Napiszcie czy macie jakieś doświadczenia z tematem żółtych blach.
1. jakie samochody podlegają pod możliwość rejestracji na żółtych ?
2. jakie warunki muszą być spełnione ?
3. ile to kosztuje ?
4. czy np samochód niestandardowy, przerobiony wg własnego pomysłu bądź pomysłu czyjegoś może być podchodzić pod żółte blachy ? np clio Badiego ? Czy Skoda Rapid V6 ?
5. w przypadku auta zabytkowego muszą być oględziny rzeczoznawcy ?
Ale tak szczerze mowiąc, z tego co sie orientuję, to nie warto mieć auta na spółę z państwem, za ładniejsze rejestracje i możliwość wykupywania ubezpieczenia na dni, więcej później jest problemów z tym wszystkim niż z normalnym przeglądem co rok i ubezpieczeniem tez na rok ze zwykłymi blachami.
auto: yaris TS
silnik:: 1NZ-FE
moc: nykm Pomógł: 36 razy Dołączył: 16 Maj 2010 Skąd: Katowice
Wysłany: Pią 15 Sty, 2016
Ja nie chcesz istotnie zmieniać i regularnie jeździć za granicę (to wymaga pozwolenia) to nie ma problemów. Zresztą tuning z epoki możesz śmiało wsadzać, bo nikt Ci nic nie zarzuci (można obadać karlsona z CA, który lata na żółtych).
Dożywotni przegląd, zniżka 70%, co w połączeniu z 60% daje śmieszne OC (to chyba da się nawet bez żółtych pochytać) no i mało takich aut, co daje możliwość dostania fajnej rejestracji, jak u mnie: z rocznikiem auta, jednocześnie moim urodzenia i modelem.
Aha no i da się, "w pewnych okolicznościach" na żółte auto praktycznie bez papierów zarejestrować.
Do wartości auta 33tys zł nie trzeba się o nic martwić przy zagranicznych wyjazdach czy sprzedaży za granicę
Poza tym
karoluPL napisał/a:
to nie warto mieć auta na spółę z państwem
auto na spółę z państwem masz gdy wpiszesz je do rejestru zabytków, a nie ewidencji. Robią tak osoby, które mają na prawdę cenne czy unikatowe samochody
4. czy np samochód niestandardowy, przerobiony wg własnego pomysłu bądź pomysłu czyjegoś może być podchodzić pod żółte blachy ? np clio Badiego ? Czy Skoda Rapid V6 ?
Chodzi mi generalnie o jakąś wydumkę, która nie była w produkcji, a jest wykonana na bazie auta np z 90 roku.
auto: Clio Williams
silnik:: F7R
moc: 154km Pomógł: 23 razy Dołączył: 21 Sty 2008 Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 15 Sty, 2016
was79 napisał/a:
Aha no i da się, "w pewnych okolicznościach" na żółte auto praktycznie bez papierów zarejestrować.
No właśnie, często można spotkać taką opinię, ale jak to wygląda w praktyce? Kiedyś dzwoniłem do UM w sprawie Vespy bez dowodu rejestracyjnego (były tylko stare tablice zielone) i tam mi powiedziano, że nie ma mowy o zarejestrowaniu tego pojazdu jeżeli nigdzie nie będzie występował w ich bazie.
A druga sprawa czy brak ciągłości w umowach sprzedaży też można jakoś ominąć? W niemieckim dowodzie rej. jest Pan X wpisany jako ostatni właściciel. Jednak umowa kupna-sprzedaży jest spisana między Panem Y i Mietkiem handlarzem.
Vlodarsky napisał/a:
Vlodarsky napisał/a:
4. czy np samochód niestandardowy, przerobiony wg własnego pomysłu bądź pomysłu czyjegoś może być podchodzić pod żółte blachy ? np clio Badiego ? Czy Skoda Rapid V6 ?
Chodzi mi generalnie o jakąś wydumkę, która nie była w produkcji, a jest wykonana na bazie auta np z 90 roku.
Myślę, że taką Skodę Rapid V6 to raczej trudno będzie zarejestrować na żółte. Reszta to chyba zależy od rzeczoznawcy.
Ostatnio zmieniony przez fydi Pią 15 Sty, 2016, w całości zmieniany 1 raz
auto: yaris TS
silnik:: 1NZ-FE
moc: nykm Pomógł: 36 razy Dołączył: 16 Maj 2010 Skąd: Katowice
Wysłany: Pią 15 Sty, 2016
Vlodarsky napisał/a:
A jeszcze :
Vlodarsky napisał/a:
4. czy np samochód niestandardowy, przerobiony wg własnego pomysłu bądź pomysłu czyjegoś może być podchodzić pod żółte blachy ? np clio Badiego ? Czy Skoda Rapid V6 ?
Chodzi mi generalnie o jakąś wydumkę, która nie była w produkcji, a jest wykonana na bazie auta np z 90 roku.
Trudno powiedzieć, jak to interpretują, trza by pogadać z ogarniętym rzeczoznawcą.
Cytat:
W Polsce tablice zabytkowe może otrzymać samochód, którego wiek przekracza 25 lat. Odstępstwo od tej reguły obowiązuje wyłącznie jeśli on jest unikatowy. Co to znaczy? Otóż pojazdem unikatowym jest auto, które było produkowane przez bardzo krótki okres w małym nakładzie (np. Renault Spider), prototyp lub pojazd, w którym zastosowano wyjątkowe rozwiązania techniczne.
fydi napisał/a:
was79 napisał/a:
Aha no i da się, "w pewnych okolicznościach" na żółte auto praktycznie bez papierów zarejestrować.
No właśnie, często można spotkać taką opinię, ale jak to wygląda w praktyce? Kiedyś dzwoniłem do UM w sprawie Vespy bez dowodu rejestracyjnego (były tylko stare tablice zielone) i tam mi powiedziano, że nie ma mowy o zarejestrowaniu tego pojazdu jeżeli nigdzie nie będzie występował w ich bazie.
A druga sprawa czy brak ciągłości w umowach sprzedaży też można jakoś ominąć? W niemieckim dowodzie rej. jest Pan X wpisany jako ostatni właściciel. Jednak umowa kupna-sprzedaży jest spisana między Panem Y i Mietkiem handlarzem.
A co figuruje w WK? jeżeli nic pisz Pan pomiędzy X i Tobą. Później już stardartowo.
Zarejestrować da radę, musze podpytać dokładnie, bo znam przykład merca, który miał tylko fakturę firmy z PL, która go przytargała z Holandii totalnie bez papierów, a dziś już ma żółte.
auto: BE EM WE
silnik:: 3.0
moc: Pińcet sto dziewińcetkm Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 10 Lut, 2016
Panowie potrzebuje kogos kto wyda takie zaświadczenie:
najlepiej na dzień 15 maja 2015
auto mialo wtedy 28 lat
chodzi o to by unikną kary za brak OC w momencie rejestracji
auto zarejestrowane na białe
"zgodnie z ustawą o obowiązkowych ubezpiecznieniach art 1 punt 1 d
pojazd historyczny: d) pojazd mający co najmniej 25 lat i uznany przez uprawnionego rzeczoznawcę samochodowego za pojazd unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach