W jeździe sportowej nie ma zmiłuj Wiadomo że najlepiej jest starać się jak najpłynniej wrzucić taką "ciężką" jedynke, ale muszę Ci powiedzieć że po kilku kjs-ach, sprintach czy treningach opory znikają i teraz czy 1 chce wejść lekko czy sie opiera, to i tak wychodzi na moje Jakoś nie wyobrażam sobie robić nawrot albo ciasną szykanę na dwójce.
Nie zgodzę się. Bez między gazu wkładanie 1 jest samobójstwem dla skrzyni. Poza tym narusza się balans samochodu i jeśli akurat jest ślisko to włożenie 1 bez miedzy gazu blokuje koła i mamy podsterowność.
Kwestia wprawy. Na początku ciężko jest w ferworze walki jeszcze próbować piętką, czy połową buta zrobić międzygaz, ale na pewno tak jest lepiej dla skrzyni. Mnie jak narazie przeszkadza w tym też beznadziejna pozycja za kółkiem. Jak będzie kubeł i kiera z osadzeniem, na pewno będzie mi łatwiej.
Powiem Ci, ze na początku będziesz ciut wolniejszy, ale potem wejdzie Ci to w nawyk i będzie dobrze. No i fajnie posłuchać jak chłopakom z klasy po raz 5ty poszłą skrzynia, a Ty dalej na tej jednej jeździsz
PS. Pięta, chyba, ze masz bardzo blisko pedały to połową stopy. Ale mi się kiedyś noga na hamowaniu ześlizneła i od tego czasu tylko pięta.
auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Wto 16 Gru, 2008
rabarbar napisał/a:
Oki ,od jutra zaczynam jezdzic bez abs,slyszalem cos o dodawaniu gazu przy hamowaniu, w celu zapobiegania blokowaniu kół(nie myle z techniką lewej nogi w zakręcie).
mozesz przyblizyc technike hamowania bez absu?czyli czy hamowac na granicy przyczepnosci,czy na blokach itd?
Fakt ze Clio ma za długą skrzynie a mi srednio wychodza redukcje do jedynki, a dokładniej z miedzygazem mam problem,wiec czasem szkoda mi skrzyni i mule na 2
Ja się mogę powoływać głównie na doświadczenia mojego drivera, to czego się nauczyłem od niego głównie przez obserwacje.
- Lewej nogi używa i wolnych partiach i szybkich łukach (asekuracja) Gdy napadamy grubo i zaczyna nas nieść to sobie przytrzymuje auto nawet jak jest równo i czysto.
- Nigdy na szykanach na seryjnej skrzyni nie zbija się do jedynki to morderstwo dla skrzyni, dodatkowo znikomy zysk czasowy lub strata nawet (zmiana w dół, palenie gumy, zmiana w górę) Lepiej wejść delikatnie dwójką i po wyjściu z szykany strzelić ze sprzęgła.
- Co do dodawaniu gazu podczas hamowania, Praktycznie na mokrym lub bardziej śliskim stosuje to cały czas, można wtedy perfekcyjnie ustrzelić granice przyczepności kół.
auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km Pomógł: 80 razy Dołączył: 09 Kwi 2006 Skąd: ze wsi
Wysłany: Wto 16 Gru, 2008
dokladnie jw - ostatni moj kierowca tak samo. na tyle duzo jezdzi z lewa ze na
jednym z odcinkow cieszynki spalil ds3000 praktycznie kazde hamowanie
z gazem + duzo lewej nogi, ale dzieki temu astra praktycznie zawsze ustawia
sie tak jak chce tego kierowca.
u mnie w pugu na duzym hamulcu tez hamowanie tylko z gazem. bez bardzo
szybko blokuja sie kola.
co do szykan to mysle ze inaczej jezdzi sie jej w ppzm a inaczej w kjs.
w ppzm tak jak napisal geko - IIka ale wynika to tez z tego ze tam bardziej
szanuje sie auto i szykany sa najczesciej szersze. w kjsach bywa ciasniej,
wolniej wiec w zaleznosci od skrzyni sa tez Ikowe szykany a jak pamietam
to duzo mniej szanowalem skrzynie w kjsach.
nie wiem jak wyglądaja sprinty w Chorzowie, ale w Warszawie w 95% KJSów w pierwszej trocje w generalce jest oska (i to glownie z 3 klasy)
Z 3 klasy dlatego, że w Mistrzostwach Okręgu Warszawskiego wszystko powyżej 1600 pojemności leci razem z Lancerami jako klasa 4. Dlatego w Warszawie nie opłaca się kupować 2.0 do KJS... Tylko w AK-Centrum jest 5 klas
rabarbar [Usunięty]
Wysłany: Czw 18 Gru, 2008
A jaki zawias do Kjs do Clio??
Pewnie krzyknicie hurtem Bill.wiec prosil bym o wyjasnienie roznic (b6,b8 itd) oraz gdzie najtaniej kupic,oraz jakie sa orientacyjne ceny
auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Czw 18 Gru, 2008
Generalnie do clio B6 nie istnieje dopiero B12 chyba jest dostępny. Marek w Zerkopolu chyba robił na zamówienie B6, ale tanio nie było z tego co mówił.
_________________
rabarbar [Usunięty]
Wysłany: Czw 18 Gru, 2008
Zadzwonilem do Zerkopolu.Do Sporta jest tylko b14, 900 oiro,w cenie zmiana charakterystyki.Jaka jest alternatywa??O Koni slyszalem ze nie ten teges..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach