Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: M
Pią 12 Sty, 2007
*guide* how to buy....
Autor Wiadomość

k-mart 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2005
Skąd: z polecenia

Wysłany: Pią 12 Sty, 2007   *guide* how to buy....

Panowie,
za namowa naszego dowodcy Lukasza chcielibysmy wydac "guidy" do zakupu hothatchow. Kazdy z Was jest niezlym maniakiem na swoja fure i mysle ze nikt nie jest w stanie Wam namydlic ze dany hatch z ogloszenia jest super, bo wiecie na co zwrocic uwage.
Proponuje by kazdy uzytkownik napisal pare slow od siebie na co zwracac uwage przy kupnie danego modelu jakim sie poruszacie, mam na mysli cos w stylu mojego tematu o williamsie
http://forum.hothatch.org/viewtopic.php?t=1231
Napewno moja wersja nie jest jakas wzorcowa, wiec moznaby ja jakos ladniej ulozyc.
Mysle ze najlatwiej bedzie jesli bedziemy pisac w tym temacie, a gdy kazdy dorzuci swoje 5 groszy i kazdemu bedzie pasowalo, moznaby wszystkie "guidy" (chociaz mozna wymyslic inna nazwe) podkleic do 'sprzedam / kupie'.
Lukasz wspominal rowniez o wydaniu ich na hh.org :)
Wklejam topic o willim, smialo poprawiajcie jesli napisalem gdzies jakies bzdury (Bad-i?) lub poprawcie strukture.
Milego pisania! :)



Poniewaz pare osob mnie juz pytalo jak znalezc / kupic williamsa, postanowilem napisac pare slow dostepnych dla wszystkich niz odpisywac caly czas to samo na PW :)

Odrozniamy dwie fazy williamsa:

•Ph I, od 93' do konca 94'



Ph I z zewnatrz rozni sie od Ph II w nastepujacych elementach:
- przednia atrapa
- boczne listwy
- tylne lampy oraz plastik pomiedzy
- brak znaczka 2.0 przy kierunku w blotniku, w Ph II jest w bocznej listwie
- lusterka
- kolorem karoserii: kolor Ph II jest troche jasnieszy, ladniej sie blyszczy :D (niestety nr koloru nie pamietam)
W srodku roznia sie jedynie motyla noga typu pokretla od grzania, kierownica, w niektorych modelach Ph I brakiem elektrycznych lusterek.

•Ph II, od 95' do 96'




Wszystkie elementy ktore odrozniaja Ph I od Ph II mozna nabyc bardzo tanim kosztem i wymienic, dlatego uwazam ze upieranie sie na Ph II nie ma sensu, pozatym Ph I z reguly mozna nabyc pare tysiecy taniej niz Ph II.


Na co zwrocic uwage przy kupnie

•rdza
Coz samochody nie produkowane juz od 10lat produkcji renaur niestety maja to do siebie ze lubia rdzewiec :/
Warto dokladnie obejrzec nadkola tylne (przod plastik), rzucic sie z latarka pod samochod i zerknac na podwozie, naszycia progow (chociaz tanio mozna kupic podrobe i ladnie naprawic, tak samo z tylna klapa), podluznice.

•silnik
optycznie oczywiscie bez jakis wyciekow oleji. Gdy sa super wyczyszczone raczej nic sie golym okiem nie pozna, dlategeo przejechalbym sie i spojrzal jeszcze raz.
Zimny odpalony silnik obsluchalbym na ewentualne nierownosci w kreceniu na wolnych obrotach, ktore powinne spasc jak sie rozgrzeje na 900rpm (+/-50). Wentylator wlacza sie dokladnie przy 3 kresce wskaznika wody, temperatura spada do polowy i ponowna procedura.
Co do mocy to ciezko powiedziec bo nie opisze w slowach jak powinien zapodawac :P , w kazdym razie 1-ka, 2-ka oraz 3-ka to wlasnie plusy williamsa, powinien leci sobie na nich jak wsciekly :D , wyrywajac i zrywajac sie przy kazdej redukcji i ciezkim bucie w ostrych lukach

•naped
Manszetki na polosiach czesto trafiaja sie dziurawe i traca smar, nie sa one drogie wiec jesli to komus nie przeszkadza to nie ma sie co bac. Latwo to poznac po rozpryskanym smarze na scianie od kabiny w komorze silnika.
Skrzynie bywaja awaryjne ale tego raczej nie da sie poznac, wszystkie usterki ktore mialem w skrzyniach wystapily "spontanicznie" :/ .
Gdy wydaje sie ze sprzeglo cienko lapie nie musi byc to koniecznie sprzeglo, lecz tandetny pedal od sprzegla na ktorym mocowanie linki jest plastikowe, jak i zabki do regulacji ktore mogly sie juz zuzyc.

•rozbity czy caly?
Moim zdaniem nie oplaca sie juz kupowac rozbitych, poniewaz nie beda wiele tansze niz cale, zaplacimy moze jakis Chf 1000.- mniej za rozbitego a naprawa oraz graty zawsze troche kosztuje.
Niestety wiele osob tandetnie naprawia te samochody, co lepiej dla nas, poniewaz latwo mozna to poznac :) Pod maska zwrocilbym uwage na to czy srubki, przednia sciana, reflektory, szyby, atrapa i inne duperele sa orginalne a nie jakies podroby.


Na koniec chcialbym odradzic od napalania sie na egzemplarze "idealne" w super stanach, chyba ze ktos ma zajebisty budzet :D . Sa to i tak stare samochody, wiec jesli ktos chce miec piekny optycznie to i tak sam pomaluje caly samochod. Graty zuzywajace sie non-stop i tak sa do dupy seryjne, jak n.p. hamulce lub zawias, wiec mozna kupic cos zjechanego i zalozyc jakies graty bardziej sportiwne :D Stuki w zawieszeniu to niestety normalka, wiec nie pekac!
Jesli silnik, blacha oraz naped sa zdrowe, za to clio optycznie oraz przebiegowo >180'000km nie przekonuje, bralbym w ciemno (oczywiscie przy dobrej cenie)! Jak juz pisalem to wszystko nie jest "az tak" drogie, zawsze mozna poprawic.
Nie chce jakos reklamowac kraju w ktorym mieszkam bo nie naleze d jego fanow, ale pod wzgledem samochodow bardzo moge go polecic. Z duza pewnoscia mozna tu trafic williamsa w pelni udokumentowanego z ksiazka serwisowa itd. A gdy samochod ma wiecej niz 6lat, co 2 lata trzeba poddac sie do przegladu technicznego gdzie sprawdzaja wszystko z lupa w reku, czy n.p. kropelka oleju nie kapie z silnika, manszetki na polosiach sa cale, samochod nie ma rzdy, tarcze nie sa zjechane itd itd....Wiec mozna spotkac samochody w niezlym stanie, bo kazdy musi wpakowac troche kasy by przejsc ten przeglad :)

•Gdzie szukac w CH?
Nie ma jakiejs reguly, prawie kazde clio znalazlem przypadkiem walac kregi po CH.
Dobre cenowo trafia sie na:
- www.ricardo.ch (szwajcarski odpowiednik allegro.pl)
- www.autoscout.ch
- www.gratisinserate.ch
- www.car4u.ch
- http://auto.pinwand.ch/
- www.anibis.ch
- www.fundgrueb.ch

powodzenia!
Ostatnio zmieniony przez M Czw 21 Sie, 2008, w całości zmieniany 2 razy  
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pią 12 Sty, 2007   

Trzeba przenieść na techniczne i przykleic :)
Good job :)
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Pią 12 Sty, 2007   

To było na technicznych.. czy nawet jest. Watrto dopisać Hondę :) panie eM
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pią 12 Sty, 2007   

saxorulez napisał/a:
To było na technicznych.. czy nawet jest. Watrto dopisać Hondę :) panie eM

To czemu tu jest.. nie ogarniam tej akcji.

Strzeszczony Guide kupowania hondy:

Warunki: przebieg do 150 000, niebita.
Kazdy taki model jezdzi dlugo i bezawaryjnie.

W 5 gen jesli kopci i bierze olej to auto ma min. 230tysiecy a nie jak zapewnia sprzedawca :)

Co ja sie tu bede rozpisywal :)

A tak powaznie, pogadam z adminem hondapl.org czy moge zacytowac ich tekst o kupowaniu hondy bo jest bardzo rzeczowy i uniwersalny.
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

k-mart 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2005
Skąd: z polecenia

Wysłany: Pią 12 Sty, 2007   

Pomysl jest taki by kazdy kto ogarnia temat swojej fury napisal pare slow od siebie, Ty o hondzie, dzik o clio, anjas o Yts'ie, Lukasz & co. o saxo itd. :)
Bez przymusu, pisze kto chce. Lub nikt nie pisze jesli pomysl sie nie przyjmie. :)
 
 

strick 
6950 spammer!

auto: MZK KZK PKP
silnik:: zależy który
moc: jest w tobiekm
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: Katowice

Wysłany: Pią 12 Sty, 2007   

Ja moge cos o Mercu :D ;)
_________________
...
 
 
 

BaRtO_206GT 
wiosna lato jesień zima


auto: 206GT
silnik:: EW12J4
moc: xxxkm
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 07 Lis 2006
Skąd: Piaseczno

Wysłany: Pią 12 Sty, 2007   

To moze ja cos wyskrobie na temat Peugeota 206 w wersji GT (Grand Toursime)... Znaki szczegolne:

- tylko w kolorze srebrnym
- produkowane tylko w 99 roku
- charakterystyczne "szerokie" zderzaki
- tabliczka z numerem na slupkach drzwi (4500 szt wyprodukowanych)
- w srodku radio kaseciak (wtf?) blaupunkta...
- fele 16-stki model Ouragan


To chyba na tyle, pisalem rzeczy ktore pamietalem i ktore najczesciej sa "mylone" w ogloszeniach...
_________________
www.08PSS.pl - Cat Cams/ Fujita/ Magnaflow/ Milltek/ Momo/ Samco/ Woessner
Peugeot 206GT:
Stage I: 170,8 HP przy 6949 rpm/ 207,2 Nm przy 5186 rpm/ masa: 940 kg
 
 
 

k-mart 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2005
Skąd: z polecenia

Wysłany: Sob 27 Sty, 2007   

pomysl sie nie przyjal, mysle ze mozna go wywalic bo tylko miejsce zajmuje :D
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Sob 27 Sty, 2007   

Jak się nie przyjął, pomysł jest eleagncki i niegdzie nie WOLNO tego wywalać :) Świetnie opisałeś jak kupic willa i naprawde może się to komuś przydać, z innymi autami też były by fajne takie opisy, ale po prostu inni przynajmneij ja nie mam takiej wiedzy o zadnym konkretnym aucie :)
 
 
 

Gotti 
citizen
Dziecko Dobrobytu

auto: Czarne
silnik:: M135i
moc: 320km
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 08 Kwi 2006
Skąd: DL

Wysłany: Sob 27 Sty, 2007   

To ja może nt. hiszpańskiego temperamentu - 1st - Seat Ibiza Sport/Cupra z lat 1999-2002

Na początku produkcji była wersja Sport - 1,8T 156PS

Zasadniczo wygląda normalnie. Chyba jedyny charakterystyczny wyróżnik to srebrne felgi jak w ibizie cupra z roku modelowego 1997 - 1999, podwójne rurki, oznaczenia 1,8 20VT, tapicerka najczęściej w kwadraciki z "1"

Cupra - 1,8T 156 - silnik ten sam, zmieniono wygląd i heble, różni się:

- zderzakiem przednim, trzy odcienie kratek - szary, czarny, antracytowy
- progi,
- dłużsy spoiler dachowy
- tapicerka

skóra,
skóra łączona z alcantrą z nadrukami Cupra,
skóra łączona z alcantrą w kolorze nadwozia.

- antracytowe felgi 5 ramienne 16"
- białe zegary
- czarne lusterko wewnętrzne
- ciemne lampy przód
- Ilość nieograniczona.

Cupra R - 1,8T 180PS - limitowana - 200sztuk

- inna osłona silnika (pseudo carbon z plakietką Seat Sport)
- hamulce brembo,
- 16" szprychowe felgi OZ,
- skóra/alcantra z nadrukami Seat Sport,
- dodatkowe wskaźniki w tunelu środkowym,
- białe zegary jak w Cuprze, tyle że z napisem Cupra R,
- kolory wyłącznie: żółty, czarny, czerwony,
- Oznaczenia R - na tylnej klapie, obok(!) kierunkowskazów, przy popielniczce.

Wieczorem dołącze coś w temacie Leona Top Sporta, Cupra R, Cupra 4, Cupra Kompressor, Formula Racing jak chcecie - chociaż to już chyba mało podpada pod Hot Hatcha.

Pzdr.
K.

[ Dodano: Sob 27 Sty, 2007 ]
W temacie rad do kupowania - jak najmniej bite to oczywiste. Zarówno silnik, buda, zawieszenie i skrzynie są pochodne od całego VAG-a, a co za tym idzie nie zbyt drogie i nie trudne do dostania. Jeśli wystrzelone były poduszki - to przyjrzeć się konsoli - musi być czarna, a poduszka kierowcy lekko kwadratowa.
 
 

Niemy 
Jeszcze 4 dni...


auto: Saxo VTS
silnik:: 1,6 16V
moc: 145km
Pomógł: 41 razy
Dołączył: 14 Sty 2006
Skąd: Gliwice

Wysłany: Sob 27 Sty, 2007   

Gotti napisał/a:
Wieczorem dołącze coś w temacie Leona Top Sporta, Cupra R, Cupra 4, Cupra Kompressor, Formula Racing jak chcecie - chociaż to już chyba mało podpada pod Hot Hatcha.


mysle ze warto napisac, bo wielu osobom Leon sie podoba i moze kiedys bedzie chcial ktos kupic
 
 
 

Gotti 
citizen
Dziecko Dobrobytu

auto: Czarne
silnik:: M135i
moc: 320km
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 08 Kwi 2006
Skąd: DL

Wysłany: Nie 28 Sty, 2007   

Ok, więc...

Wszystkie wersje począwszy od Top Sporta, Cupra 4, Cupra R, Kompresor, Formula Racing od swoich seryjnych pierwowzorów różnią się zderzakami, progami, tylną lotką innymi tapicerkami i wykończeniami wnętrz. Na pewno wiele rzeczy zapomnę, gdyż nie jestem w stanie wszystkiego spamiętać...

Top Sport / Cupra4 - pierwsze modele sygnowane przez Seat Sport. Silniki 1,9TDi 150PS, 1,8T 180PS, 2,8V6 204PS. Ten ostatni występował tylko pod nazwą właśnie Cupra4. Napędy FWD bądź AWD (haldex).
Znaki szczególne - białe zegary, tytanowy kolor wykończenia wnętrza, tapicerka zwykła, fotele z przedłużaną częścią udową bądź fotele Recaro na 4osoby bądź też skóra łączona z alcantrą, cała skóra itp... W Szwajcarii były limitowane wersje Yellow Cupra i Black Cupra - po 200sztuk - cechy szczególne - plakietka z numerem, skóra z alcantrą w serii.

Cupra R - 210 lub 225PS w późniejszej produkcji. Zgoła inne zderzaki od TS/FR/Cupra4. Antracytowe felgi 17" lub 18". Fotele z naszywkami R, wykończenie czerwoną nicią, czarna podsufitka, czarne platiki słupków, czerwone "dzyndzle" nawiewów. Możliwość dokupienia Brembo, wtedy były już tylko 18". Co ciekawe były dostępne z manualną klimą. Wersja 225PS miała w serii Brembo, klimatronic-a, inną kierownicę. Żaden z obu wymienionych nie był AWD, tylko ośki... Na szwajcarskim rynku Cupra R występowała w wielu limitowanych wersjach - m.in. SuperCopa. Miały fikuśne wykończenia wnętrz (czerwono czarne skóry, bądź pomarańczowo czarne) inne 18tki, gwintowane zawieszenia.

Formula Racing - po krótce Top Sport w 2004r. został zastąpiony tym modelem. Inna tapicerka, inne wzory felg. To chyba tyle...


Cupra Kompresor. Wymysł dilera Seata w CH. 200sztuk sygnowanych przez firmę ABT. Seryjny silnik 2,8v6 z 204PS dzięki kompresorowi dysponuje mocą 280PS. Dodatkowo gwintowane zawieszenie, magnezowe felgi 18", emblematy ABT, nawiercane tarcze, 4 fotele Recaro, pełne możliwe wyposażenie. W cenie auta - ponad 150k. zł był dzień na torze w ramach nauczenia się prowadzenia auta. Duży plus to oczywiście Haldex. Duży minus - kilka sztuk spłonęło :P

można jeszcze spotkać Leony Top Sporty ale z silnikiem ASZ - 1,9TDi 130PS. Poznać można jedynie po oznaczeniu kodowym silnika, czarnych zegarach i srebrnym wykończeniu wnętrza. Na przełomie 2005/2006 w ramach zakończenia produkcji Leona I wypuszczono również wersję identyczną ja Cupra R ale... w 150konnym TDi, bez brembo i z kołami 17".

Jeśli mogę coś dodać od siebie - bardzo polecam 1,9TDi 150PS. Na codzień jeżdżę takim autem i poza zastrzeżeniami co do jakości użytych materiałów mogę o aucie wypowiadać się w samych superlatywach!

Poglądowe zdjęcia:

Cupra R:



Kompresor:


(prawie identycznie wyglądają TS/Cupra4/FR)
 
 

Michał 
Penetrator


auto: Mazda MX5
silnik:: 1596
moc: 110km
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 04 Gru 2005
Skąd: Warszawa Wola

Wysłany: Nie 28 Sty, 2007   

kurwa, Gotti ma wiedze ...... :564: dać mu pomógł i K-martowi !!
 
 
 

BaRtO_206GT 
wiosna lato jesień zima


auto: 206GT
silnik:: EW12J4
moc: xxxkm
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 07 Lis 2006
Skąd: Piaseczno

Wysłany: Nie 28 Sty, 2007   

a mi? :567:
_________________
www.08PSS.pl - Cat Cams/ Fujita/ Magnaflow/ Milltek/ Momo/ Samco/ Woessner
Peugeot 206GT:
Stage I: 170,8 HP przy 6949 rpm/ 207,2 Nm przy 5186 rpm/ masa: 940 kg
 
 
 

Niemy 
Jeszcze 4 dni...


auto: Saxo VTS
silnik:: 1,6 16V
moc: 145km
Pomógł: 41 razy
Dołączył: 14 Sty 2006
Skąd: Gliwice

Wysłany: Nie 28 Sty, 2007   

alez mi sie te leony podobaja, chetnie bym przyjol takiego 150ps w dizlu i troche zmodowal
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.18 sekundy. Zapytań do SQL: 14