Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Belunia beleczka
Autor Wiadomość

Michał 
Penetrator


auto: Mazda MX5
silnik:: 1596
moc: 110km
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 04 Gru 2005
Skąd: Warszawa Wola

Wysłany: Czw 06 Wrz, 2007   Belunia beleczka

Mam pytanie.
Czemu sie stosuje belke skrętną ?
Czemu wszyscy na nią narzekają, a w sporcie ( saxo :D ) tak swietnie sie sprawdza ?
Czemu w 21 wieku, montują belunie w najnowszym civie a nie zawias wielowachaczowy ?
Czemu wszyscy podchodzą do beluni w sposób spokojny, mimo ze jest bardzo awaryjna ?
czemu czemu czemu czemu ....
 
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Czw 06 Wrz, 2007   

może pójdziemy do Hong Kong Housu i obgadamy temat


:D
 
 

KonradMK 
Gary Muvaut

auto: B==D
silnik:: B==D
moc: B==Dkm
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Gru 2005
Skąd: B==D

Wysłany: Czw 06 Wrz, 2007   

no właśnie, czemu? zawieszenie focusa jest zajebiste! czemu nie ma takiego we wszystkich autach?
 
 

pcs 
dodatkowe kategorie


auto: volvo 240 turbo
silnik:: B204gt
moc: 200km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Gru 2005
Skąd: WW

Wysłany: Czw 06 Wrz, 2007   

w saxo jest awaryjna... , w clio nie slyszalem o problemie z nia
 
 

k-mart 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2005
Skąd: z polecenia

Wysłany: Czw 06 Wrz, 2007   

Sluszalem o tym ze w saksofonach i 106 lubia sie psuc.
W clio I oraz R5 masz taka sama konstrukcje (oczywiscie belka jest inna), ale w nich belek sie nie wymienia, obojetne jaki masz przebieg.
Wiec sam nie wiem na czym to polega.
:566:
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Czw 06 Wrz, 2007   

Polega to na innej konstrukcji belki. Nie wierze że w Clio i R5 belka jest jak "perpetum mobile" musi sie w neij cos wymieinać. Z tego co wiem belka w Clio ma kształt litery H jest zaadoptowana z Megany i jest to zupełnie inne rozwiązanie niż w Saxo. Clio nie ma łożysk igiełkowych które stanowią jedyny problem w Saxo - to przez to sie psuja belki.

Belka ma kilka zalet:
większy bagażnik
niższy środek ciężkości - niższe zawieszenie
daje utrzymanie dla kilkunastu firm naprawiających belki


Najlepsze belki robił VW w modelu Polo i Renault w Lagunie II - tam wymienia sie tylko tuleje i jeżdzi i jeżdzi.
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

Michał 
Penetrator


auto: Mazda MX5
silnik:: 1596
moc: 110km
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 04 Gru 2005
Skąd: Warszawa Wola

Wysłany: Czw 06 Wrz, 2007   

tylko dla tego sie stosuje belki ?
ze jest większy bagarek ?
heh .....
 
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Czw 06 Wrz, 2007   

no i jest prostsza konstrukcyjnie :)
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

kubag
[Usunięty]

Wysłany: Czw 06 Wrz, 2007   

W 306 zasada na belke jest prosta, co 6-7 lat lub 100tys km wymiania sie lozyska z uszczelniaczami i niema problemow. DO tego mozna zrobic tak zwane smarowanie belki, czyli kalamitki i wpycha sie w srodek pelno smaru. Bo problemem belek w 306 xsarze czy ZX bo to tosamo jest dostajaca sie do srodka woda i wtedy koroduja lozyska i czopy. Robi sie syf w srodu i wtedy jest balagan. Jak przestrzega sie tej prostej zasady napraw to koszty sa male 70zl lozyska na strone + robocizna. Ja sam zrobilem w obydlu swoich pugach belki i wszystko jest zarabiscie.
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Czw 06 Wrz, 2007   

saxorulez napisał/a:
no i jest prostsza konstrukcyjnie


Na pewno tańsza ;)

Belka sie nie psuje sama ;) Jak ktoś nie dba to ma zepsutą ;)
A ja teraz będe mial jedną na zapas :D :D :D
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Czw 06 Wrz, 2007   Re: Belunia beleczka

Michał napisał/a:
Mam pytanie.
Czemu sie stosuje belke skrętną ?
Czemu wszyscy na nią narzekają, a w sporcie ( saxo :D ) tak swietnie sie sprawdza ?
Czemu w 21 wieku, montują belunie w najnowszym civie a nie zawias wielowachaczowy ?
Czemu wszyscy podchodzą do beluni w sposób spokojny, mimo ze jest bardzo awaryjna ?
czemu czemu czemu czemu ....


Belke stosuja panowie z kalkulatorkami dla których nie liczy sie jak auto jezdzi tylko ile kosztuje i ile na tym zarobia.
W sporcie belka nie sprawdza sie swietnie, najwiekszym minusem saxo/106 jest wlasnie skaczaca dupa, jak byl puchar 106 to wlasnie bylo wymieniane jako najwieksza wada.
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Czw 06 Wrz, 2007   

Cytat:
W sporcie belka nie sprawdza sie swietnie, najwiekszym minusem saxo/106 jest wlasnie skaczaca dupa, jak byl puchar 106 to wlasnie bylo wymieniane jako najwieksza wada.


Mysle że problemem nie bylo zastosowanie belki skrętnej, tylko drążków skrętnych jako element resorujacy (w miejsce klasycznych sprężyn śrubowych).

Jest wiele aut z belka skrętną, ale na sprężynach (wlaśnie przed chwilą przeczytalem że C2 ma sprężyny !!! ) które jako tako da sie zestroić również w rajdach
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Czw 06 Wrz, 2007   

No tak da sie jakos zestroi, dobrze to ujales :) , ale wielowachacz zawsze bedzie lepszy.
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Czw 06 Wrz, 2007   

Michał napisał/a:
Czemu w 21 wieku, montują belunie w najnowszym civie a nie zawias wielowachaczowy ?

Ale na to pytanie Michala sam bym chcial poznać odpowiedź...
To jak krok wstecz - choć honda twierdzi że zawias jest tak samo dobry (???)
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

pcs 
dodatkowe kategorie


auto: volvo 240 turbo
silnik:: B204gt
moc: 200km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Gru 2005
Skąd: WW

Wysłany: Czw 06 Wrz, 2007   

no wielowahacz na pewno bedzie komfortowszy, z ciekawych przykladow z zycia to pospolity fiat bravo/brava ma z tylu belke, a luksusowsza alfa 145/6 ma wielowahacz ico ciekawe z tylu ten sam co z przodu u siebie i z przodu w bravie. Nowy kompletny ponoc 260zl, wiec tansze niz belka.

Ciekawostka tez golfami/a3/tt/octavia bo one maja belki w standardzie (wlascicielom audi to sie czasem nie miesci w glowie) a jedynie wersje 4x4 maja wahacze, bo musza.

No a ostatnia ciekawostke ktos juz powiedzial - ze nowy civ po xx latach przeszedl na belke (ciekawe czy typeR tez ma belke?)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 9