Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Budowa rajdowki vs wyscigowki
Autor Wiadomość

GOKART 
współczynnik IQ poniżej temp. ciała
Miniac

auto: maluch
silnik:: jeden sześć
moc: okurzaczkm
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Lip 2006
Skąd: Zachodniopomorskie

Wysłany: Sob 26 Sty, 2008   

Swoim niebieskim maluchem czasami kręcę się po jakiś torach kartingowych i pod nie własnie planuje jakieś male upgrade'y.
Niektóre mody będą wspólne przy przygotowaniu auta na ulice + tor czy oes ale to też zależy na jaki pójdziemy kompromis, i jak hardcorowo
Zawias:
napewmo bliżej ziemi w szczególności na tor. Nie ma obawy ze zachaczymy o jakies artefakty na drodze tak jak w przypadku KJS'u
Czym wieksze możliwości regulacji tym lepiej. Jezeli auto ma pozostać uliczne to można pójść w półśrodki i zastosować fabryczne zawieszenie sportowe (jeżeli opcjonalnie producent oferuje. Do miniaka jest cała lina produktów John Cooper Works która jest właśnie takim półśrodkiem.
Do tego warto zaopatrzyć się w anti roll kit. Czyli stabilizatory przechyłu przód / tył które ograniczą przechył samochodu a także wyeliminują pod i nadsterowność.

Hamulce.
W przypadkuy upalania na torze wydaje mi się że hamujemy zdecydowanie częęciej i mocniej z większych prędkości niż przy rajdowaniu. Poza takimi banałami jak dobre heble i klocki (np. FERODO DS3000) warto pomyśleć o przewodach hamulcowych w oplocie stalowym.
Po 2 / 3 okrazeniach pod wpływem temperatury standardowe przewody rozszerzają się, skutecznie osłabaiając siłę hamowania. Sam odczułem takie efekt gąbczastego hamulca pomimo że tarcz czy klocków wcale na maxa nie zagrzałem. Nie głupim pomysłem jest nadmuch powietrza na klocki / tarcze doprowadzając je otworami w przednim zderzaku. Poza chłodzeniem tarcz , strumień powietrza oczyszcza je z pyłu pozostającego z klocków co pozwoli nam jeszcze skuteczniej zahamaować. (Takie dodatkowy nadmuch poiwetrza na hamulce miała limitowana wersja Mini kosztem halogenów w zderzaku.)

Bodykit.
Wszystkim tjuningowym zderzakom i spojlerom mówimy do widzenia. Najlepiej jak nasz zderzak za dużo nie zasłania naszej chłodnicy umożliwiając skuteczne chłodzenie naszego potworka. Nawet jeżeli nie ma obawy że przegrzejemy siłnik to utrzymanie go w możliwie znamionowych warukach temperatury pracy zawsze nam się opłaci.

Wydech.
Czy może być cichy na ulicę a zarówno sportowy ? To pewnie zalezy indywidualnie od każdego modelu samochodu. Pewnie można znaleźć jakiś kompromis (ja znalazłem). Fajną sprawą są układy z demontowalną sekcją katalizatora. Na ulicy jesteśmy ekologiczni a na torze nie ma obawy o dB czy spalinki.

Wiem, wiem że to same banały ale boję się kolejnego pogromu userów więc coś piszę :D
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Sob 26 Sty, 2008   

GOKART napisał/a:
Wiem, wiem że to same banały ale boję się kolejnego pogromu userów więc coś piszę :D


GOKART: Wcale nie banały... bardzo mądre i ważne rzeczy piszesz.
Szczególnie o tym chłodzeniu hamulców i silnika - to są istotne szczegóły.
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

GOKART 
współczynnik IQ poniżej temp. ciała
Miniac

auto: maluch
silnik:: jeden sześć
moc: okurzaczkm
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Lip 2006
Skąd: Zachodniopomorskie

Wysłany: Sob 26 Sty, 2008   

można jeszcze dodać słówko o lanserskich nawiercanych / nacinanych tarczach hamulcowych. Jezeli nie latamy z jakimiś grubymi prędkościami po profi torze to raczej nie ma obawy że szybko zagrzejemy nasze tarcze. Prędzej poddadzą się klocki czy linki hamulcowe a nawiercane tarcze poza mniejszą powierzchnią hamowania diametralnie przyczynią się do szybszego zjedzenia tych drugich powodując większe pylenie niż przy seryjnych tarczach.

Zapomniałem napisac coś o dolocie.
Gdybym latał na KJS'ach po jakiś krzaczorach czy innych żwirowiskach to pozostałbym przy papierowym filtrze powietrza bojąc się o swoje pierścienie tłokowe. Raczej za piaseczkiem nie przepadają. Te dodatkowe pare koni chyba nie jest tego warte.
Na torze to inna bajka. Nie ma obawy o duża ilość piachu / pyłu / syfu w powietrzu i tutaj jak najbardziej się sprawdzi jakiś agresywny dolocik z przelotowym filtrem powietrza.

tyle ode mnie
 
 
 

grzech 
to byłem ja, Jarząbek

auto: citroen / saxo
silnik:: TUJP4 1.6
moc: 150km
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lip 2006
Skąd: Piaseczno

Wysłany: Sob 26 Sty, 2008   

jest jeszcze D2 Racing, nie wiem ile to jest warte, tylko slyszalem ze to ma byc taka tansza wersja proflexa.
 
 
 

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Sob 26 Sty, 2008   

grzech napisał/a:
jest jeszcze D2 Racing, nie wiem ile to jest warte, tylko slyszalem ze to ma byc taka tansza wersja proflexa.


Mój znajomy ma w Imprezie GT i bardzo sobie chwali. Tylko, że to auto do upalania po torach i czasem jakimś Słomczynie. :-) Do tego ma 8-tłoczkowe hamulce D2... Hamują jak ja p...! :pom: 8-|
 
 

TomsoN 
Pytania są tendencyjne


auto: CTR/BMW1
silnik:: k20/118d
moc: 227/172km
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Sty 2008
Skąd: z Mokotowa

Wysłany: Nie 27 Sty, 2008   

Greg napisał/a:
grzech napisał/a:
jest jeszcze D2 Racing, nie wiem ile to jest warte, tylko slyszalem ze to ma byc taka tansza wersja proflexa.


Mój znajomy ma w Imprezie GT i bardzo sobie chwali. Tylko, że to auto do upalania po torach i czasem jakimś Słomczynie. :-) Do tego ma 8-tłoczkowe hamulce D2... Hamują jak ja p...! :pom: 8-|

Logan ? :>
 
 
 

ade 
plotki... plotki...


auto: Królowa lawet
silnik:: f4rt
moc: 172km
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Sty 2008
Skąd: Krk

Wysłany: Pon 28 Sty, 2008   

grzech napisał/a:
jest jeszcze D2 Racing, nie wiem ile to jest warte, tylko slyszalem ze to ma byc taka tansza wersja proflexa.


ponoc trwaloscia d2 nie grzeszy... a glowna zaleta jest, ze w przystepnej cenie dostajemy zawias z max iloscia ustawien.. tylko kto to potem ustawi??:d
_________________
http://yt-motorsport.eu
http://facebook.com/YoungTimerMotorsport
http://instagram.com/youngtimermotorsport
 
 

zajac
[Usunięty]

Wysłany: Pon 04 Lut, 2008   

No dobra to o zawiasie mamy juz troche ..

Ja i tak nadal nie do konca wiem co wsadzic do siebie do zx`a ... :)
ale ..

co dalej w kwestii masy ? jak zmienic jej rozklad .. caly czas mysle o ulica / kjs / nocki .

bodykit zostawiam serie .. a co wiecej .. wybebeszyc srodek ? jak to wybebeszenie - a raczej odciazenie tylu - wywalenie kanapy troche plastikow itp wplynie mi na prowaddzenie auta ?
i jak wiele zrekompensuje teraz zawias bardziej sportowy niz seria w zx moim ?
 
 

Marek23 
Gonna giv'm a cziken?

auto: gc8r
silnik:: 2.0
moc: 280km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Sty 2006
Skąd: Rbk/Krk

Wysłany: Pon 04 Lut, 2008   

jak tylek zrobi sie bardzo lekki, to generalnie precyzja prowadzenia sie pogorszy...Niestety, ja wkladam klatke i kolo zapasowe by balans byl ok.
 
 

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 04 Lut, 2008   

TMs napisał/a:
Greg napisał/a:
grzech napisał/a:
jest jeszcze D2 Racing, nie wiem ile to jest warte, tylko slyszalem ze to ma byc taka tansza wersja proflexa.


Mój znajomy ma w Imprezie GT i bardzo sobie chwali. Tylko, że to auto do upalania po torach i czasem jakimś Słomczynie. :-) Do tego ma 8-tłoczkowe hamulce D2... Hamują jak ja p...! :pom: 8-|

Logan ? :>

Jaki Logan? :) Nie znam. :D

Aha, w Imprezie 4turbo.pl też siedzi zawias D2 i hamulce D2 - działa MEGA!
 
 

zajac
[Usunięty]

Wysłany: Pon 04 Lut, 2008   

Marek23 napisał/a:
jak tylek zrobi sie bardzo lekki, to generalnie precyzja prowadzenia sie pogorszy...Niestety, ja wkladam klatke i kolo zapasowe by balans byl ok.



No ja chyba wezme jakies propan butan zasadze.. nie to ze instalacje ;)
ale pamietam jak kiedys w skodach wozili pustaki i inne worki kartoflów z przodu zeby trakcje poprawic ;)
to ja se jakas butle z butanem albo propanem wsadze ;) niech dociska ;) albo duza gasnice ;)
 
 

wisiena
[Usunięty]

Wysłany: Wto 05 Lut, 2008   

A co powiecie o poprawianiu 206 RC'a. Kombinować samemu czy zdać się na kity z peugeot Sport?
Acha, czy ktoś z was wysyłał ECU do "poprawiania" do szwajcarii (digital tuning) ?

(M.)
 
 

ade 
plotki... plotki...


auto: Królowa lawet
silnik:: f4rt
moc: 172km
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Sty 2008
Skąd: Krk

Wysłany: Wto 05 Lut, 2008   

wisiena napisał/a:
A co powiecie o poprawianiu 206 RC'a. Kombinować samemu czy zdać się na kity z peugeot Sport?
Acha, czy ktoś z was wysyłał ECU do "poprawiania" do szwajcarii (digital tuning) ?

(M.)



taka mala obserwacja z zycia nie do konca w temacie

co do 206 rc, to bardzo duzo pomaga dolot, w serii to auto idzie w bardzo malym zakresie i ogolnie jezdzi slabiutko jak na taka moc:] po wrzuceniu dolotu ktory daje tam kilka koni ponoc (kn chyba taki z kawalkiem rurki i oslonka termiczna), auto zaczelo isc duzo wczesniej niz na serii, max mocy przybylo pewnie nie wiele, za to mocy przy nizszych obrotach jak najbardziej:d
_________________
http://yt-motorsport.eu
http://facebook.com/YoungTimerMotorsport
http://instagram.com/youngtimermotorsport
 
 

wisiena
[Usunięty]

Wysłany: Wto 05 Lut, 2008   

ade napisał/a:
(kn chyba taki z kawalkiem rurki i oslonka termiczna)


Takiego kn'a masz na myśli?

http://www.knfilters.com/...?Prod=69-7503TB

(M.)
 
 

ade 
plotki... plotki...


auto: Królowa lawet
silnik:: f4rt
moc: 172km
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Sty 2008
Skąd: Krk

Wysłany: Wto 05 Lut, 2008   

wisiena napisał/a:
ade napisał/a:
(kn chyba taki z kawalkiem rurki i oslonka termiczna)


Takiego kn'a masz na myśli?

http://www.knfilters.com/...?Prod=69-7503TB

(M.)


wszytko wskazuje, ze tak, chociaz wydaje mi sie, ze byl krotszy... (ale to pewnie jest tylko pogladowe zdjecie, a nie konkretnego modelu dolotu do 206rc)
_________________
http://yt-motorsport.eu
http://facebook.com/YoungTimerMotorsport
http://instagram.com/youngtimermotorsport
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 9