Znam w zakład w Poznaniu który bardzo dobrze ogarnia przeróbki i regeneracje wszelkich amorów. Może oni nie będą marudzili i zregenerują B6 ... ? Mój co prawda nie sprawia mi problemów bo ma może 10 tys. km w większości ulicznych, ale kiedyś pewnie w końcu się wysypie.
Panowie.
Z tym B6/B8 do 106/saxo i regeneracja w Zerkopolu, to chodzi o to, ze w 106/Saxo jest to amortyzator o srednicy cylindra 32mm a wiec mniejszej niz dla wiekszosci modeli aut.
Oni robia, przerabiaja, regeneruja tylko amortyzatory na grubej ladze, tj o srednicy cylindra 40mm.
Inna sprawa, ze ponad 90% amortyzatorow Bilsteina o oznaczeniu B6/bB8 ma wlasnie taka srednice "lagi" i w praktyce sa to wlasciwie te same amortyzatory rozniace sie tylko konstrukcja zewnetrzna i ustawieniami wynikajacymi z konstrukcji zawieszenia wymyslonej przez producenta i masa poszczegolnych aut.
W 106/saxo jak wiemy jest wklad do kolumny i technicznie nie da sie wcisnac amora o srednicy cylindra 40mm dlatego jest 32.
Dlatego tez jesli jest mowa o Zerkopolu, Bilsteinie, regeneracji, ustawieniach i czesto tez o tzw "grubej ladze" nawet do saxo/106 to chodzi o produkty typowo Customowe zbudowane przez nich na bazie amortyzatora o srednicy 40mm ktory to jest wlasnie regenerowany i ustawiany dla potrzeb kierowcy.
Jako ciekawostke moge podac, ze moje wklady do 106 "tzw gruba laga"pochodza z Saaba 9000, kogos innego z Audi, a jeszcze kogos innego moga byc np z BMW.
Wszystkie natomiast beda o srednicy 40mm i beda wpakowane do roztoczonej kolumny.
Ostatnio zmieniony przez Przem_106 Sob 05 Wrz, 2009, w całości zmieniany 1 raz
auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km Pomógł: 49 razy Dołączył: 16 Lut 2006 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 05 Wrz, 2009
No dobrze super i świetnie tylko ze do tej pory normalnie regenerowali b6 do saxofona i też przerabiali na krótszą lage m in u Saxoruleza i Dariano, a teraz piszesz ze przestali, czy twierdzisz ze nigdy tego nie robili, bo już nie wiem?
W tym, ze albo nie maja czesci, albo im sie nie chce albo tak jak w moim przypadku twierdza ze seryjne B6/B8 do saxo to szmelc, ktory sie krzywi i nie da sie go naprawic.
Ogolnie nie nadaje do sportu (i tu maja racje, bo wiele osob potwierdzilo, ze B6 szybko sie koncza nieodwracalnie)
Ja Bila rozpatruje tylko jako z przeznaczeniem do sportu i dlatego w rozmowach z nimi nigdy nie bylo mowy o seryjnym B6 do 106/saxo.
Ale jesli wam to juz robili, to pewnie i zrobia tez teraz pod warunkiem, ze amor nie jest zniszczony nieodwracalnie (szczegolnie krzywy) Bo takiego nie naprawia.
Ostatnio zmieniony przez Przem_106 Sob 05 Wrz, 2009, w całości zmieniany 1 raz
A i jeszcze jedno. Regeneracja, to naprawa, a B6-tki w saxo sa czesto zniszczone w sposob nie do naprawy. Zmiana parametrow, tj skrocenie skoku, utwardzenie itp, to inna sprawa z ktora sobie napewno radza.
auto: saxo VTS
silnik:: TU5JP4S
moc: 134km Pomógł: 16 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Skąd: Brzesko/Kraków
Wysłany: Pon 07 Wrz, 2009
Konkludując to wszystko co zostało napisane:
Jeśli Bill to B6 i B8 wychodzi na to samo - tyle, że B6 do serii zawiasu a B8 do -30mm
Motorsport to juz bardziej do sportu, wyżej wymienione na ulice w zupełności wystarczą
Nie do końca jedynie ogarnąłem temat z regeneracją.. B6 nie regenerują i B8 też nie.. ??
auto: E39 523i
silnik:: 2,5
moc: Ile Pan Bóg Dakm Pomógł: 16 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Skąd: ŚwiątyniaOpatrzności
Wysłany: Pon 07 Wrz, 2009
KYB AGX kosztuje tyle samo co B6 a ma regulowana siłe tłumienia. Pytanie tylko jaką do tego sprężynę - czy zostawiac na serii czy wsadzać na progresywną -30 - 40 ?
Nie do końca jedynie ogarnąłem temat z regeneracją.. B6 nie regenerują i B8 też nie.. ??
W przpadku regeneracji, to wszystko zalezy od stopnia zuzycia!
Jesli chodzi o zmiane charakterystyki: twardziej - bardziej miekko lub krocej - dluzej, to nie powinno byc problemu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach