auto: kilka
silnik:: dużo
moc: łącznie z 1000km Pomógł: 18 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Skąd: Wawa - Ursus
Wysłany: Pon 05 Maj, 2014 Marka, model a homologacja FIA?
Słuchajcie, mam pytanie
Mój znajomy ma mały dylemat - tak w skrócie:
Powiedzmy że mam BMW 316 Coupe, wsadzam do niego silnik s50, zwrotnice, hamulce i parę innych bajerów z M3. Czy w RSMP w historyku, lub w górach to pójdzie jako M3 zgodne z książką homologacyjna M3? Czy numer VIN ma znaczenie? Czy typ 316i w dowodzie rejestracyjnym nie będzie problemem?
_________________ www.swiatMINI.pl
Niezależny Serwis Samochodów MINI
auto: BMW E46 Compact
silnik:: M54B25
moc: 192km Pomógł: 11 razy Dołączył: 30 Sty 2010 Skąd: Mysłowice
Wysłany: Pon 05 Maj, 2014
Kuner, Musiałbyś w homo zerknąć czy nie ma tam nic o VIN-ie. W niektórych homo jest uwzględniony fragment VINu i wtedy nie może być inna buda niż taka,która oryginalnie była M3 i w swoim VINie zawiera ten fragment .Przynajmniej ktoś tu tak kiedyś pisał.
auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Pon 05 Maj, 2014
VIN swego czasu tyczył się tylko Evo, chodziło chyba o Eu i us specyfikacje, i nie jestem pewien czy nie chodziło o przebudowy 8 na 9.
Nam Nowak powiedział ze na bk samochód ma być zgodny z książką i nic więcej go nie interesuje.
Swego czasu było sporo pseudo afer ze ktoś ze zwykłego clio zrobił ragnotti a VIN inny.
Od tego roku jest zapis w regulaminie ze auto przedstawione do bk ma być zgodne z tym co w książce. W skrócie możesz zbudować clio ragnotti na budzie 1.2 a zgłaszać jako ragnotti. Stan fizyczny ma się zgadzać z homo. To co w dowodzie nie ma znaczenia. 306 Barana miała pierwsza bude i papiery z 2.0 xsi z 1994r. A homogacyjnie była zbudowana na 306 gti-6 z 1998r i nikt nie robił problemów.
Zawsze możesz jeszcze zasięgnąć wiedzy u źródła czyli p. Nowaka.
auto: RENAULT TWINGO
silnik:: 1.6
moc: 135km Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2014 Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: Śro 11 Cze, 2014
Dodam od siebie że warto poinformowac o tym technicznego na pierwszym badaniu że auto zostało przebudowane zgodnie z homologacją, nie istnieją różnice wizualne i techniczne. Do tego pojemność w dowodzie ma być taka sama jak w homologacji ( sam musiałem teraz z 1800 na 2000 przerobić ). Swego czasu było sporo problemów z cc i sc zrobionymi na sportingi i vin musiał się zgadzać, teraz odpuścili
auto: BMW E46 Compact
silnik:: M54B25
moc: 192km Pomógł: 11 razy Dołączył: 30 Sty 2010 Skąd: Mysłowice
Wysłany: Czw 12 Cze, 2014
Najpierw na stacje diagnostyczną robisz przegląd rozszerzony,potem z papierem od diagnosty jedziesz do wydziału komunikacji, tam zmieniają Ci naklejki na rejestracji i daja dowód tymczasowy ,oczywiście płacisz tylko nie pamiętam ile. Potem do ubezpieczalni żeby przeliczyli Ci składki i gotowe. Albo najpierw do ubezpieczalni,a dopiero potem do wydziału komunikacji.
auto: Delta HF/XJ 600
silnik:: 2.0/600
moc: 205/61km
Dołączył: 27 Maj 2013 Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 12 Cze, 2014
arssss napisał/a:
Najpierw na stacje diagnostyczną robisz przegląd rozszerzony
a to coś innego jak taki coroczny?
wszystko fajnie, ale większość lodzików na stacjach diagnostycznych nie kuma przepisów i chcą jakieś dokumenty silnika, rzeczoznawce itp... znacie jakaś ogarnięta stacje w Krakowie?
auto: BMW E46 Compact
silnik:: M54B25
moc: 192km Pomógł: 11 razy Dołączył: 30 Sty 2010 Skąd: Mysłowice
Wysłany: Czw 12 Cze, 2014
no inny niz ten roczny. Poszukaj na racingforum tam ktos wrzucal paragrafy ,drukujesz jedziesz z nimi na stacje pokazujesz i niech to ogarnia. Na rf.pl jest caly topic na ten temat.
auto: RENAULT TWINGO
silnik:: 1.6
moc: 135km Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2014 Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: Czw 12 Cze, 2014
U mnie wyglądało tak że koleś się spytał na stacji czy ten silnik występował fabrycznie, jako że był po prostu wpisali papierek na stacji i znim udałem się do wydziału komunikacji. Zrobili wpis w dowód i kartę pojazdu i teraz walczę z pzu bo u nich jest problem bo niby było clio williams ale nie mają go w bazie i czekam na rekalkulacje składki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach