auto: Rallye/VelSatis
silnik:: 1.6 16V/3.0 Dci
moc: brak/177km Pomógł: 10 razy Dołączył: 05 Wrz 2011 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 24 Wrz, 2011 Graty z saxo VTS do AXa
Panowie czy duży jest problem przerzucić wszystko z saxo VTS ph1 to AXa? Chodzi mi o silnik, skrzynie, układ hamulcowy, zawieszenie. Czy AX musi być w wersji GT czy można wszystko wrzucać do zwykłego np 1.0 który jest dużo łatwiej dostępny. Pozdro
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Sob 24 Wrz, 2011
Witam.
Gdzieś w technicznym chyba nawet jest dysputa na ten temat.
Sam się kiedyś do tego przymierzałem - problemem (wówczas) był brak odpowiedniego AX'a GT/GTI.
W zasadzie większość rzeczy pasuje - pare rzeczy się różni np inne są łożyska górne w McPersonach, w Saxo mocowane na 3 śruby w AX na 2śruby, ale co do zasady swap jest mozliwy, w UK i FRA jeździ całkiem sporo takich wydumek i wyniki są miażdżące.
Czy można do zwykłego AX'a - można ale wówczas każde koło szersze niż 165 będzie Ci wystawać poza obrys, a przy mocy minimum 120KM raczej nie zdecydowałbym się na węższe koła.
Ale i tu mam dla Ciebie dobrą wiadomość: Do nadwozia od AX 1,0 można dodać fabryczne nakładki od GT/GTI, trzeba nieco podciąć błotniki ale to żaden problem.
Problemem jest zakup samych nakładek. Na rynku wtórnym zdarzają się bardzo rzadko.
Proponuje teraz wcisnąć opcję "pomógł" przy moim poście
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
auto: Rallye/VelSatis
silnik:: 1.6 16V/3.0 Dci
moc: brak/177km Pomógł: 10 razy Dołączył: 05 Wrz 2011 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 24 Wrz, 2011
Dzięki bardzo za info. No właśnie od dawna przeszukuje forum i nie znalazłem nic konkretnego. Co do kół to były by z mojego VTSa oryginalne 14" raczej z takimi oponami jak mam teraz czyli 185/60. Co do mocy aktualnie mam 138KM a docelowo chciałbym mieć ok 150. Z wycięciem nadkoli nie ma problemu, ale tak jak wcześniej wspomniałeś znaleźć nakładki od GT jest mega ciężko.
CHRZANEK, jontrzysz, xsi tez ma na 2 sruby.
Mrozu, najlatwiej bedzie Ci z ax gti, tam tylko skrzynie i silnik zmieniasz ax gti mechanicznie 99% to to samo co xsi z poczatku produkcji, jakos wsadzilem 16v bylo momentami ciezko, ale glownie chodzi o elektronike a dokladniej zdejcie immo, ale jak potrafisz zmienic kolo w rowerze to i z tym swapem sobie poradzisz bo prawie wszystko jest p&p
auto: Rallye/VelSatis
silnik:: 1.6 16V/3.0 Dci
moc: brak/177km Pomógł: 10 razy Dołączył: 05 Wrz 2011 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 24 Wrz, 2011
Co do immo nie ma problemu, bo nie mam W aucie mam wydech 2" od seryjnego kolektora do końca na 1 tłumiku, zmieniony komp bez immo i bez odcięcia, przy hamowaniu był z dupy stożek w obudowie można powiedzieć,że leżący prawie na skrzyni i stamtąd ciągnący powietrze, bo nie było doprowadzonego zimnego powietrza. Na tę chwilę jest obudowa ciągnąca powietrze z pasa przedniego, będzie głowica na większych zaworach, oraz wjadą wałki tylko nie wiem jeszcze jakie, bo tego też nie doczytałem.
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Nie 25 Wrz, 2011
Mrozu napisał/a:
oraz wjadą wałki tylko nie wiem jeszcze jakie, bo tego też nie doczytałem.
Ja mogę zarekomendować wałki CAT CAMS jako zadowolony użytkownik.
Wiem że kolega Bad-i miał jakieś wałki do 16V - o ile pamiętam jakiś model który jeszcze współpracuje z hydrauliką, ale to już pytaj Bad-iego.
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
auto: Rallye/VelSatis
silnik:: 1.6 16V/3.0 Dci
moc: brak/177km Pomógł: 10 razy Dołączył: 05 Wrz 2011 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 25 Wrz, 2011
Chrzanek jakie czasy wałków polecasz aby nie przechodzić na mechanikę? Plan jest zobaczymy jak będzie z jego wykonaniem, saxo chce polatać jeszcze w tym sezonie i całą zimę a po zimie zakupić jakiegoś AXa i przekładać graty. Czas pokaże co z tego wyjdzie.
auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km Pomógł: 73 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Nie 25 Wrz, 2011
Mrozu,
Jesteś pewny obecnego wyniku? Trochę dużo jak na takie mody jak opisałeś.
Barejka wkleił Ci te wałki bo z tego co pamiętam nie trzeba dłubać przy kompie.
Wszystko inne wymaga albo SA albo jakiejśc świni chociaż. Wałki trzeba też dostosować do tego co chcesz zrobić z silnikiem. Jak go doprężysz, zrobisz głowicę to spokojnie można iśc w "ostrzejsze" wałki. Jak nie chcesz nic więcej dłubać to wrzucasz takie jak polecił barejka i cieszysz się z paru km więcej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach