Wysłany: Pon 02 Lip, 2007 Klatka - jak ? co ? czemu tak ? ahaaa... rozumiem
No więc dawno nie zadawałem pytań...
Interesuje mnie jak to jest z klatką ?
Jak się ją buduje. Czy są jakieś zasady. Z jakiego materiału rurki, jakiej grubości, czy to się robi według jakiegoś schematu ? Jak się robi do sportu to trzeba pewnie mieć atesty i inne duperele. Proszę o trochę objaśnień bo nie mam o tym zielonego pojęcia a mnie to interesuje.
przyłączam sie do pytania Vlodarsky'ego interesuje mnie klatka do Renault 5 .
p106rallye [Usunięty]
Wysłany: Pon 02 Lip, 2007
Jeśli chodzi o sport to musi ona być zgodna z załącznikiem J.Można sobie ją z tego co mi wiadomo ,jak się ma technologie(profesjonalną giętarke), wykonać samemu.Tzn wykonana musi być z rur bezszwowych o odpowiedniej grubości(tych parametrów nie znam).Giętarka nie może robić na zgięciach charakterystycznej harmonijki tylko wszystko na gładko. Klatka musi być przyspawana i przykręcona dodatkowo śrubami do nadwozia.To tyle co ,wiem z autopsji.
Wszystko odnosnie klatki jest podane w zalaczniku J (www.pzm.pl) + ew. stopki, tudziez mocowania sa w homologacji danego samochodu.
Jezeli wszystko jest wykonane tak jak zyczy sobie tego zalacznik J to klatka automatycznie moze byc stosowana w wyscigach/rajdach, homologacja klatki nie jest wymagana.
auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km Pomógł: 80 razy Dołączył: 09 Kwi 2006 Skąd: ze wsi
Wysłany: Pon 02 Lip, 2007
zostalo juz prawie wszystko lub duzo napisane...
dodam od siebie ze w sporcie znajdziesz tez klatki nie zgodne z zal J
/ciensze palaki, mocowanie do nadwozie przez spawanie a nie skrecanie,
wykoanie z CrMo/ ale maja one wtedy wlasne certyfikaty - homologacje.
w tym przypadku klatka musi posiadac nabity numer lub w przypadku
klatek sparco naklejke i do tego papier z tym samym numerem co na
klatce.
jak bedziesz robil sam zwroc uwage na spawy - jakosc, estatyke,
dospawanie w miejscach niedostpenych... i na koniec nie zaluj kasy...
jesli ma ona chronic zycie /tfu tfu tfu/ przesadnie nie oszczedzaj :)
Jeśli chodzi o sport to musi ona być zgodna z załącznikiem J.Można sobie ją z tego co mi wiadomo ,jak się ma technologie(profesjonalną giętarke), wykonać samemu.Tzn wykonana musi być z rur bezszwowych o odpowiedniej grubości(tych parametrów nie znam).Giętarka nie może robić na zgięciach charakterystycznej harmonijki tylko wszystko na gładko. Klatka musi być przyspawana i przykręcona dodatkowo śrubami do nadwozia.To tyle co ,wiem z autopsji.
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Wto 03 Lip, 2007
Ja również polecam Pawla Trele.
Ma duże doswiadczenie, dostep do odpowiedniego materialu i naprawde przystępne ceny.
Naprawde sporo jego klatek jezdzi w rajdach, wyscigach oraz rallycrosie a to chyba najlepsza rekomendacja.
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
auto: Sitroen
silnik:: D16Z28K76W11
moc: milijonkm Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Maj 2006 Skąd: Z dupy
Wysłany: Wto 03 Lip, 2007
a jak to z cenami wyglada (orientacyjnie chociaż...)? Ma możliwość zrobienia cr-mo?
_________________
Czesio napisał/a:
Na twoim miejscu zaczął bym zważać na ton , którym się do mnie zwracasz. Nie piliśmy razem wódki , i nie jestem twoim kolegą spod sklepu żebyś używał wobec mnie takich słów .
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Wto 03 Lip, 2007
Cr-mo to w polsce chyba tylko w IRECO robią - koszt ogromny, mniej wiecej zwykla klatka x3.
Za podstawową regul;aminową klatke powinieneś zaplacić 1300-1400pln.
Do 2000pln to już klateczka z krzyzami w drzwiach itp.
Tyle że jak wstawiasz klatkę to od razu obspawaj nadwozie - bo to też b. ważne
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
auto: Sitroen
silnik:: D16Z28K76W11
moc: milijonkm Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Maj 2006 Skąd: Z dupy
Wysłany: Wto 03 Lip, 2007
buda już obspawana, ja bym chciał coś lekkiego, raczej bez krzyży...
_________________
Czesio napisał/a:
Na twoim miejscu zaczął bym zważać na ton , którym się do mnie zwracasz. Nie piliśmy razem wódki , i nie jestem twoim kolegą spod sklepu żebyś używał wobec mnie takich słów .
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Wto 03 Lip, 2007
No to jak wspomnialem pakiet minimum. Wg mnie to będzie jakieś 27-28Kg
Poproś Marcela to da Ci nr do Pawla Treli i sobie porozmawiacie o sprawach finansowych
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
auto: Sitroen
silnik:: D16Z28K76W11
moc: milijonkm Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Maj 2006 Skąd: Z dupy
Wysłany: Wto 03 Lip, 2007
nie ma gwałtu, na razie pytam orientacyjnie, jak przyjdzie co do czego - zadziałam intensywniej
_________________
Czesio napisał/a:
Na twoim miejscu zaczął bym zważać na ton , którym się do mnie zwracasz. Nie piliśmy razem wódki , i nie jestem twoim kolegą spod sklepu żebyś używał wobec mnie takich słów .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach