Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Pogadajmy o mitach
Autor Wiadomość

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Nie 20 Sie, 2006   Pogadajmy o mitach

Witam

Taki ruch tu maly to chcialbym pewna dyskusje rozpoczac.
Mitow jest sporo, wg mnie podobnym mitem jest ten o duzych kolach.

Wiec duzo osob mysli tak: zamienie kola 14" na 17" to osiagi spadna spalanie wzrosnie.

Moje zdanie jest takie, jesli zastosujemy ta sama szerokosc opony to nie jest to takie oczywiste, kolo jest kolem w calosci wymiarow nie zmienilo, zmienil sie tylko udzial felgi i opony. W dodatku 17" mniej sie bedzie uginac wiec mniej opona "pracuje". Opory toczenia bez zmian. Co do osiagow to moze byc lepiej lub gorzej, zalezy od rozkladu mas, a dokladnie o masy wirujace. A tu zalezy od konkretnego przykladu.
_________________
 
 
 

sebson
[Usunięty]

Wysłany: Nie 20 Sie, 2006   

dzik napisał/a:
Co do osiagow to moze byc lepiej lub gorzej, zalezy od rozkladu mas, a dokladnie o masy wirujace. A tu zalezy od konkretnego przykladu.


kolejny czynnik to sama waga felgi (ale to jest oczywiste)
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Nie 20 Sie, 2006   

sebson napisał/a:
dzik napisał/a:
Co do osiagow to moze byc lepiej lub gorzej, zalezy od rozkladu mas, a dokladnie o masy wirujace. A tu zalezy od konkretnego przykladu.


kolejny czynnik to sama waga felgi (ale to jest oczywiste)


Nie kolejny, przeciez to wlasnie napisalem.
Ale nie chodzi o mase "z wagi" ale jej rozklad, jedna felga o kilogram ciezsza moze sie okazac lepsza od tej lzejszej.
_________________
 
 
 

Spoon
[Usunięty]

Wysłany: Nie 20 Sie, 2006   Re: Pogadajmy o mitach

dzik napisał/a:
Witam

Taki ruch tu maly to chcialbym pewna dyskusje rozpoczac.
Mitow jest sporo, wg mnie podobnym mitem jest ten o duzych kolach.

Wiec duzo osob mysli tak: zamienie kola 14" na 17" to osiagi spadna spalanie wzrosnie.

Moje zdanie jest takie, jesli zastosujemy ta sama szerokosc opony to nie jest to takie oczywiste, kolo jest kolem w calosci wymiarow nie zmienilo, zmienil sie tylko udzial felgi i opony. W dodatku 17" mniej sie bedzie uginac wiec mniej opona "pracuje". Opory toczenia bez zmian. Co do osiagow to moze byc lepiej lub gorzej, zalezy od rozkladu mas, a dokladnie o masy wirujace. A tu zalezy od konkretnego przykladu.


czy napewno nie zmieniasz rozmiaru koła jako całości stosując tylko ta sama szerokość opony?
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Nie 20 Sie, 2006   Re: Pogadajmy o mitach

Spoon napisał/a:

czy napewno nie zmieniasz rozmiaru koła jako całości stosując tylko ta sama szerokość opony?


Jesli oczywiscie dobrany profil to nieznacznie czasami na + czasami na -
_________________
 
 
 

sebson
[Usunięty]

Wysłany: Nie 20 Sie, 2006   

dzik napisał/a:
Nie kolejny, przeciez to wlasnie napisalem.


dziwna pora jak to pisalem - nie wiem co chcialem przez to powiedziec :D ale nie wazne

(sorry za OT) :570:

PS. nawet nie jestem pewien czy to ja :D
 
 

GOKART 
współczynnik IQ poniżej temp. ciała
Miniac

auto: maluch
silnik:: jeden sześć
moc: okurzaczkm
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Lip 2006
Skąd: Zachodniopomorskie

Wysłany: Pią 15 Wrz, 2006   

to ja dorzucę swoje 5 groszy....
zakładamy że szerokość opony się nie zmienia tylko profil
Moim zdaniem przesiadka z felg 14" na 17" będzie odczuwalna jako pogorszenie osiągów.
Przede wszystkim różnica w masie felgi i nie chodzi tu o głupie 5-8 kg rzeczywistej różnicy na 1 feldze - to są masy tkz. nieresorowalne czyli w rzeczywitosci przelicznik 1 kg masy nieresorowalnej stanowi ekwiwalent ca. 3 kg masy samochodu. Czyli podliczmy 5 kg więcej na każdej feldze x 4 sztuki daje 20 kg masy nieresorowalnej x 3 daje... tyle jakbysmy obciążyli swój samochód 60 kg bagażem
Druga sprawa to masy wirująceo (to o czym wspominał Dzik) - czyli czym dalej od środka osi tym potrzeba więcej siły (mocy/ momentu) żeby taką masę wprawić w ruch i ją wychamować. W tym przypadku felga zawsze będzie na straconej pozycji - każdy wie jak wygląda felga i tutaj zawsze przegra z oponą o większym profilu dla której rozkład masy nieresorowalnej bedzie korzystniejszy i nie łudźmy się - wiesze felgi stosuje się w sporcie po to żeby upchnąc większe hamulce. Popatrzcie na F1 jakiej wielkości są felgi a jaki profil mają oponki :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 13