auto: w planach
silnik:: 3.8...
moc: dużokm Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Sie 2009 Skąd: Waw/Chełm
Wysłany: Śro 16 Lis, 2011 golf v gti(rozrząd,olej dsg...)
Pany mam kilka pytań do osób, które miały styczność z tym wozidłem
1.Co ile wymieniać i jaki zestaw rozrządu kupić???
W książce jest napisane, że po 180tyś???!!! Nie za dużo???Ja mam nalatane 115 obecnie.
Dzieci neostrady piszą, że to jakaś specjalna konstrukcja napinacza i dlatego dopuszczają tak duże przebiegi...
2.Jak z przeglądem skrzyni??? (co wchodzi w skład zestawu do wymiany jakie parametry ma spełniać)
Samą wymianę przeprowadzi pierwszy lepszy warsztat czy to jakaś grubsza sprawa?
3."Skaczą" obroty tak jakby go coś blokowało (słychać takie rzężenie) ale jak przy gazuje już jest normalnie???
Nie wiem czy to nie czasami koło na alternatorze...ale może jakieś sugestie?
4.Jaką oliwe na zimę? Obecnie zalany Castrol EDGE 10W60.
auto: CCS/C4/E34
silnik:: 1.2/1.6/2.0
moc: 90/115/150km Pomógł: 23 razy Dołączył: 02 Sie 2011 Skąd: Goclaf
Wysłany: Czw 17 Lis, 2011
itr 911 napisał/a:
W książce jest napisane, że po 180tyś???!!! Nie za dużo???Ja mam nalatane 115 obecnie.
Dzieci neostrady piszą, że to jakaś specjalna konstrukcja napinacza i dlatego dopuszczają tak duże przebiegi...
Ja po doświadczeniach z innymi autami zawsze wymieniałem wcześniej,
przebieg przebiegiem ale ma też znaczenie gdzie i jak zrobiony.
Inaczej będzie lajtowo i na autostradzie a inaczej po mieście i z lekkim katowaniem.
Ja bym osobiście zrobił wcześniej niż te 180 tys.
_________________ Nadsterowność jest lepsza, nie widzisz drzewa które Cię zabije
100 tysiecy, tak mówi Patryk z CS, jaki to nie wiem,ja miałem robione w ASO. Sprawdź wałek czy nie wytarty, częsta wada w pierwszych latach produkcji.
2. Wymiana oleju, co 90 tysi, Patryk mówi,że co 60 tysi jak jeździsz dynamicznie. Koszt 800-900zł, niestety tylko u osłów w ASO trzeba to robić.
3. Nie wiem.
4. 5W30 z Helixa dedykowany do tych silników, na zimę jak najbardziej ok. ja nawet w lato na tym jeżdżę bo jeżdzę dość wolno...
ja lałem Motula bo spełniał idealnie wymagania producenta
co do rozrządu to faktycznie producent zaleca co 180tyś, ale lepiej wymienić wcześniej
i koniecznie trzeba sprawdzać popychacz pompy paliwa bo była wada fabryczna i zwyczajnie się przecierał, więc raz na 30-40tyś warto go wymienić (koszt popychacza ok 100zł.)
olej w dsg wymienia się w aso, nie wiem czy teraz już mniejsze warsztaty to ogarniają, ale problem był z maszyną która w tym celu jest niezbędna
pierwsza wymiana oleju po 60tyś, kolejne co 30-40tyś.
Mnie nurtuje jedno pytanie, te silniki lubią pić oliwę z wyjątkiem podobno Castrola. Prawda to?
itr 911, Twój bierze olej?
prawda, mobila i motula bral prawie tyle samo
na 8 tyś. km brał od 1-2l. ale muszę przyznać że raczej go nie oszczędzałem i było to wyraźnie widać na bagnecie
jak przez tydzień jeździłem lajtowo to nic nie drgnęło, ale kilka ostrzejszych dni i wyraźnie poziom spadał
auto: w planach
silnik:: 3.8...
moc: dużokm Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Sie 2009 Skąd: Waw/Chełm
Wysłany: Czw 17 Lis, 2011
Dzięki za info choć już większość ustaliłem sam
GeKo napisał/a:
Mnie nurtuje jedno pytanie, te silniki lubią pić oliwę z wyjątkiem podobno Castrola. Prawda to?
itr 911, Twój bierze olej?
To nie ma znaczenia, Castrola też pije i to konkretnie, ale wszystko zależy w jakich warunkach auto lata.
Miasto i trasa "na spokojno" można powiedzieć, że nic nie pali, ale już mocny but a szczególnie jazda autostradowa przy sporych prędkościach powiedzmy 180-200 potrafi łyknąć konkretnie!!!
Należy bardzo często sprawdzać stan.
Ja latam tylko na Castrolu EDGE i na 20tysi bierze od 1-1,5L
Co do oliwy to zalałem Castrola EDGE 5W30 (15tysi to raczej max na zmianę z racji papierowych wkładów!!!)
Olej w skrzyni tak jak mówicie tyllko aso z racji sprzętu i samej procedury wymiany jest to troszkę skomplikowane (wymiana na pracującym silniku tzw "aktywna" aby się układ nie zapowietrzył)
Koszt 800-900zeta z robocizną w skodzie:)
Co do rozrządu to koszty nie są duże bo:
Zestaw Contitecha(trzy napinacze+pasek) 300zł
pompa wody SKF 150zł
Całość z robocizną 750zeta więc luzik, ale moje auto ma 115tyś i życie ma raczej lekkie więc się zastanawiam czy nie polatać na nim tak do powiedzmy 150tysi???
Mnie nurtuje jedno pytanie, te silniki lubią pić oliwę z wyjątkiem podobno Castrola. Prawda to?
itr 911, Twój bierze olej?
prawda, mobila i motula bral prawie tyle samo
na 8 tyś. km brał od 1-2l. ale muszę przyznać że raczej go nie oszczędzałem i było to wyraźnie widać na bagnecie
jak przez tydzień jeździłem lajtowo to nic nie drgnęło, ale kilka ostrzejszych dni i wyraźnie poziom spadał
Całość z robocizną 750zeta więc luzik, ale moje auto ma 115tyś i życie ma raczej lekkie więc się zastanawiam czy nie polatać na nim tak do powiedzmy 150tysi???
Jak jebnie to będziesz inaczej gadał zamiast wydać 750zł i być spokojnym
Popychacz pompy paliwa wymień koniecznie jeżeli jeszcze nie wymieniałeś.
Kolejną rzeczą, którą powinieneś sprawdzić jest napinacz łańcucha, który napędza wałki rozrządu. Jeżeli auto na ciepłym klekocze Ci jak diesel to należy to wymienić. Koszt to 600zł za części w ASO + robocizna. Jazda na niesprawnym może uszkodzić wariator (1500zł), a w najgorszym razie łańcuch może się zerwać i uszkodzi się silnik.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach