnik:: K4J
moc: 95km Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Sie 2011 Skąd: Rybnik
Wysłany: Pią 06 Wrz, 2013
Z Twojego opisu wynika, że termostat się nie otwiera, stąd znaczna różnica w temperaturach węży. Wiatrak też bym bezpośrednio sprawdził z akumulatora bo może być zatarty a powinien w Twoim przypadku działać na drugim biegu. Jeżeli będzie działał na obu biegach to ewentualnie przekaźnik może być walnięty.
auto: Cupra
silnik:: 2.0t
moc: 300km Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Skąd: WZ
Wysłany: Pią 06 Wrz, 2013
Mam sprawny termostat ze starego silnika, więc podmienię po weekendzie... mam nadzieję, że pomoże.
Wentylator przed zmianą słupka działał prawidłowo, więc obstawiam, że nie tu leży problem.
auto: Cupra
silnik:: 2.0t
moc: 300km Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Skąd: WZ
Wysłany: Wto 24 Wrz, 2013
Dobra, wymieniłem termostat i zacząłem odpowietrzać....
Z zaworu początkowo nie leciało nic, potem trochę kropelek płynu wypychanych przez sporą ilość powietrza... a potem zaczął gwizdać jak czajnik...
W między czasie wentylator się załączył, temp była tak powiedzmy na 3/4 skali, a dolny wąż był nadal chłodny (ale go nie zassało jak poprzednio)...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach