Jako że ja nie jestem super specjalistą w sprawach technicznych chciałem się podpytać o jedna rzecz. Ostatnio zaczelo zastanawiac mnie to czy wywalenie tlumika srodkowego (w przypadku przelotowego ukladu z kwasowki, na 2 tlumikach) moze miec jakis wplyw na moc (przyrost, spadek?)? wiadomo ze zmieni sie poziom halasu. Ale pytanie co ma bardziej sens, sam prosty uklad wydechowy od kolektora i tylko koncowy (chyba przy tej opcji spaliny beda mialy latwiejszy wylot i nie bedzie zadnych zawirowan w ukladzie? a moze uklad bedzie za luzny i przez to zanotujemy spadek mocy)? czy moze jednak wydech na 2 tlumikach jest ok??
Co mysla na ten temat specjalisci??
_________________ www.08PSS.pl - Cat Cams/ Fujita/ Magnaflow/ Milltek/ Momo/ Samco/ Woessner
Peugeot 206GT:
Stage I: 170,8 HP przy 6949 rpm/ 207,2 Nm przy 5186 rpm/ masa: 940 kg
nic nie da zastapienie tlumika przelotowego rura moim zdaniem. Wazniejsze jest idealnie policzyc pojemnosc ukladu etc. .. ale to niemozliwe praktycznie, chyba ze sam sie jakos za to zabierzesz, przeczytasz madre ksiazki etc..
daj troche szans wlasnym uszom!
Marcel [Usunięty]
Wysłany: Czw 17 Sty, 2008
zawsze sie mowilo, ze jak wywalisz srodkowy to bedzie lepiej i zawsze jak to sie zrobilo to dupo hamownia zawsze mowila jest lepiej
pcs napisał :"...Wazniejsze jest idealnie policzyc pojemnosc ukladu etc..." i to jest najlepsze wyjsce w tym temacie warto bylo by pofatygowac sie do kogos madrego lub znalezc jaka jest optymalne wykonanie ukladu i wtedy bedzie to mialo rece i nogi
jezeli chodzi o ogarniecie tematu wydechu to Tomala na al.krakowskiej chyba dosc dobrze to ogarnia i pewnie grabowski, nie wiem jak ssg obecnie.
auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km Pomógł: 98 razy Dołączył: 05 Gru 2005 Skąd: zadupie
Wysłany: Pią 18 Sty, 2008
Firmy takei jak Milltek sprzedają układy rezonowane (czyli ze srodkowym tłumikiem) kub nie rezonbowane, lub Ashley (układy sporotwe są do wyboru na jednym lub dwóch) i zasadniczo mozna liczyć na trochę większy przyrost mocy na tym jednym.. tylko tak jak powiedział PCS daj szansę uszom.
Układy w rajdówkach mają tylko jeden tłumik końcowy i często jest on połączony z katalizatorem.. tylko ze tam to ktoś liczy aby nie przekroczyło XX db
_________________ when the flag drops the bullshit stops
w sumie to nie przeszkadza mi to ze bedzie glosno.. bo w sumie.. MA BYC GLOSNO!!! RYK, HALAS, PLACZ CYGANSKICH DZIECI I NAPIER.DALANIE MARCHEWAMI
kusi mnie strasznei wywalic ten srodkowy tylko nie chcial bym na tym stracic. Jesli chodzi o liczcenie wydechow to szczerze mowiac to nie iwem czy El-tec liczy je jakos dokladnie czy tylko patrzy na pojemnosc i do kazdego samochodu robi taki sam. Teraz mam wydech o srednicy 60mm (wewnetrzna; 63,5 zewnetrzna). Musze jeszcze sprawdzic jaka srednice ma wylot z kolektora bo nei wiem czy tam przypadkiem nie ma przewezenia.
_________________ www.08PSS.pl - Cat Cams/ Fujita/ Magnaflow/ Milltek/ Momo/ Samco/ Woessner
Peugeot 206GT:
Stage I: 170,8 HP przy 6949 rpm/ 207,2 Nm przy 5186 rpm/ masa: 940 kg
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Pią 18 Sty, 2008
A ja chwilowo jeżdze bez... tlumika ostatniego bo sie poluzowal i odpadl (na szczęście nie uszkodzil sie)
Powiem Wam tyle CC sporting bez końcowego tlumika jest glosniejsze niz Pug.
Jeżdze sobie normalnie do pracy i z pracy i tak sobie mysle że mając tlumik końcowy to bez środkowego chyba dalo by sie życ
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km Pomógł: 40 razy Dołączył: 08 Cze 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 18 Sty, 2008
Szeja do puga robil tutaj http://www.mgmotorsport.pl/ - powiem wam ze nie wiem ile ten wydech daje ale bangla najlepiej z wszystkich moich wydechow jakie mialem.
auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km Pomógł: 49 razy Dołączył: 16 Lut 2006 Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 18 Sty, 2008
CHRZANEK napisał/a:
A ja chwilowo jeżdze bez... tlumika ostatniego bo sie poluzowal i odpadl (na szczęście nie uszkodzil sie)
Powiem Wam tyle CC sporting bez końcowego tlumika jest glosniejsze niz Pug.
Jeżdze sobie normalnie do pracy i z pracy i tak sobie mysle że mając tlumik końcowy to bez środkowego chyba dalo by sie życ
Ja jeżdże na samym końcowym i w środku jest cichoo okropnie cichooo. sPokojnie da się rozmawiać przy każdje predkości.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach