auto: bmw 318ti
silnik:: m42b18
moc: 140km Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Lut 2010 Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 26 Kwi, 2010
zbieżność ma być ustawiona na tą wartość jaką podaje serwisówka i basta dla przykładu szrot:
(Dla 2 kół) 10’±5’ rozbieżność 1 mm±0,5 mm
Regulacja przez obracanie tulei drążka kierowniczego 1 obrót = 30’ (3 mm)
Poznałeś - wiesz od kogo ta karteczka i mówisz ,że Ci Czesiek powiedział ,że ustawia na 0° . Coś tu kłamiesz. Akurat ten koleś jest Bogiem zbieżności i nie sądzę ,żeby tak uprościł. Ja się na tym nie znam ,ale jak mi kiedyś jebnął wykład z którego oczywiście prawie nic nie pamiętam ,to wspominał o ściśle określonych parametrach dla każdego samochodu.
Akurat nie rozmawiałem z Cześkiem tylko z jednym z jego mechaników. Ogólnie chodziło o to, że w większości przednionapędówek (tych małych typu Punto czy 106) zbieżność jest ustawiana na zero. Powiem teraz szczerze, że nie wiem czy ustawienie 0,5 mm czy 0 w Mondeo wpłynie na odczucia z jazdy, ale wydaje mi się że nie (aczkolwiek są to tylko moje odczucia).
zbieżność ma być ustawiona na tą wartość jaką podaje serwisówka i basta dla przykładu szrot:
(Dla 2 kół) 10’±5’ rozbieżność 1 mm±0,5 mm
Regulacja przez obracanie tulei drążka kierowniczego 1 obrót = 30’ (3 mm)
Akurat fabryczne wyliczenia to powien kompromis pomiędzy jazdą w zakręcia, a jazdą na wprost. Ale wcale nie musi być tak jak podaje fabryka, tymbardziej jak ktoś chce szybciej polatać po zakrętach, a nie startować na 1/4 mili.
auto: Clio Sport
silnik:: 2.0
moc: 201km Pomógł: 53 razy Dołączył: 10 Sty 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 26 Kwi, 2010
Drone napisał/a:
Trudno mi w to jednak uwierzyć, bo przy hamowaniu w Seicento takich efektów nie ma.
wpadaj kiedy chcesz na ursusa /wlochy.
jesli cos "myszkuje" to gdzies moim zdaniem musi byc luz/ luzik. jakby nie bylo to by sztywno (komfortowo lub nie to juz inna gadka) wybierało.
Drone Memory 5... Siara i wszystko jasne agresywność 0%
auto: Dwa sedany
silnik:: Razem 3800
moc: Razem 273km Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 26 Kwi, 2010
Jakarti napisał/a:
wpadaj kiedy chcesz na ursusa /wlochy.
jesli cos "myszkuje" to gdzies moim zdaniem musi byc luz/ luzik. jakby nie bylo to by sztywno (komfortowo lub nie to juz inna gadka) wybierało.
Na chwilę obecną powymieniam to co i tak wymienić miałem: klocki, tarcze i przekładnię kierowniczą.
Hamulce już kupione i czekam na kuriera, natomiast jest problem z przekładnią.
Czy produkty LAUBER są godne polecenia ? Wyczytałem że to są regenerowane oryginały
auto: Clio Sport
silnik:: 2.0
moc: 201km Pomógł: 53 razy Dołączył: 10 Sty 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 27 Kwi, 2010
Drone napisał/a:
Czy produkty LAUBER są godne polecenia ?
nie mam pojęcia.
mialem kiedys kontakt do typa z ASO i wszystko w pudełku Fiat/Alfa zawsze przyjezdzalo..
_________________ Niech się dzieje wola nieba, z nią się zawsze zgadzać trzeba.
Drone Memory 5... Siara i wszystko jasne agresywność 0%
auto: Dwa sedany
silnik:: Razem 3800
moc: Razem 273km Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 21 Maj, 2010
Jakarti napisał/a:
Drone napisał/a:
Czy produkty LAUBER są godne polecenia ?
nie mam pojęcia.
mialem kiedys kontakt do typa z ASO i wszystko w pudełku Fiat/Alfa zawsze przyjezdzalo..
Kupiłem tą przekładnię LAUBER i okazał się mały zonk.
Zawiozłem auto do serwisu, wymontowali starą przekładnię i ni cholery nie pasuje ta LAUBERA
Miała podobno inny wieloklin który wchodzi w kolumnę kierownicy.
Zadzwoniłem do sprzedawcy tej przekładni i potwierdził że do Punto są dwa typy i różnią się tym wieloklinem. Niestety tej drugiej nie mieli
Auto rozebrane, musi jeździć, więc na miejscu zamówiłem oryginał. Kuźwa ponad 1100PLN
Dodatkowo wymienione Tarcze tył/przód, klocki tył/przód.
Okazało się też że częściowo jeździłem na ręcznym, bo linka w pancerzu skorodowała i nigdy dobrze nie odbijała. Linka też wymieniona.
Auto jedzie jak trzeba i nie szuka szczęścia na drodze
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach