Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Marka, model a homologacja FIA?
Autor Wiadomość

Kuner 
na satatek. służbowo!
swiatMINI.pl


auto: kilka
silnik:: dużo
moc: łącznie z 1000km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Skąd: Wawa - Ursus

Wysłany: Pon 05 Maj, 2014   Marka, model a homologacja FIA?

Słuchajcie, mam pytanie :)
Mój znajomy ma mały dylemat - tak w skrócie:
Powiedzmy że mam BMW 316 Coupe, wsadzam do niego silnik s50, zwrotnice, hamulce i parę innych bajerów z M3. Czy w RSMP w historyku, lub w górach to pójdzie jako M3 zgodne z książką homologacyjna M3? Czy numer VIN ma znaczenie? Czy typ 316i w dowodzie rejestracyjnym nie będzie problemem?
_________________
www.swiatMINI.pl
Niezależny Serwis Samochodów MINI
 
 

arssss 
troszkę mi stoi...
36.6°C


auto: BMW E46 Compact
silnik:: M54B25
moc: 192km
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Sty 2010
Skąd: Mysłowice

Wysłany: Pon 05 Maj, 2014   

Kuner, Musiałbyś w homo zerknąć czy nie ma tam nic o VIN-ie. W niektórych homo jest uwzględniony fragment VINu i wtedy nie może być inna buda niż taka,która oryginalnie była M3 i w swoim VINie zawiera ten fragment .Przynajmniej ktoś tu tak kiedyś pisał.
_________________
Nie umiem jezdzic
 
 
 

Kuner 
na satatek. służbowo!
swiatMINI.pl


auto: kilka
silnik:: dużo
moc: łącznie z 1000km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Skąd: Wawa - Ursus

Wysłany: Pon 05 Maj, 2014   

Nic w homo o vinie nie znalazłem. Rozumiem że dla pewności zmienić pojemność w dowodzie rejestracyjnym i będzie spoko :)
_________________
www.swiatMINI.pl
Niezależny Serwis Samochodów MINI
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Pon 05 Maj, 2014   

VIN swego czasu tyczył się tylko Evo, chodziło chyba o Eu i us specyfikacje, i nie jestem pewien czy nie chodziło o przebudowy 8 na 9.
Nam Nowak powiedział ze na bk samochód ma być zgodny z książką i nic więcej go nie interesuje.
Swego czasu było sporo pseudo afer ze ktoś ze zwykłego clio zrobił ragnotti a VIN inny.
Od tego roku jest zapis w regulaminie ze auto przedstawione do bk ma być zgodne z tym co w książce. W skrócie możesz zbudować clio ragnotti na budzie 1.2 a zgłaszać jako ragnotti. Stan fizyczny ma się zgadzać z homo. To co w dowodzie nie ma znaczenia. 306 Barana miała pierwsza bude i papiery z 2.0 xsi z 1994r. A homogacyjnie była zbudowana na 306 gti-6 z 1998r i nikt nie robił problemów.
Zawsze możesz jeszcze zasięgnąć wiedzy u źródła czyli p. Nowaka.
_________________
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Wto 20 Maj, 2014   

Geko - dobrze prawi.

Aktualnie zostało to nawet doprecyzowane w regulaminach że SAMOCHÓD MA BYĆ ZGODNY Z KSIĄŻKĄ HOMOLOGACYJNĄ, i tyle w temacie.

M3 ma pare ciekawych rzeczy w stosunku do zwykłego 3 - warto przypilnować żeby wszystko było :)
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

CZUCZU 
ja! ja! wybierz mnie shrek!
..będzie rozkosznie


auto: RENAULT TWINGO
silnik:: 1.6
moc: 135km
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2014
Skąd: Stalowa Wola

Wysłany: Śro 11 Cze, 2014   

Dodam od siebie że warto poinformowac o tym technicznego na pierwszym badaniu że auto zostało przebudowane zgodnie z homologacją, nie istnieją różnice wizualne i techniczne. Do tego pojemność w dowodzie ma być taka sama jak w homologacji ( sam musiałem teraz z 1800 na 2000 przerobić ). Swego czasu było sporo problemów z cc i sc zrobionymi na sportingi i vin musiał się zgadzać, teraz odpuścili
 
 

Święty 
śmierdzi frytkami u mnie w pokoju


auto: Delta HF/XJ 600
silnik:: 2.0/600
moc: 205/61km
Dołączył: 27 Maj 2013
Skąd: Kraków

Wysłany: Czw 12 Cze, 2014   

CZUCZU napisał/a:
Do tego pojemność w dowodzie ma być taka sama jak w homologacji ( sam musiałem teraz z 1800 na 2000 przerobić )


a jak się to załatwia?
_________________
WWW.ERHAPLUS.PL

Profesjonalne apteczki
www.sklepmedycznyonline.pl
 
 

Ancymon
[Usunięty]

Wysłany: Czw 12 Cze, 2014   

http://lmgtfy.com/?q=zmia...+rejestracyjnym
 
 

Święty 
śmierdzi frytkami u mnie w pokoju


auto: Delta HF/XJ 600
silnik:: 2.0/600
moc: 205/61km
Dołączył: 27 Maj 2013
Skąd: Kraków

Wysłany: Czw 12 Cze, 2014   

Ancymon napisał/a:

:lol2:
a no to poszperaj tam i mi napisz jak się zmienia pojemność i moc w dowodzie.
_________________
WWW.ERHAPLUS.PL

Profesjonalne apteczki
www.sklepmedycznyonline.pl
 
 

arssss 
troszkę mi stoi...
36.6°C


auto: BMW E46 Compact
silnik:: M54B25
moc: 192km
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Sty 2010
Skąd: Mysłowice

Wysłany: Czw 12 Cze, 2014   

Najpierw na stacje diagnostyczną robisz przegląd rozszerzony,potem z papierem od diagnosty jedziesz do wydziału komunikacji, tam zmieniają Ci naklejki na rejestracji i daja dowód tymczasowy ,oczywiście płacisz tylko nie pamiętam ile. Potem do ubezpieczalni żeby przeliczyli Ci składki i gotowe. Albo najpierw do ubezpieczalni,a dopiero potem do wydziału komunikacji.
_________________
Nie umiem jezdzic
 
 
 

Święty 
śmierdzi frytkami u mnie w pokoju


auto: Delta HF/XJ 600
silnik:: 2.0/600
moc: 205/61km
Dołączył: 27 Maj 2013
Skąd: Kraków

Wysłany: Czw 12 Cze, 2014   

arssss napisał/a:
Najpierw na stacje diagnostyczną robisz przegląd rozszerzony


a to coś innego jak taki coroczny?

wszystko fajnie, ale większość lodzików na stacjach diagnostycznych nie kuma przepisów i chcą jakieś dokumenty silnika, rzeczoznawce itp... znacie jakaś ogarnięta stacje w Krakowie?
_________________
WWW.ERHAPLUS.PL

Profesjonalne apteczki
www.sklepmedycznyonline.pl
 
 

arssss 
troszkę mi stoi...
36.6°C


auto: BMW E46 Compact
silnik:: M54B25
moc: 192km
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Sty 2010
Skąd: Mysłowice

Wysłany: Czw 12 Cze, 2014   

no inny niz ten roczny. Poszukaj na racingforum tam ktos wrzucal paragrafy ,drukujesz jedziesz z nimi na stacje pokazujesz i niech to ogarnia. Na rf.pl jest caly topic na ten temat.
_________________
Nie umiem jezdzic
 
 
 

Święty 
śmierdzi frytkami u mnie w pokoju


auto: Delta HF/XJ 600
silnik:: 2.0/600
moc: 205/61km
Dołączył: 27 Maj 2013
Skąd: Kraków

Wysłany: Czw 12 Cze, 2014   

czytałem to, już widzę jak to jakiś ziutek rozkmini :D ale cóż... spróbujemy :faja:
_________________
WWW.ERHAPLUS.PL

Profesjonalne apteczki
www.sklepmedycznyonline.pl
 
 

CZUCZU 
ja! ja! wybierz mnie shrek!
..będzie rozkosznie


auto: RENAULT TWINGO
silnik:: 1.6
moc: 135km
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2014
Skąd: Stalowa Wola

Wysłany: Czw 12 Cze, 2014   

U mnie wyglądało tak że koleś się spytał na stacji czy ten silnik występował fabrycznie, jako że był po prostu wpisali papierek na stacji i znim udałem się do wydziału komunikacji. Zrobili wpis w dowód i kartę pojazdu i teraz walczę z pzu bo u nich jest problem bo niby było clio williams ale nie mają go w bazie i czekam na rekalkulacje składki
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.13 sekundy. Zapytań do SQL: 12