Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Marek23
Sob 22 Gru, 2007
Redukcja wagi ZX ? Czy warto ?
Autor Wiadomość

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Czw 03 Sty, 2008   

Vlodarsky napisał/a:
Bo GTI-6 i Xsara mają bardzo podobny kolektor.


jeśli mowa o XU10J4RS to mają takie same kolektory ssące
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Czw 03 Sty, 2008   

mają, mają... to wiem. Wydaje mi się, że Mi16/GTI miały szersze kanały niż VTS/GTI-6 ale za to Mi16/GTi miały mniejszą to pierwszą komorę w kolektorze z której idą kanały do głowicy.
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

zajac
[Usunięty]

Wysłany: Czw 03 Sty, 2008   

Saxorulez : Wiesz z tym gazem to masz racje troche ..
Ale tak hm . no ja nie do konca jestem przekonany czy chce go zagazowac..
Po pierwsze po dlugich rozmowach min z Vlodarskym i innymi paroma osobami
doszedlem do wniosku ze troche profanacja bedzie :)
a po drugie.. powiedzmy ze 3 tysiace musze wsadzic w instalacje gazowa.. to chyba za to wole sobie kupic cieniasa 900 z gazem ;)
no na takie wieksze jezdzenia do pracy i inne takie ;)
a cytrynke wypiescic itp ;)

Boje sie gazu w tym aucie . Nie wiem czemu ale jakos nie czuje tego polaczenia ;)
2 litry silnik pare kucy wiecej i kuchenka gazowa ;) no nie jakos nie :) poprostu nie :)


chociaz nie mowie ze zdania nie zmienie ;)

Odrazu zaznacze ze nie jestem przeciwnikiem gazu !! :) zeby zaraz nie zrobila sie wrzawa i zgrzytanie zebow ;)
 
 

kubas 
DJ Sparky
205 RULA !


auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Czw 03 Sty, 2008   

lepiej dla ciebie jakbys byl przeciwnikiem gazu... mega profanacja by to byla. Te silniki niezbyt lubia gaz. kumpel ma w xu ale 8v i jest mega lipa...
 
 
 

zajac
[Usunięty]

Wysłany: Czw 03 Sty, 2008   

Nie nie bede przeciwnikiem gazu .
Trzeba byc otwartym a nie bazowac na tym ze kumpel ma lipe..
moze ma zly gaz. na maxa tania instalacje ..
niedopasowana do auta ?
a moze trzeba to wyregulowac ?
Nie lubie opini typu "kolega ma... "


Wiesz tutaj rozmawiamy o jednym aucie . Ale czesto poruszam sie fordem sierra 2.0 ohc z gazem . i naprawde nie mam sie do czego przyczepic . Fakt troche zachodu to kosztowalo zeby doprowadzic ją do takiego stanu , ale warto bylo .

20 zl 100km za duze auto z 2.0 silnikiem .. tak to zdecydowany plus i dlatego no badzmy realistami - dla kasy - jestem zwolennikiem gazu . Poprostu nie wszedzie :) ale uwazam ze jest ok . Chociaz jak to mawia moje kochanie "jak widze goscia w S klasie 500 jak tankuje gaz jak do calibry to smiac mi sie chce"
tak samo ja podchodze do cytrynki mojej ...
ale gusta sa rozne..
 
 

kubas 
DJ Sparky
205 RULA !


auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Czw 03 Sty, 2008   

mi chodzi o to ze kumpel ma w pugu 205 1,9gti... profanacja, ty w zx dla mnie to tez profanacja. Moja mama ma w 406 1,8 gaz sekwencyjny i nie narzeka nikt na to ale to dupowoz a nie samochod o sportowych aspiracjach, tutaj liczy sie ekonomia i mala awaryjnosc i tak jest :) )
 
 
 

zajac
[Usunięty]

Wysłany: Czw 03 Sty, 2008   

No coz.. w Pug 205 GTI mialem sekwencje i naprawde niezle to smigalo .. fakt ze to byla 3 czy 4 instalacja zalozona w tym aucie dopiero .. ale po paru probach udalo sie i nawet nie bylo duzo strat ;)

A po czesci zgodze sie z toba ;) zle ujeles to co chciales przekazac ;)
przyznaj sie ze obawiasz sie zemsty zajaca i jego marchewki dlatego sprostowales :)

sportowe auto + gaz = CALIBRA TEAM :) wiec wszyscy rozumiemy co i jak ;)
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Pią 04 Sty, 2008   

zajac napisał/a:
Saxorulez : Wiesz z tym gazem to masz racje troche ..


nie mam to był żart, który ładnie rozwinąłeś dalej pisząc

zajac napisał/a:
sportowe auto + gaz = CALIBRA TEAM :)
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

zajac
[Usunięty]

Wysłany: Pią 04 Sty, 2008   

no to ja sie tu produkuje a ty se boki zrywasz ze smiechu ?:D
no jak tak mozna !! :D z nowego prawie kolegi na forum sie nabijac :D
wogole odmaszerowac i wiaderko tolerancji i puszke kompresji przyniesc i bez tego nie wracaj :)


he he :D
a clip calibra team wg mnie i tak jest dosadnie dosadny :)
 
 

stux
[Usunięty]

Wysłany: Pią 04 Sty, 2008   

W takim razie dodam troche od siebie.

Na pewno warto jest odchudzic maksymalnie. Znajomy ma wlasnie ZXa takiego jak Twoj, byl w skorze. Jak wywalal wnetrze to ludzie mysleli, ze zwariowal :D Auto na seryjnym silniku przy wywalonym wnetrzu i jeszcze seryjnych ciezkich fotelach z przodu robilo cos kolo 7,2s do 100km/h oraz w granicach 17s do 160km/h.

Auto zapewne stanie sie minimalnie bardziej nadsterowne i nie dosc ze zmniejszysz wage to jeszcze poprawi sie stosunek dociazenia osi napedzanej, a to zawsze poprawia przyspieszenie.

Oczywiscie dobrze byloby dac twardsze sprezyny na przod i powiedzmy obnizyc max 30mm. Przy zastosowaniu sportowych tylnych amortyzatorow powinien prowadzic sie bardzo dobrze. Obnizenie tylu jak i grubsze stabilizatory uczynia z auta jeszcze bardziej nadsterowne.

Przeniesienie akumulatora do wnetrza to na pewno dobry pomysl. Mozesz jeszcze zastanowic sie nad zastosowaniem epoksydowej maski z Citroen BX, bo ta z ZX chyba wazy z 20kg. Co prawda nie jest to typu P&P ale pobawic sie zawsze mozna.

Co do samego dolotu to w silnikach XU10J4 zmienia sie dolot na ten z XU10J4RS. Wystarczy przewiercic chyba tylko jedna dziure i pasuje. Co prawda "plastikowy" dzieki zmiennosci srednic kanalow wplywa na bardziej kulturalna prace w nizszych obrotach to jednak poprzez zastosowanie motylkow w kanalach i innej przepustnicy jest bardziej restrykcyjny od tego z RS.

PS. Podstawa to dobre zawieszenie opony i mala masa :>
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Pią 04 Sty, 2008   

stux napisał/a:
Obnizenie tylu jak i grubsze stabilizatory uczynia z auta jeszcze bardziej nadsterowne.


Mylisz się w kazdej serji wyścigowej gdzie jeżdzą auta z lekkim tyłem, tylną oś sadza się nizej niż przód, poprawia to rozkład masy i dociąza bardziej tył, w rajdówkach typy saxo też nie po to zmienai się stabilizatory żeby auto się gorzej prowadziło :)
 
 
 

zajac
[Usunięty]

Wysłany: Sob 05 Sty, 2008   

No to jak jestesmy przy temacie zawieszenia i redukcji masy ..
Co proponujecie na przod ? jakie sprezynki jakie amorki ?
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Sob 05 Sty, 2008   

ja polecam Billsteina w każdej formie od B6 po B8 (nie wiem co jest do ZXa dostępne)
do tego spreżyna Eibach
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Sob 05 Sty, 2008   

Ja także polecam ten sam zestaw : Bilstein + eibach.

Na pewno są lepsze zawieszenia, ale ten zestaw jest sprawdzony ;)

Uważam że Loko ma rację: Jeżeli chcemy poprawić charakterystyke prowadzenia samochodu to (niezależnie czy FWD, RWD czy 4x4) trzeba dążyć żeby rozkład masy był 50/50. Dlatego przód wyżej, a "dupa" niżej. Przód twardziej, tył miękciej.

Do tego jeżeli czujesz technike "hamowania lewą nogą" to jeszcze troche zabawy korektorem hamowania - o ile da sie w ZX coś regulować...
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

stux
[Usunięty]

Wysłany: Pon 07 Sty, 2008   

Loko napisał/a:


Mylisz się w kazdej serji wyścigowej gdzie jeżdzą auta z lekkim tyłem, tylną oś sadza się nizej niż przód, poprawia to rozkład masy i dociąza bardziej tył, w rajdówkach typy saxo też nie po to zmienai się stabilizatory żeby auto się gorzej prowadziło :)


Z tym "sadzaniem tylu" nizej niz przod to bym uwazal, bo to zalezy jakie sa mozliwosci w konkretnym samochodzie i podyktowane jest to bardziej obnizeniem srodka ciezkosci samochodu w ogole - na sam rozklad masy miedzy osiami nie ma to praktycznie zadnego znaczenia - wiec o dociazaniu tylu w ten sposob raczej mowic nie mozna.
Nie wiem co rozumiesz przez gorsze prowadzenie bo stabilizatory zmienia sie po to aby auto prowadzilo sie inaczej. W przypadku zalozenia grubszego stabilizatora z tylu auto bedzie mniej podsterowne lub bardziej nadsterowne i w autach "rajdowych" o ktorych mowisz ma to zrekompensowac nastawy przedniego utwardzonego zawieszenia i zmniejszac podsterownosc.

Jesli natomiast poprzez odciazenie samochodu (w szczegolnosci tylu) obawiasz sie wzrostu nadsterownosci to z pewnoscia rozwiazaniem nie jest zastosowanie grubszego tylnego stabilizatora bo to jeszcze poglebi nadsterownosc. Nie wiem skad takie pomysly.

Pozostaje jeszcze kwestia tego ze obnizenie tylu w takim ZX moze nie byc takie proste (ekonomiczne) bo samochod moze skonczyc swoja jazde na odbojnikach a trudno wtedy powiedziec o prawidlowo pracujacym zawieszeniu. Zeby tego dokonac nalezaloby wymieniac juz wiekszosc tylnego zawieszenia co nie byloby takim tanim rozwiazaniem.

Naprawde wymiana amortyzatorow na lepsze i ewentualnie minimalne utwardzenie i obnizenie wylacznie przedniego zawieszenia powinno byc wystarczajace w dyskutowanym przypadku.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 10