Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Cisnienie w oponach
Autor Wiadomość

Ref
[Usunięty]

Wysłany: Pon 21 Maj, 2007   Cisnienie w oponach

Widzialem gdzies na sr.pl wzor do obliczania cisnienia w zaleznosci od rozmiaru opon, ale niestety znalezc nie moge.

Jak obliczyc jakie cisnienie powinno byc w oponach przy zmianie rozmiaru np. z 185/60r14 na 195/50r15 ?
 
 

mikson
[Usunięty]

Wysłany: Pon 21 Maj, 2007   

popmpuj azot w aso twierdza ze najlpeszy heheheheh
 
 

qbus 
Witamina A..


auto: Civic FN2
silnik:: K20Z4
moc: 201km
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Skąd: Myslenice

Wysłany: Pon 21 Maj, 2007   

azot jest dobry bo nie zmienia tak drastycznie swojej objetosci, niestety w sporcie jest zakazany bo takto by sie go na 100% stosowalo :)

ciekawostka... na glupiej zwyklej :D toyo r888 po przejechaniu 3 prob na kjsie cisnienie potrafilo skoczyc z 1.8 bara na ok 3.5-3.6
 
 
 

mikson
[Usunięty]

Wysłany: Wto 22 Maj, 2007   

ta toyo nie jest taka glupia :)

ale fakt cisnienie skacze
 
 

PiTT 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: .
silnik:: .
moc: .km
Pomógł: 60 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: .........

Wysłany: Wto 22 Maj, 2007   

cisnienie ciśnieniem, ale znaleźć stację gdzie nie jest zwalony kompresor to sukces
rożnice w odczytach potrafią sięgać nawet 0.5atm :551:
ostatnio bardzo mi się podoba kompresor na Statoilu na Rosoła, jest elektryczny, ustawiasz tylko właściwe ciśnienie i sam pompuje lub popuszcza :D
 
 
 

KonradMK 
Gary Muvaut

auto: B==D
silnik:: B==D
moc: B==Dkm
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Gru 2005
Skąd: B==D

Wysłany: Wto 22 Maj, 2007   

PiTT napisał/a:
jest elektryczny, ustawiasz tylko właściwe ciśnienie i sam pompuje lub popuszcza :D


kupiłeś nową pompkę do pitola? :D
 
 

Michał 
Penetrator


auto: Mazda MX5
silnik:: 1596
moc: 110km
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 04 Gru 2005
Skąd: Warszawa Wola

Wysłany: Wto 22 Maj, 2007   

pitt takie kompresory są juz od 3 lat jakoś.
 
 
 

PiTT 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: .
silnik:: .
moc: .km
Pomógł: 60 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: .........

Wysłany: Wto 22 Maj, 2007   

ha
to ja nigdy na takie nie trafilem, znaczy domyślam się o jakich mówisz, ale teraz są jeszcze nowsze
tutaj jest taki ze zakładasz na wentyl końcówkę i ustawiasz na maszynie ciśnienie... hehe fajnie zabrzmiało i już czekam na ripostę :D
 
 
 

Jakarti 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio Sport
silnik:: 2.0
moc: 201km
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 10 Sty 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Czw 24 Maj, 2007   

PiTT napisał/a:
Statoilu na Rosoła


dobra stacja i hotdogi maja dobre :)
_________________
Niech się dzieje wola nieba, z nią się zawsze zgadzać trzeba.
 
 
 

Młody Papież 
php bb modified by przemo


auto: Š135R, Š105
silnik:: duży i mały
moc: jest w Nas samychkm
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 28 Lip 2007
Skąd: prosto z Serca

Wysłany: Pon 21 Sty, 2008   

Nie chciałem zakładać nowego tematu... więc się podpinam
______________________

myśle nad nabiciem kół azotem... czasami się wyskakuje na tor na wyrazów... sezon sie zbliża...
1) co o tym sądzicie, jest sens?
2) czy zapodać większe ciśnienie niż zwykle?
_________________
       

                               "mam wrażenie że z ludźmi się coraz gorzej rozmawia" - eM
 
 
 

KonradMK 
Gary Muvaut

auto: B==D
silnik:: B==D
moc: B==Dkm
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Gru 2005
Skąd: B==D

Wysłany: Pon 21 Sty, 2008   

chyba mniejsze... powietrze w oponie podczas ostrej jazdy grzeje się i rozszerza
 
 

Młody Papież 
php bb modified by przemo


auto: Š135R, Š105
silnik:: duży i mały
moc: jest w Nas samychkm
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 28 Lip 2007
Skąd: prosto z Serca

Wysłany: Pon 21 Sty, 2008   

no to dlatego pytam czy jak bym nabił azotu to zwiększyć ciśnienie
_________________
       

                               "mam wrażenie że z ludźmi się coraz gorzej rozmawia" - eM
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Pon 21 Sty, 2008   

Jak azot to napompowac tyle ile trzeba...
Jeżeli wierzyć fizyce to azot sie nie rozszerza i masz stae ciśnienie.

Aha i pamiętaj ze jak Ci u gumiarza napompuja azotem a ty np na stacji dopompujesz choćby najmniejsza ilosć "zwyklego" powietrza to juz jest DUPA :/
Robi sie mieszanka i traci wlaściwosci...
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

Młody Papież 
php bb modified by przemo


auto: Š135R, Š105
silnik:: duży i mały
moc: jest w Nas samychkm
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 28 Lip 2007
Skąd: prosto z Serca

Wysłany: Pon 21 Sty, 2008   

tak sobie teraz myśle że może potargało mi opony bo było zbyt duże właśnei ciśnienie (jezdziłem w miare długo po torze) i brało gume bardziej z boków... http://forum.hothatch.org...?t=2724&start=0

trzeba będzie spróbować tego azotu wkońcu...
_________________
       

                               "mam wrażenie że z ludźmi się coraz gorzej rozmawia" - eM
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Pon 21 Sty, 2008   

Jak latasz po zakrętach to ZAWSZE ci bedzie "zjadać" boki opon, natomiast jak mialeś za duzo wiatru to dodatkowo kończy sie bieżnik na środku (podczas jazdy na wprost).
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 8