auto: Mazda MX5
silnik:: 1596
moc: 110km Pomógł: 78 razy Dołączył: 04 Gru 2005 Skąd: Warszawa Wola
Wysłany: Czw 06 Wrz, 2007 Belunia beleczka
Mam pytanie.
Czemu sie stosuje belke skrętną ?
Czemu wszyscy na nią narzekają, a w sporcie ( saxo ) tak swietnie sie sprawdza ?
Czemu w 21 wieku, montują belunie w najnowszym civie a nie zawias wielowachaczowy ?
Czemu wszyscy podchodzą do beluni w sposób spokojny, mimo ze jest bardzo awaryjna ?
czemu czemu czemu czemu ....
auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km Pomógł: 38 razy Dołączył: 20 Gru 2005 Skąd: z polecenia
Wysłany: Czw 06 Wrz, 2007
Sluszalem o tym ze w saksofonach i 106 lubia sie psuc.
W clio I oraz R5 masz taka sama konstrukcje (oczywiscie belka jest inna), ale w nich belek sie nie wymienia, obojetne jaki masz przebieg.
Wiec sam nie wiem na czym to polega.
:566:
auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km Pomógł: 98 razy Dołączył: 05 Gru 2005 Skąd: zadupie
Wysłany: Czw 06 Wrz, 2007
Polega to na innej konstrukcji belki. Nie wierze że w Clio i R5 belka jest jak "perpetum mobile" musi sie w neij cos wymieinać. Z tego co wiem belka w Clio ma kształt litery H jest zaadoptowana z Megany i jest to zupełnie inne rozwiązanie niż w Saxo. Clio nie ma łożysk igiełkowych które stanowią jedyny problem w Saxo - to przez to sie psuja belki.
Belka ma kilka zalet:
większy bagażnik
niższy środek ciężkości - niższe zawieszenie
daje utrzymanie dla kilkunastu firm naprawiających belki
Najlepsze belki robił VW w modelu Polo i Renault w Lagunie II - tam wymienia sie tylko tuleje i jeżdzi i jeżdzi.
_________________ when the flag drops the bullshit stops
auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km Pomógł: 98 razy Dołączył: 05 Gru 2005 Skąd: zadupie
Wysłany: Czw 06 Wrz, 2007
no i jest prostsza konstrukcyjnie
_________________ when the flag drops the bullshit stops
.....action speaks louder than words....
kubag [Usunięty]
Wysłany: Czw 06 Wrz, 2007
W 306 zasada na belke jest prosta, co 6-7 lat lub 100tys km wymiania sie lozyska z uszczelniaczami i niema problemow. DO tego mozna zrobic tak zwane smarowanie belki, czyli kalamitki i wpycha sie w srodek pelno smaru. Bo problemem belek w 306 xsarze czy ZX bo to tosamo jest dostajaca sie do srodka woda i wtedy koroduja lozyska i czopy. Robi sie syf w srodu i wtedy jest balagan. Jak przestrzega sie tej prostej zasady napraw to koszty sa male 70zl lozyska na strone + robocizna. Ja sam zrobilem w obydlu swoich pugach belki i wszystko jest zarabiscie.
auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km Pomógł: 49 razy Dołączył: 16 Lut 2006 Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 06 Wrz, 2007 Re: Belunia beleczka
Michał napisał/a:
Mam pytanie.
Czemu sie stosuje belke skrętną ?
Czemu wszyscy na nią narzekają, a w sporcie ( saxo ) tak swietnie sie sprawdza ?
Czemu w 21 wieku, montują belunie w najnowszym civie a nie zawias wielowachaczowy ?
Czemu wszyscy podchodzą do beluni w sposób spokojny, mimo ze jest bardzo awaryjna ?
czemu czemu czemu czemu ....
Belke stosuja panowie z kalkulatorkami dla których nie liczy sie jak auto jezdzi tylko ile kosztuje i ile na tym zarobia.
W sporcie belka nie sprawdza sie swietnie, najwiekszym minusem saxo/106 jest wlasnie skaczaca dupa, jak byl puchar 106 to wlasnie bylo wymieniane jako najwieksza wada.
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Czw 06 Wrz, 2007
Cytat:
W sporcie belka nie sprawdza sie swietnie, najwiekszym minusem saxo/106 jest wlasnie skaczaca dupa, jak byl puchar 106 to wlasnie bylo wymieniane jako najwieksza wada.
Mysle że problemem nie bylo zastosowanie belki skrętnej, tylko drążków skrętnych jako element resorujacy (w miejsce klasycznych sprężyn śrubowych).
Jest wiele aut z belka skrętną, ale na sprężynach (wlaśnie przed chwilą przeczytalem że C2 ma sprężyny !!! ) które jako tako da sie zestroić również w rajdach
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
no wielowahacz na pewno bedzie komfortowszy, z ciekawych przykladow z zycia to pospolity fiat bravo/brava ma z tylu belke, a luksusowsza alfa 145/6 ma wielowahacz ico ciekawe z tylu ten sam co z przodu u siebie i z przodu w bravie. Nowy kompletny ponoc 260zl, wiec tansze niz belka.
Ciekawostka tez golfami/a3/tt/octavia bo one maja belki w standardzie (wlascicielom audi to sie czasem nie miesci w glowie) a jedynie wersje 4x4 maja wahacze, bo musza.
No a ostatnia ciekawostke ktos juz powiedzial - ze nowy civ po xx latach przeszedl na belke (ciekawe czy typeR tez ma belke?)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach